W ustawieniach kolejki otwartego kanału możesz zaznaczyć opcję Podczas kierowania zapytań sprawdź, czy dostępny jest konsultant.
Ta opcja sprawdza, czy konsultant jest online przed przekierowaniem do niego czatu z klientem. Jeśli opcja jest wyłączona, konsultant będzie nadal otrzymywać zapytania, nawet jeśli jest on niedostępny.
Poniżej zobaczysz opis statusów, które Bitrix24 bierze pod uwagę podczas sprawdzania dostępności konsultanta.
Czas pracy
Konsultant będzie niedostępny, jeśli:
- nie rozpoczął dnia pracy;
- zakończył dzień pracy;
- ma przerwę.
Statusy online/offline
Dostępność konsultantów w aplikacji desktopowejJeśli konsultant pracuje w aplikacji desktopowej Bitrix24, system sprawdza status online/offline konsultanta za pomocą aplikacji.
Jeśli konsultant ma status Poza zasięgiem, system uzna go status za offline. Status Poza zasięgiem pojawi się w następujących przypadkach:
- konsultant nie wykonuje żadnych czynności na komputerze przez 25 minut (3 minuty w wersji Bitrix24 On-Premise);
- konsultant zablokował komputer.
Konsultant będzie miał status online w następujących przypadkach:
- jeśli w przeglądarce jest otwarta karta z Bitrix24;
- jeśli nie ma problemów z połączeniem internetowym.