W Bitrix24 możesz pozyskiwać leady za pomocą następujących narzędzi: Telefonia, Otwarte Kanały, Formularze internetowe CRM lub poczta internetowa.
Jednak ważne jest nie tylko pozyskanie leadu, ale również przypisanie odpowiedniej osoby odpowiedzialnej za lead czy nawet utworzenie kolejki pracowników do przetwarzania leadu.
Telefonia
Telefonia jest ważnym narzędziem pozyskiwania nowych klientów. Po skonfigurowaniu Telefonii każde połączenie przychodzące będzie zapisywane w CRM jako nowy lead.
Aby skonfigurować kolejkę osób odpowiedzialnych, które będą przetwarzać połączenia, przejdź do sekcji Telefonia> Połączenie kliknij przycisk Konfiguruj numery i wybierz numer, którego potrzebujesz.
W sekcji Przekierowanie połączeń przychodzących wybierz jedną lub więcej osób odpowiedzialnych oraz typ kolejki w polu Skieruj połączenie przychodzące do grupy kolejki> Ustawienia kolejkowania grupy.
Określ jednego lub więcej odpowiedzialnych pracowników, a także skonfiguruj dystrybucję.
Otwarte kanały
Otwarte kanały to narzędzie do gromadzenia wszystkich wiadomości klientów z sieci społecznościowych i komunikatorów w jednym czacie.
Aby skonfigurować kolejkę, w sekcji Centrum Kontaktowe otwórz dowolny kanał komunikacji> wybierz potrzebny kanał otwarty> kliknij Konfiguruj.
W sekcji Kolejka konsultantów możesz wybrać pracowników, którzy będą otrzymywać i przetwarzać wiadomości z otwartego kanału.
Formularze internetowe CRM
Możesz utworzyć formularz internetowy CRM i dodać go do swojej witryny. Dane z formularza zostaną automatycznie przesłane do Bitrix24 CRM.
Aby przypisać pracownika do formularza internetowego CRM, przejdź do sekcji CRM> Dodatki> Formularze CRM, wybierz potrzebny formularz> kliknij Edytuj.
W sekcji Inne ustawienia> Odpowiedzialny określ co najmniej jednego pracownika odpowiedzialnego za przetwarzanie danych z tego formularza.
Poczta internetowa
Połącz swoją skrzynkę pocztową z Bitrix24 CRM, a wszystkie przychodzące wiadomości e-mail z nieznanych adresów będą zapisywane jako nowe leady.
Aby skonfigurować kolejkę, przejdź do sekcji Poczta> kliknij koło zębate> Ustawienia skrzynki pocztowej.
W sekcji Lead i kolejka dystrybucji kontaktów dodaj pracowników, którzy będą pracować z leadami.