Lead to element CRM zawierający podstawowe informacje o osobie lub firmie: numer telefonu, adres e-mail, stronę internetową. Osoba ta może zostać Twoim klientem lub zrezygnować z Twoich usług. Innymi słowy, lead to potencjalny klient.
Cennik Bitrix24
Jak utworzyć lead
Leady mogą być tworzone automatycznie z różnych źródeł: połączeń, wiadomości e-mail, formularzy opinii itd.
Aby ręcznie utworzyć lead, przejdź do CRM > dotknij przycisku Plus (+) > Lead.
Wypełnij dane klienta i dotknij przycisku Utwórz:
Wybierz lub utwórz kontakt i firmę w polu Klient.
Jak pracować z formularzem leadu
Formularz deala ma trzy sekcje:
- Szczegóły: tutaj możesz wypełnić pola leadu.
- Oś czasu: tutaj zapisywane są zmiany w elemencie: zmiana statusu, połączenia telefoniczne, wiadomości e-mail, komentarze.
- Produkty: w tej sekcji możesz dodać produkt, określić rabat i ilość.
Możesz utworzyć aktywność na osi czasu, aby nie zapomnieć o kliencie: przypomnieć o połączeniu lub przygotować dokumenty.
Aby dodać komentarz, ustawić zadanie, wysłać SMS i nie tylko, kliknij Plus (+) w sekcji Oś czasu.
Otwórz listę, przesuwając palcem w górę i wybierz potrzebne działanie.
Jak przekonwertować lead
Możesz przekonwertować lead na deal, kontakt i firmę. Otwórz sekcję Szczegóły, kliknij Plus (+) > Utwórz.
Wybierz potrzebną opcję.
Powtarzalny lead można przekonwertować tylko na deal.