Kreator BI to narzędzie, które pozwala na tworzenie i przeglądanie raportów analitycznych na podstawie danych Twojego konta. Jednak nie każdy musi mieć dostęp do tych informacji. Możesz wybrać, kto będzie mógł wyświetlać, tworzyć i edytować raporty, konfigurując uprawnienia dostępu.
Plany taryfowe Bitrix24
Aby skonfigurować uprawnienia,
- Przejdź do strony Kreator BI,
- Otwórz Ustawienia,
- Wybierz Uprawnienia dostępu.
Wybierz standardowe role
Uprawnienia dostępu są oparte na rolach. Domyślnie dostępne są trzy role:
- Administrator: użytkownik konfiguruje Kreator BI, zarządza uprawnieniami dostępu, włącza powiadomienia o nowych raportach.
- Analityk: użytkownik pracuje z danymi i raportami. Mogą wyświetlać, tworzyć i edytować raporty, ale nie mogą zarządzać dostępem.
- Użytkownik: użytkownik może jedynie przeglądać raporty. Nie może ich edytować, ale może wykorzystać dane analityczne w swojej pracy.
Jeśli domyślne role nie odpowiadają Twoim potrzebom, utwórz własne, niestandardowe.
Skonfiguruj role niestandardowe
Aby dodać nową rolę, wykonaj poniższe czynności:
- Kliknij Utwórz rolę i podaj jej nazwę.
- Użyj znaku plus (+), aby dodać pracowników do tej roli.
- Użyj przycisków przełącznika, aby skonfigurować uprawnienia.
Uprawnienia podzielone są na dwa bloki: Kreator BI i Pulpity nawigacyjne.
Kreator BI. W tej sekcji możesz skonfigurować uprawnienia dostępu do narzędzi Kreatora BI.
- Wyświetlanie stron Kreatora BI: możesz wybrać, kto ma dostęp do Kreatora BI w Bitrix24. Jeśli użytkownik nie ma uprawnień, nie zobaczy tego narzędzia.
- Tworzenie pulpitów nawigacyjnych: użytkownicy mogą tworzyć nowe raporty. Twórca raportu automatycznie staje się jego właścicielem. Ten użytkownik ma pełny dostęp do raportu, niezależnie od skonfigurowanych uprawnień dostępu.
- Twórz i edytuj tagi pulpitów nawigacyjnych: pracownicy mogą dodawać tagi do pulpitów nawigacyjnych. Pracownicy mogą dodawać tagi do pulpitów nawigacyjnych, aby łatwiej je porządkować i wyszukiwać.
- Edycja ustawień: umożliwia pracownikom dostęp do ustawień Kreatora BI. Tutaj można ustawić domyślny zakres dat dla raportów, włączyć powiadomienia o nowych raportach i zaktualizować klucz szyfrowania.
- Zarządzanie uprawnieniami dostępu: użytkownicy mogą konfigurować role i uprawnienia dla innych użytkowników.
Kreator BI: strona ustawień
Pulpity nawigacyjne. W tej sekcji możesz skonfigurować uprawnienia dla konkretnych raportów.
- Wyświetlanie: użytkownicy mogą przeglądać raporty bez ich edytowania.
- Kopiowanie: użytkownicy mogą tworzyć kopie raportów bez zmiany oryginalnych.
- Edycja: użytkownicy mogą zmieniać właściciela raportu, zawarte w nim informacje i inne elementy.
- Usuwanie: użytkownicy mogą usuwać raporty z Bitrix24.
Dla każdej roli możesz ustawić dostęp do wszystkich raportów lub tylko do niektórych.
- Jeśli wybierzesz wszystkie raporty, pracownicy będą mogli zobaczyć wszystkie raporty.
- Jeśli ustawisz dostęp tylko do wybranych raportów, pracownicy nie będą widzieć nowych raportów. Dostęp do nowych raportów musisz skonfigurować oddzielnie.
W skrócie
- W uprawnieniach dostępu do Kreatora BI możesz wybrać, kto będzie mógł wyświetlać, tworzyć i edytować raporty.
- Aby ustawić uprawnienia, wybierz lub utwórz rolę, dodaj do niej pracowników i użyj przycisków przełącznika, aby zezwolić lub odmówić dostępu do określonych działań.