Reguły automatyzacji i wyzwalacze w sklepie internetowym Bitrix24 pozwalają zautomatyzować obsługę zamówień, informować klientów o statusie zamówień, tworzyć zadania dla pracowników itp.
Reguły automatyzacji są podzielone na 3 grupy:
- Reguły automatyzacji dla pracowników - edytuj formularz elementu, uruchom workflow, utwórz zadanie, powiadom pracownika itp.
- Reguły automatyzacji dla klientów - wyślij wiadomość e-mail/SMS, zadzwoń do klienta.
- Wyzwalacze - zmień status zamówienia.
Przejdź do sekcji Sklep online> Zamówienia> Reguły automatyzacji.
Kliknij przycisk Skonfiguruj reguły automatyzacji, aby skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze.
Jak działają reguły automatyzacji?
Reguły automatyzacji to działania, które są automatycznie uruchamiane na określonym statusie zamówienia. Gdy tylko zamówienie zostanie przeniesione do innego statusu, reguły automatyzacji poprzedniego statusu zamówienia przestaną działać.
Wszystkie reguły automatyzacji mają opcję po poprzedniej regule automatyzacji. Zalecamy włączenie tej opcji, jeśli chcesz wykonać kilka działań po kolei. Na przykład wygeneruj numer zamówienia, a następnie wyślij zamówienie do klienta. Jeśli opcja po poprzedniej regule automatyzacji jest wyłączona, wszystkie reguły automatyzacji zamówienia będą działać jednocześnie.