Bitrix24Care

Formularz danych kontaktowych na Czacie na żywo

Formularze danych kontaktowych są potrzebne do identyfikacji klienta na czacie na żywo i pomagają szybko uzyskać dane kontaktowe klienta. Dane kontaktowe są dołączane do formularza elementu CRM.

Formularz powitalny opisany w tym artykule jest obsługiwany tylko na czacie na żywo.

Jak włączyć formularz danych kontaktowych?

Przejdź do ustawień kanału otwartego> otwórz sekcję Automatyczne działania> zaznacz opcję Use CRM form to ask for contact information in the live chat (Skorzystaj z formularza CRM, aby poprosić o dane kontaktowe na czacie na żywo).

Po zaznaczeniu tej opcji możesz wybrać konkretny formularz CRM z listy aktywnych formularzy i wybrać opcje wyświetlania dla tego formularza:

  • Before conversation (Przed rozmową) - klient pisze pierwszą wiadomość na czacie, po czym wysyłany jest do niego formularz CRM. Ta opcja jest domyślnie włączona.
  • Wait for customer's first message (Czekaj na pierwszą wiadomość klienta) - klient nie może pisać na czacie, dopóki nie wypełni formularza.

Predefiniowany formularz

Bitrix24 ma predefiniowany formularz powitalny CRM. Możesz go znaleźć w sekcji CRM> Formularze CRM> Predefiniowane formularze> Contact information form for use with Open Channels (Formularz kontaktowy do otwartych kanałów).

Predefiniowany formularz ma następujące pola:

  • Imię;
  • Nazwisko;
  • Telefon;
  • E-mail.

Nie możesz usunąć predefiniowanego formularza, jednak możesz go wyłączyć lub zmienić zestaw pól:

Czytaj więcej: Kreator formularzy internetowych CRM.

Jak to działa?

Klient kontaktuje się z Twoją firmą przez czat na żywo.

Jeśli włączona jest opcja Wait for customer's first message (Po pierwszej wiadomości), formularz pojawi się natychmiast po pierwszej wiadomości od klienta:

Jeśli włączona jest opcja Before conversation (Przed rozmową) formularz pojawi się, gdy tylko klient otworzy okno dialogowe:

Operator otrzyma wszystkie dane klienta na czacie:

Te same dane z formularza zostaną zapisane w formularzu elementu CRM:

W ustawieniach formularza CRM możesz określić, jakie elementy zostaną utworzone w CRM:

  • lead;
  • kontakt;
  • deal i kontakt;
  • oferta i kontakt.

Jeśli zmienisz tryb CRM z prostego na klasyczny lub odwrotnie, ustawienia formularza CRM nie ulegną zmianie, będziesz musiał zmienić te ustawienia ręcznie.


Przekazywanie dodatkowych danych do widżetu

Widżet Bitrix24 umożliwia otrzymywanie dodatkowych danych z systemów zewnętrznych. Na przykład możesz przekazać dane kontaktowe klienta z systemu rozliczeniowego do widżetu.

Jeśli przynajmniej część danych klienta została przeniesiona do widżetu, to automatyczne wyświetlanie formularza CRM zostanie wyłączone, nawet jeśli opcja wyświetlania formularza jest włączona.

Czytaj więcej: Widżet strony: ustawienia zaawansowane.

To pomogło
Dzięki :)
Opcjonalnie:
Zostaw opinię o artykule
To nie pomogło
Przykro nam :(
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Zostaw opinię o artykule
Nadal mam pytania