Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak działa filtrowanie według dat w Kreatorze BI

Filtrowanie według dat pomaga wybierać dane, analizować je w określonych okresach, dokonywać porównań i śledzić trendy. Czasami przy tworzeniu raportów mogą wystąpić błędy: na wykresie nie uwzględniono niezbędnych danych lub wręcz przeciwnie, pojawiły się niepotrzebne dane. Aby tego uniknąć, użyj filtrów w swoich zbiorach danych i raportach.

W tym artykule dowiesz się jak testować zapytania i filtrować dane w raporcie Kreatora BI.


Jak przetestować zapytanie i zobaczyć jak działają filtry

Aby przetestować zapytanie, użyj aplikacji Postman. Jest to narzędzie do pracy z API, umożliwia wysyłanie zapytań do usług i pracę z ich odpowiedziami.
Debugowanie zapytań w Postman

Jeśli zbiór danych zawiera pole daty i godziny, można go użyć do filtrowania. Na przykład deale można filtrować według następujących pól: date_create, date_modify, begindate i closdate. Przyjrzyjmy się, jak filtrować deale według pola daty utworzenia: date_create.
Opis pól elementów dla Analityki BI

W polu POST dodaj adres zapytania:
https://nazwa_konta/bitrix/tools/biconnector/pbi.php?table=crm_deal. Aby zobaczyć plan wykonania zapytań SQL na serwerze, dodaj parametr &explain do adresu zapytania.

Napisz zapytanie do Bitrix24, składa się ono z trzech parametrów:

  • klucz: "vMYihzN3QS4XXXXXXXXXXXX" - klucz dostępu do danych. Każdy klucz jest unikalny i można go wyświetlić w sekcji CRM > Analityka > Analytyka BI > Ustawienia Analytyki BI > Zarządzaj kluczami.
  • dateRange: {"startDate": "2022-1-1", "endDate": "2023-1-1"} - zakres czasowy zapytania danych. W naszym przykładzie obejmuje okres od 1 stycznia 2022 r. do 1 stycznia 2023 r.
  • configParams: {"timeFilterColumn": "DATE_CREATE"} - filtr wyboru deali według daty utworzenia.

{
"key":vMYihzN3QS4XXXXXXXXXX",
"dateRange": {
"startDate": "2022-1-1",
"endDate": "2023-1-1"
},
"configParams": {
"timeFilterColumn": "DATE_CREATE"
}
}

Jeśli popełnisz błąd w nazwie pola, dane nie zostaną utracone. Zostaną one automatycznie odfiltrowane według pola date_create. W przypadku błędów lub braku pola określonego do filtrowania kreator automatycznie wybiera w zbiorze danych pierwsze pole typu data i godzina.

Po napisaniu zapytania kliknij Send.

Możesz zobaczyć wyniki zapytania w Bitrix24. Otwórz sekcję CRM > Analityka > Analityka BI > Ustawienia Analityki BI > Wykorzystanie. Na stronie zobaczysz: statystyki użytkowania, źródło danych oraz filtry, które zostały zastosowane do zbioru danych.


Jak dodać pole, według którego będą filtrowane dane wykresu w raporcie Kreatora BI

Utwórz raport i dodaj wykres, na którym wyświetlisz liczbę deali w Bitrix24. W raporcie kliknij + Create a new chart.

Wybierz zbiór danych crm_deal, określ typ wykresu i kliknij Create new chart.

Przenieś wskaźnik Qty, pcs do bloku Metrics, a w bloku Filters wybierz pole, według którego będziesz filtrować dane i kliknij Create chart. W przykładzie będziemy filtrować deale według daty utworzenia.

Aby filtrować dane według daty i godziny należy zawsze ustawiać odpowiednie pole w bloku Filters. W przeciwnym razie dane będą wyświetlane za cały okres.

Zapisz tabelę, podaj nazwę, wybierz raport i kliknij Save & go to dashboard.

Aby wybrać dane dla określonych dat, kliknij + Add/Edit Filters.

Wybierz typ filtra Time range, podaj nazwę i kliknij Save.

Otwórz filtr, określ odpowiednie daty i kliknij Apply filters.

Zmieniła się liczba deali w raporcie, zostały one przefiltrowane według daty utworzenia za ostatni miesiąc.

Aby wyświetlić wynik zapytania i pole, według którego filtrowano dane, otwórz Bitrix24. Otwórz sekcję CRM > Analityka > Analityka BI > Ustawienia Analityki BI > Wykorzystanie.


Jak filtrować dane ze zbioru wirtualnego w Kreatorze BI

Aby filtrować dane ze zbioru wirtualnego, dodaj pole do filtrowania. Otwórz sekcję Datasets, wybierz wirtualny zbiór danych i kliknij przycisk ołówka, aby edytować zbiór danych.

Edytuj zbiór danych zawierający deale, pola niestandardowe i produkty. W przykładzie używamy gotowego wirtualnego zbioru danych. Sposób jego utworzenia opisano w osobnym artykule.
Jak utworzyć i dodać do raportu wykres na podstawie wirtualnego zbioru danych

Aby filtrować deale według daty utworzenia, w zapytaniu SQL brakuje pola date_create. Dodaj pole i zapisz nowe zapytania. Zapytanie wykona następujące działania:

  • d.TITLE - wybiera nazwę deali z crm_deal.
  • d.date_create - służy do filtrowania deali według pola daty utworzenia.
  • du.UF_CRM_1645431691305 - wybiera określone pole niestandardowe z crm_deal_uf. Aby zobaczyć ID pola, otwórz deal, najedź kursorem na pole niestandardowe, kliknij prawym przyciskiem myszy i zbadaj źródło strony.
  • dp.PRODUCT_NAME - wybiera nazwę produktu z crm_deal_product_row.
  • INNER JOIN - łączy tabele według wspólnego identyfikatora deala DEAL_ID.
  • WHERE d.date_create - ta część zapytania filtruje deale według daty utworzenia za określony okres czasu.

SELECT
d.TITLE,
d.date_create,
du.UF_CRM_1645431691305,
dp.PRODUCT_NAME
FROM
crm_deal d
INNER JOIN crm_deal_uf du
ON d.ID = du.DEAL_ID
INNER JOIN crm_deal_product_row dp
ON d.ID = dp.DEAL_ID
WHERE
d.date_create >= DATE '2023-01-01' AND
d.date_create < DATE '2023-12-31';

Aby nowe pole pojawiło się w zbiorze danych, otwórz sekcję Columns i kliknij Sync columns from source.

Następnie edytuj zapytanie i zastąp parametr WHERE. W ten sposób możesz dynamicznie filtrować dane bez konieczności przepisywania całego zapytania.

SELECT
d.TITLE,
d.date_create,
du.UF_CRM_1645431691305,
dp.PRODUCT_NAME
FROM
crm_deal d
INNER JOIN crm_deal_uf du
ON d.ID = du.DEAL_ID
INNER JOIN crm_deal_product_row dp
ON d.ID = dp.DEAL_ID
WHERE
{% if from_dttm is not none %}
d.date_create >= from_iso8601_timestamp('{{ from_dttm }}') AND
{% endif %}
{% if to_dttm is not none %}
d.date_create < from_iso8601_timestamp('{{ to_dttm }}') AND
{% endif %}
true;

Utwórz nowy wykres, sprawdź, czy zawiera pole do filtrowania danych, a następnie kliknij Save.

Teraz w raporcie z wirtualnym zbiorem danych możesz zobaczyć liczbę deali za dany okres.


W skrócie
  • Filtrowanie według dat pomaga wybierać dane, analizować je w określonych okresach, dokonywać porównań i śledzić trendy.
  • Aby zobaczyć jak działa zapytanie skorzystaj z aplikacji Postman.
  • Jeśli zbiór danych zawiera pole daty i godziny, można go użyć do filtrowania.
  • Jeśli pomyliłeś się w nazwie lub nie określiłeś pola do filtrowania, kreator domyślnie użyje pierwszego pola daty i godziny w zbiorze danych.
  • Aby filtrować dane według daty i godziny należy zawsze ustawiać odpowiednie pole w bloku Filters. W przeciwnym razie dane będą wyświetlane za cały okres.
  • Aby filtrować dane w zestawie wirtualnym, dodaj pole filtru.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo