Dodaj formularz danych kontaktowych do widżetu czatu na żywo, aby automatycznie witać klientów na czacie i zapisywać ich dane kontaktowe w CRM.
Wyślij formularz CRM z czatu otwartych kanałów
Wyślij formularz CRM przez Centrum Sprzedaży
Aby dodać formularz danych kontaktowych do widżetu czatu na żywo,
- Przejdź do Centrum Kontaktowego i otwórz potrzebny Kanał Otwarty w bloku Czat na żywo,
- W sekcji Preferencje Otwartych kanałów kliknij Konfiguruj,
- W sekcji Automatyczne działania zaznacz pole Skorzystaj z formularza CRM, aby poprosić o dane kontaktowe przez czat na żywo.
Wybierz dane kontaktowe. Na liście rozwijanej w sekcji Formularz CRM możesz wybrać formularz danych kontaktowych. Bitrix24 ma domyślny formularz Informacje kontaktowe, jednak możesz utworzyć własny.
Utwórz formularz internetowy CRM
Wybierz tryb wyświetlania formularza. W ustawieniu Pokaż formularz możesz wybrać, kiedy wyświetlić formularz na czacie:
- Przed rozmową. Klient nie może pisać na czacie, dopóki nie wypełni formularza.
- Poczekaj na pierwszą wiadomość od klienta. Formularz pojawi się na czacie po napisaniu pierwszej wiadomości przez klienta.
Wybierz osobę odpowiedzialną za klienta, który wypełnił formularz. Po wypełnieniu formularza dane klienta zostaną zapisane w CRM. Domyślnie za klienta odpowiada pracownik wybrany w ustawieniach formularza kontaktowego CRM. Możesz jednak wybrać konsultanta, który przyjął czat, jako osobę odpowiedzialną, zaznaczając pole Ustaw przyjmującego konsultanta jako osobę odpowiedzialną.
Jak to działa
Sposób wypełniania formularza zależy od ustawień pola Pokaż formularz.
Poczekaj na pierwszą wiadomość od klienta. Formularz danych kontaktowych pojawi się po pierwszej wiadomości od klienta.
Przed rozmową. Formularz pojawi się od razu po otwarciu czatu na żywo przez klienta.
Wszystkie informacje kontaktowe klienta wprowadzone w formularzu zostaną wyświetlone na czacie. Tutaj możesz również uzyskać dostęp do utworzonych elementów CRM.
- Dodaj formularz danych kontaktowych do widżetu czatu na żywo, aby automatycznie witać klientów na czacie i zapisywać ich dane kontaktowe w CRM.
- Ta funkcja jest obsługiwana tylko w kanale Czat na żywo.
- Otwórz ustawienia kanału otwartego. W sekcji Automatyczne działania zaznacz pole Skorzystaj z formularza CRM, aby poprosić o dane kontaktowe przez czat na żywo.
- Na liście rozwijanej wybierz istniejący formularz danych kontaktowych lub utwórz nowy.
- Wybierz tryb wyświetlania formularza: Przed rozmową lub Poczekaj na pierwszą wiadomość od klienta.
- Wszystkie informacje kontaktowe wprowadzone przez klienta w formularzu zostaną wyświetlone na czacie Otwartych Kanałów. Tutaj możesz również uzyskać dostęp do utworzonych elementów CRM.