Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Stałe i zmienne w regułach automatyzacji

Możesz używać stałych i zmiennych do przechowywania informacji w regułach automatyzacji.

  • Stałe to wartości, które się nie zmieniają lub zmieniają się rzadko. Może to być stawka podatku, konkretna data, rola pracownika itp. Można na przykład stworzyć stałą "Główny Księgowy" i przypisać do tej roli konkretnego pracownika. Jeśli firma zmienia głównego księgowego, należy zmienić wartość stałej i wybrać innego pracownika. Wszystkie reguły korzystające z tej stałej automatycznie użyją nowej wartości.
  • Zmienne to wartości, które mogą się zmieniać. Na przykład zmienną może być procent kwoty deala, który pracownicy otrzymują jako wynagrodzenie. W zależności od kwoty deala pracownicy otrzymają inny procent.
Wartość stałej można zmienić tylko ręcznie. Wartość zmiennej można zmienić ręcznie i przy pomocy reguł.
Reguły automatyzacji: Edytuj zmienną

Jak tworzyć stałe i zmienne

Przejdź do CRM > Deale > Reguły, otwórz sekcję Stałe/Zmienne i kliknij przycisk Utwórz.

Stałe i zmienne są tworzone w ten sam sposób. Przyjrzyjmy się ustawieniom na przykładzie tworzenia zmiennej.

Nazwa. Zostanie wyświetlona na liście.

Typ. Wybierz typ zmiennej z listy: liczba, tekst, powiązanie z użytkownikiem itp.

Wielokrotne. Wybierz, ile wartości może mieć zmienna: jedną lub kilka.

Wartość. Zależy od typu zmiennej. Jeśli typem jest "Liczba", podaj konkretną liczbę.

Widoczność. Wybierz, gdzie możesz użyć zmiennej:

  • Wszędzie: w elementach CRM, inteligentnych procesach, workflow, zadaniach.
  • CRM: w dowolnych elementach CRM.
  • Konkretny element CRM: zmienna będzie dostępna tylko w wybranym elemencie CRM, np. tylko w dealach.

Opis. Napisz, do czego służy zmienna.

Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij Zapisz.

Po utworzeniu stałej i zmiennej nie można zmienić wartości pól Typ, Wielokrotne i Widoczność. Jeśli potrzebujesz innych wartości dla tych pól, utwórz nową stałą lub zmienną.

Przykład użycia stałej

Stałych można używać w różnych regułach: w warunkach, tekście komunikatu, operacjach matematycznych. Używając stałej typu Powiąż z użytkownikiem, możesz tworzyć role dla pracowników i wybierać ich jako odbiorców powiadomień lub uczestników zadań.

Na przykład utwórz stałą "Główny Księgowy" i wykorzystaj ją w regule "Dodaj powiadomienie". Gdy tylko deal osiągnie etap "Faktura końcowa", reguła wyśle ​​powiadomienie do głównego księgowego o otrzymaniu pieniędzy.

Stwórz stałą. Typ stałej: Powiąż z użytkownikiem. W polu "Wartość" wybierz pracownika, który pełni rolę księgowego w firmie.

Skonfiguruj regułę. Na etapie "Faktura końcowa" dodaj regułę "Dodaj powiadomienie". Wybierz jako odbiorcę nie konkretną osobę, ale utworzoną stałą "Główny Księgowy". Stałe znajdują się w sekcji Role.
Reguły automatyzacji w CRM

Gdy tylko deal osiągnie etap "Faktura końcowa", reguła wyśle ​​powiadomienie.


Przykład użycia zmiennych

W regułach wartości zmiennych można wykorzystać do operacji matematycznych, dodać je do warunków lub tekstu komunikatu.

Na przykład możesz utworzyć dwie zmienne "Procent od sprzedaży deala do 10000 PLN" i "Procent od sprzedaży deala powyżej 10000 PLN", dla każdej zmiennej można określić własną wartość. W zależności od kwoty deala pracownik otrzyma inny procent. Reguła "Modyfikuj pozycję" automatycznie obliczy wynagrodzenie pracownika na podstawie wartości tych zmiennych.

Przyjrzyjmy się stworzeniu zmiennej "Procent od sprzedaży deala do 10000 PLN" i wykorzystaniu jej w regule "Modyfikuj pozycję".

Stwórz zmienną. Typ zmiennej to liczba. W polu "Wartość" określ, jaki procent kwoty deala otrzyma pracownik.

Skonfiguruj regułę. Na etapie deala "Zamknięty Wygrany" dodaj regułę "Modyfikuj pozycję". Określ warunek: kwota mniejsza niż 10000. Reguła wykona operację matematyczną: pomnoży kwotę deala przez wartość zmiennej "Procent od sprzedaży deala do 10000 PLN". Wynik zostanie wyświetlony w niestandardowym polu deala "Procent od sprzedaży".

Gdy pracownik zamknie deal, reguła automatycznie obliczy kwotę wynagrodzenia.

W ten sam sposób możesz utworzyć zmienną "Procent od sprzedaży deala powyżej 10000 PLN".


W skrócie
  • Możesz używać stałych i zmiennych do przechowywania informacji w regułach automatyzacji.
  • Stałe to wartości, które się nie zmieniają lub zmieniają się rzadko. Może to być stawka podatku, konkretna data, rola pracownika itp.
  • Zmienne to wartości, które mogą się zmieniać. Na przykład zmienną może być procent kwoty deala, który menedżerowie otrzymują jako wynagrodzenie.
  • Wartość stałej można zmienić tylko ręcznie. Wartość zmiennej można zmienić ręcznie i przy pomocy reguł.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak działają warunki w regułach automatyzacji Jak kopiować i przenosić reguły automatyzacji Dezaktywuj reguły automatyzacji i działania workflow Ustawienia czasu w regułach automatyzacji Reguły automatyzacji: Uwzględnij godziny pracy pracownika Wyzwalacze w CRM: Zarządzaj pozycjami workflow Interfejs dodawania reguł i wyzwalaczy Twórz reguły automatyzacji i wyzwalacze CRM