Zgodnie z zasadami WhatsApp tylko klient może rozpocząć dialog. Wyjątkiem są szablonowe wiadomości HSM (ang. Highly Structured Message), które firma może jako pierwsza wysłać do klientów.
Plany taryfowe
Aby wysyłać wiadomości na WhatsApp, podłącz kanał Edna.io w sekcji Centrum Kontaktowe.
Centrum kontaktowe: Edna.io WhatsApp
Możesz wysłać wiadomość na WhatsApp:
- z formularza elementu CRM,
- poprzez działanie grupową do kilku klientów jednocześnie,
-
automatycznie za pomocą reguły.
Reguły automatyzacji: komunikacja z klientem
Jak wysłać wiadomość z formularza elementu CRM
Otwórz formularz CRM i kliknij WhatsApp na osi czasu. Aby wybrać numer odbiorcy i nadawcy, kliknij Ustawienia (⚙️).
Wybierz szablon wiadomości z listy.
Istnieją dwa typy szablonów:
Prosty: wiadomość zawiera tylko tekst szablonu.
Ze zmiennymi: możesz dodać do szablonu informacje z pól formularza CRM lub wpisać tekst ręcznie. Na przykład podaj imię i nazwisko klienta oraz adres dostawy.
Zmienne w szablonach są podświetlone na żółto. Aby wstawić wartość, kliknij zmienną, wybierz pole z listy lub wprowadź tekst ręcznie.
Możesz zobaczyć, jak będzie wyglądać wiadomość i upewnić się, że wszystkie dane są wypełnione. Aby to zrobić, kliknij Podgląd wiadomości. Następnie kliknij Wyślij.
Na osi czasu zobaczysz status wiadomości: dostarczona lub przeczytana. Kiedy klient odpowie na wiadomość, Bitrix24 utworzy czat, w którym będziesz mógł kontynuować dialog. Cała historia korespondencji zostanie zapisana w formularzu elementu CRM.
Jak wysłać wiadomość do kilku klientów
Aby poinformować o promocji lub zebrać opinie, można wysłać wiadomość na WhatsApp do kilku klientów jednocześnie za pomocą działań grupowych.
Działania grupowe w CRM
Aby wysłać wiadomość:
- Otwórz sekcję Klienci > Kontakty lub Firmy.
- Filtruj klientów, na przykład według daty urodzenia lub miasta zamieszkania.
- Jeśli chcesz wybrać wszystkich klientów według wybranego filtru, włącz opcję Dla wszystkich.
- Kliknij Wyślij wiadomość na WhatsApp.
- Wybierz szablon wiadomości. Jeśli szablon zawiera zmienne, dodaj do wiadomości informacje z pól formularza CRM lub wpisz tekst ręcznie.
- Kliknij Wyślij.
Status wiadomości zobaczysz na liście kontaktów oraz w formularzu CRM.
W skrócie
- Dodaliśmy gotowe szablony wiadomości do CRM, dzięki czemu możesz jako pierwszy napisać do swojego klienta na WhatsApp. Wysyłaj powiadomienia o dostawach, potwierdzenia zamówień czy informacje o promocjach.
- Aby wysyłać wiadomości na WhatsApp, podłącz kanał Edna.io w sekcji Centrum Kontaktowe.
- Możesz wysłać wiadomość z formularza elementu CRM, poprzez działanie grupowe do kilku klientów jednocześnie lub automatycznie za pomocą reguły.
- Cała historia korespondencji zostanie zapisana w formularzu elementu CRM.