Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak zablokować dokument na dysku

W tym artykule znajdziesz wskazówki, jak zapobiec jednoczesnej edycji dokumentu przez współpracowników:

Blokowanie dokumentów na dysku działa tylko pod dwoma warunkami:

  1. jeśli włączona jest opcja Zablokuj dokument podczas edycji w ustawieniach Bitrix24,
  2. pracownicy pracują z dokumentami w usługach chmurowych: Google Docs lub MS Office.
    Wybierz sposób pracy z dokumentami na dysku Bitrix24

Włącz blokowanie w ustawieniach

Opcję może aktywować wyłącznie pracownik posiadający uprawnienia administratora.

  1. Przejdź do ustawień,
  2. Wybierz opcję Komunikacja > Dysk > Zablokuj dokument podczas edycji.
  3. Zapisz zmiany.

Zablokuj dokument podczas edycji

Kliknij plik i wybierz z menu opcję Zablokuj.

Zablokowany dokument otrzyma specjalną ikonę. Teraz tylko osoba, która go zablokowała, będzie mogła edytować dokument.


Jak inny użytkownik widzi zablokowany dokument

Pracownicy mający dostęp do zablokowanego pliku będą mogli go otwierać, przeglądać i pobierać.
Podgląd plików w Bitrix24

Kiedy inny użytkownik spróbuje edytować dokument, zobaczy komunikat, że plik jest zablokowany.

Jeśli dokument został zablokowany podczas edycji przez innego pracownika, przy próbie zamknięcia użytkownik otrzyma komunikat, że dokument nie został zapisany.

Zmiany dokonane przez użytkownika w dokumencie zostaną zapisane w nowym pliku. Będzie on dostępny na dysku osobistym pracownika w folderze Załadowane pliki.



W skrócie

  • Możesz włączyć opcję blokowania dokumentu, aby uniemożliwić współpracownikom wprowadzanie zmian w tym samym czasie co Ty.
  • Możesz blokować dokumenty, jeśli włączona jest opcja Zablokuj dokument podczas edycji.
  • Opcja blokowania działa tylko podczas edycji dokumentów w usługach w usługach chmurowych: Google Docs lub MS Office.
  • Tylko osoba, która zablokowała dokument, będzie mogła go edytować. Inni pracownicy będą mogli go przeglądać i pobierać.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo