Reguły i wyzwalacze są dostępne w trybie
Deale + Zamówienia. Czytaj więcej:
Jak pracować bez zamówień w Sklepie internetowym.
Reguły automatyzacji i wyzwalacze w sklepie internetowym Bitrix24 pozwalają zautomatyzować obsługę zamówień, informować klientów o statusie zamówień, tworzyć zadania dla pracowników itp.
Reguły automatyzacji są podzielone na 3 grupy:
- Reguły automatyzacji dla pracowników - edytuj formularz elementu, uruchom workflow, utwórz zadanie, powiadom pracownika itp.
- Reguły automatyzacji dla klientów - wyślij wiadomość e-mail/SMS, zadzwoń do klienta.
- Wyzwalacze - zmień status zamówienia.
Przejdź do sekcji Sklep online> Zamówienia> Reguły automatyzacji.
Kliknij przycisk Skonfiguruj reguły automatyzacji, aby skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze.
Wyzwalacze
Wyzwalacz to działanie użytkownika/klienta, po którym element CRM przenoszony jest do etapu, na którym ustawiono wyzwalacz. Wyzwalacze aktywują odpowiednie reguły automatyzacji.
Wyzwalacze pomagają śledzić działania po stronie klienta: zamówienia płatności, wypełnianie formularzy CRM, połączenia przychodzące itp. Twoi pracownicy nie muszą otwierać każdego formularza i sprawdzać, czy klient przeczytał Twoją wiadomość e-mail lub zapłacił za zamówienie. Wyzwalacze automatycznie zobaczą działania klienta i zmienią status zamówienia.
Wszystkie wyzwalacze mają opcję Zezwól na przełączanie do poprzedniego statusu. Jeśli ta opcja jest włączona, wyzwalacz będzie mógł przenieść zamówienie do poprzedniego statusu.
Wyzwalacze Sklepu internetowego są dostępne tylko dla subskrybentów planu
Start+,
CRM+,
Standard i
Professional. Dowiedz się więcej
tutaj.
Zmiana osoby odpowiedzialnej
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy w formularzu zamówienia zmieni się osoba odpowiedzialna.
Przysłany e-mail, Wysłano wiadomość, Wyświetlony e-mail
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy otrzymasz lub wyślesz wiadomość e-mail do kontaktu/firmy powiązanej z zamówieniem.
Kliknięty link z wiadomości e-mail
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient kliknie link określony w treści wiadomości e-mail. Określ ten sam link w wyzwalaczu. Może to być link do oferty, strony zamówienia itp.
Przychodzące połączenie telefoniczne, nieodebrane połączenie
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy połączenie zostanie wykonane z numeru podanego w formularzu kontaktu/firmy powiązanej z zamówieniem. W ustawieniach wyzwalacza można określić linię Telefonii, którą wyzwalacz będzie monitorował.
Przesyłanie formularza CRM, Oddzwonienie
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient powiązany z zamówieniem wypełni formularz CRM. Możesz wybrać formularz w ustawieniach wyzwalacza.
Płatność
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient zapłaci za zamówienie.
Informacje o płatności są wyświetlane na osi czasu zamówienia.
Zatwierdzono wysyłkę, Dodano numer śledzenia
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy podasz numer śledzenia wysyłki lub zezwolisz na dostawę.
Możesz to zrobić w sekcji Wysyłka w formularzu zamówienia.
Wysyłka, Wysyłka zaktualizowana
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy zmienisz status pola Wysyłka w formularzu zamówienia.
Zamówienie anulowane
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy zamówienie zostanie anulowane.
Webhook
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy webhook wywoła zamówienie.
Odwiedziny
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy rozpocznie się śledzenie odwiedzin.
Powracający gość
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient, który wcześniej wypełnił formularz CRM, odwiedzi witrynę.
Początkowa wiadomość opublikowana przez klienta na czacie na żywo
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient wyśle wiadomość na czacie wybranego otwartego kanału.
Utworzono dokumet
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy utworzysz dokument na podstawie wybranego szablonu w formularzu zamówienia.
Otwarto dokument
Wyzwalacz zostanie uruchomiony, gdy klient otworzy dokument wygenerowany w zamówieniu zgodnie z określonym szablonem.