Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak kontrolować czas pracy pracowników

To narzędzie nie jest dostępne we wszystkich planach taryfowych. Czytaj więcej: Cennik Bitrix24.

    Kontrola czasu pracy pracowników pomaga efektywniej zarządzać przepływem pracy, zwiększać produktywność i sprawdzać wydajność pracowników.

Możesz ustawić kontrolę czasu pracy pracowników, tworząc harmonogram pracy. W lewym menu portalu wybierz Firma> Czas i raporty> Harmonogramy pracy i kliknij Dodaj harmonogram.

Następnie wybierz typ harmonogramu.

Czytaj więcej: Typy harmonogramów pracy.

Kontrola czasu pracy

Po wybraniu typu harmonogramu przewiń w dół do sekcji Kontrola czasu pracy i wybierz jedną z następujących opcji:

  • Zarejestrowanie i wyrejestrowanie - pracownicy ręcznie rozpoczynają i kończą dzień pracy.
  • Czytaj więcej: Zarządzanie czasem pracy.

  • Tylko zarejestrowanie - pracownicy rozpoczynają dzień pracy ręcznie, a system automatycznie kończy dzień pracy. Godzinę automatycznego zakończenia dnia pracy możesz wybrać w polu Godziny pracy podczas dodawania harmonogramu pracy.

Śledź naruszenia harmonogramu


1. Dla ustalonego typu harmonogramu

W polu rozwijanym Śledź naruszenia harmonogramu zaznacz naruszenia, które chcesz rejestrować i skonfiguruj je.

  • Zarejestrowanie i wyrejestrowanie - aby rejestrować naruszenia, określ czas rozpoczęcia i zakończenia pracy. W polu Wyślij powiadomienie do wybierz pracownika, który otrzyma powiadomienie w przypadku naruszenia.
  • określone

    Pracownik musi zarejestrować się nie później niż o określonej godzinie rozpoczęcia i wyrejestrować się nie wcześniej niż o określonej godzinie zakończenia dnia pracy.

    Przykład: przełożony określił 9:00 rano jako ostatnią godzinę zarejestrowania pracownika, a godzinę 18:00 jako najwcześniejszą godzinę wyrejestrowania.

    Jeśli pracownik zarejestruje się o 9:01 lub wyrejestruje się przed godziną 18:00, przełożony otrzyma powiadomienie o naruszeniu.

    przedział

    Pracownik może się zarejestrować i wyrejestrować w określonych przedziałach czasu. Naruszenie harmonogramu powoduje powiadomienie osób wybranych w polu Wyślij powiadomienie do.

    Przykład: przełożony określił, że pracownik może się zarejestrować od 8:00 do 10:00 i wyrejestrować od 17:00 do 19:00.

    Jeśli pracownik zarejestruje się przed godziną 08:00 lub po 10:00 i/lub wyrejestruje się przed 17:00 lub po 19:00, przełożony otrzyma powiadomienie.

    elastyczne

    Zdefiniuj określony przedział czasu (liczbę minut), w ramach którego nie będzie następowało naruszenie, jeśli pracownik zarejestruje się nieco później lub nieco wcześniej.

    Przykład: przełożony tworzy następujący harmonogram:

    od 9:00 do 18:00

    Następnie przełożony ustala maksymalny czas spóźnienia i maksymalny czas wcześniejszego wyrejestrowania, który wynosi 15 minut.

    Jeśli pracownik zarejestruje się po godzinie 9:15 rano lub wyrejestruje się wcześniej niż 17:45, przełożony otrzyma powiadomienie o naruszeniu.


  • Godziny pracy dziennie - określ minimalne godziny pracy dla pracowników. Jeśli dzień pracy będzie krótszy niż podany, pracownicy wskazani w polu Wyślij powiadomienie do otrzymają powiadomienie.
  • Przykład: przełożony określił, że pracownik musi przepracować 8 godzin. Jeśli pracownik wyrejestruje się wcześniej, przełożony otrzyma powiadomienie o naruszeniu.


  • Maksymalny czas na zmianę czasów zarejestrowania i wyrejestrowania - okres czasu, w którym pracownik może samodzielnie edytować dzień pracy. Wszelkie zmiany po tym okresie spowodują zgłoszenie naruszenia do pracowników wymienionych w polu Wyślij powiadomienie do.
  • Przykład: przełożony określił, że pracownik może samodzielnie edytować dzień pracy w przedziale 30 minut. Jeśli pracownik zmieni czas pracy 40 minut wcześniej, przełożony otrzyma powiadomienie o naruszeniu.


  • Maksymalna liczba nieprzepracowanych godzin w okresie raportowania - określ maksymalną liczbę możliwych nieprzepracowanych godzin przez pracownika w wybranym okresie sprawozdawczym.
  • Przykład: okres sprawozdawczy to tydzień. Pracownicy muszą przepracować 40 godzin z dopuszczalnym odchyleniem w 3 godziny. Jeśli pracownik przepracuje 37 godzin, naruszenie nie zostanie odnotowane. Jeśli pracownik przepracuje 36 godzin, pracownicy wybrani w polu Wyślij powiadomienie otrzymają powiadomienie o naruszeniu.

Możesz wybrać opcję Do przełożonego pracownika, aby wysyłać powiadomienia o naruszeniach do przełożonego określonego w strukturze firmy.


2. Dla harmonogramu pracy zmianowej

Harmonogram pracy zmianowej ma następujące ustawienia:

  • Maksymalny czas na zmianę czasów zarejestrowania i wyrejestrowania - okres czasu, w którym pracownik może samodzielnie edytować dzień pracy. Wszelkie zmiany po tym okresie spowodują zgłoszenie naruszenia do pracowników wymienionych w polu Wyślij powiadomienie do.

  • Rozpoczęcie zmiany - określ dopuszczalny czas, o jaki pracownik może spóźnić się na zmianę. W przypadku opóźnienia pracownicy wybrani w polu Wyślij powiadomienie otrzymają powiadomienie o naruszeniu.

  • Opuszczenie zmiany - wybierz pracowników, którzy otrzymają powiadomienie o naruszeniu, jeśli pracownik nie przyjdzie na zmianę.
Dla elastycznego typu harmonogramu opcje Kontrola czasu pracy i Śledź naruszenia harmonogramu są niedostępne.

Ograniczenia

W sekcji Ograniczenia> Zezwalaj na zarejestrowanie i wyrejestrowanie wybierz urządzenia, za pomocą których pracownicy mogą zarządzać czasem pracy.


Mam dwa wpisy w harmonogramie pracy, co robić

Zalecamy edytowanie harmonogramu pracy pracownika w godzinach wolnych od pracy. W przeciwnym razie w harmonogramie pracownika zostaną wyświetlone dwa wpisy: czas pracy do edycji harmonogramu i ostrzeżenie Ważność wygasła.

Jeśli tak się stanie, pracownik będzie musiał zamknąć dzień pracy i wskazać przyczynę. Jeśli czas będzie nieprawidłowy, administrator może zmienić czas pracy pracownika w sekcji Czas pracy.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo