Reguły automatyzacji i wyzwalacze w sklepie internetowym Bitrix24 pozwalają zautomatyzować obsługę zamówień, informować klientów o statusie zamówień, tworzyć zadania dla pracowników itp.
Reguły automatyzacji są podzielone na 3 grupy:
- Reguły automatyzacji dla pracowników - edytuj formularz elementu, uruchom workflow, utwórz zadanie, powiadom pracownika itp.
- Reguły automatyzacji dla klientów - wyślij wiadomość e-mail/SMS, zadzwoń do klienta.
- Wyzwalacze - zmień status zamówienia.
Przejdź do sekcji Sklep online> Zamówienia> Reguły automatyzacji.
Kliknij przycisk Skonfiguruj reguły automatyzacji, aby skonfigurować reguły automatyzacji i wyzwalacze.
Wyzwalacze
Wyzwalacze pomagają śledzić działania po stronie klienta: zamówienia płatności, wypełnianie formularzy CRM, połączenia przychodzące itp. Twoi pracownicy nie muszą otwierać każdego formularza i sprawdzać, czy klient przeczytał Twoją wiadomość e-mail lub zapłacił za zamówienie. Wyzwalacze automatycznie zobaczą działania klienta i zmienią status zamówienia.
Wszystkie wyzwalacze mają opcję Zezwól na przełączanie do poprzedniego statusu. Jeśli ta opcja jest włączona, wyzwalacz będzie mógł przenieść zamówienie do poprzedniego statusu.