Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Wydarzenia procesów workflow w formularzu elementu CRM

Formularze elementów CRM i procesów inteligentnych mają oś czasu po prawej stronie. Tutaj można planować aktywności z klientami, zostawiać komentarze dla współpracowników, śledzić zmiany etapów i tak dalej.
Formularz elementu CRM: możliwości i ustawienia

Teraz wydarzenia workflow będą wyświetlane na osi czasu w formularzu elementu CRM. Możesz wykonywać zadania i czytać komentarze bezpośrednio w formularzu CRM, a statusy pokażą, na jakim etapie znajduje się workflow.

Wydarzenia workflow będą wyświetlane na osi czasu, jeśli w szablonie włączona jest opcja Pokaż wydarzenia workflow na osi czasu.

W artykule opowiemy:


Jakie wydarzenia będą wyświetlane na osi czasu w formularzu elementu CRM

Na osi czasu formularza CRM będą wyświetlane systemowe zapisy workflow i aktywności, które wymagają uwagi odpowiedzialnego pracownika.

Aktywności odpowiedzialnego. To zadania, które musi wykonać odpowiedzialny pracownik. Na przykład, zatwierdzić dokument, zobaczyć komentarze lub wynik workflow.

Dla takich działań w CRM automatycznie tworzone są aktywności. Zostaną wyświetlone na żółtym tle w sekcji Rzeczy do zrobienia.

Działania systemowe. Nie wymagają udziału odpowiedzialnego pracownika. Dzięki systemowym zapisom odpowiedzialny może zobaczyć w formularzu, kiedy i jakie działanie miało miejsce z elementem CRM.

Te działania zostaną wyświetlone na osi czasu na białym tle.

3 Workflow został uruchomiony automatycznie, a zadanie wykonuje inny pracownik
Działanie workflow nie pojawi się na osi czasu, jeśli zostało wykonane przez nieodpowiedzialnego pracownika i w ustawieniach włączona jest opcja Pokaż opis jedynie osobie odpowiedzialnej - Tak.

Wykonaj zadanie procesu

Kiedy odpowiedzialny pracownik musi wykonać zadanie workflow, na osi czasu formularza CRM automatycznie tworzona jest aktywność. Zawiera ona nazwę procesu i zadania, status, termin itd. Z osi czasu można otworzyć formularz procesu workflow i wykonać zadanie.

Zadania bez terminu. Jeśli w ustawieniach zadania nie określono terminu, odpowiedzialny może przystąpić do jego wykonania w dowolnym momencie.

Aby wykonać zadanie, kliknij Start lub Otwórz. Zapoznaj się z zadaniem i wykonaj je.

Zadania z terminem. Jeśli w ustawieniach zadania określono termin, na osi czasu zostanie wyświetlona data i godzina wykonania.

Gdy do terminu pozostanie mniej niż godzina, w CRM pojawi się czerwony licznik. Możesz ustawić dodatkowe przypomnienia. Dzięki temu nie przegapisz żadnego zadania i wykonasz je na czas.
Liczniki w CRM

Zadania sekwencyjne. Jeśli odpowiedzialny ma kilka zadań sekwencyjnych, to po wykonaniu pierwszego, na osi czasu automatycznie pojawi się kolejne zadanie.

9 Pierwsze zadanie w statusie "Wykonane", drugie "Czeka na wykonanie"

Zadania równoległe. Jeśli odpowiedzialny musi wykonać zadania równoległe, oba pojawią się na osi czasu jednocześnie. Możesz wybrać potrzebne zadanie, wykonać je, a następnie przejść do kolejnego.

10 Oba zadania mają statusie "Czeka na wykonanie"

Zamknij aktywności z zadaniami

Domyślnie po wykonaniu zadania aktywność trzeba zamknąć ręcznie w formularzu elementu CRM.

Pracownik nie będzie mógł zamknąć aktywności, dopóki nie wykona zadania workflow.

Aby zamknąć aktywność, zaznacz pole wyboru.

Jeśli w workflow są inne zadania, można nie zamykać aktywności, aby kontrolować wykonanie procesu. Kiedy workflow zostanie zakończony, aktywność można zamknąć.

12 Odpowiedzialny wykonał swoje zadanie, ale może kontrolować wykonanie zadania przez innego pracownika

Aby aktywności były zamykane automatycznie, wyłącz opcję Pracownik samodzielnie zamyka aktywności z zadaniami w ustawieniach Bitrix24.
Ustawienia Bitrix24


Deleguj zadanie workflow

Na osi czasu można delegować zadanie innemu pracownikowi. Na przykład, jeśli odpowiedzialny jest na urlopie lub zajęty innymi zadaniami.

Delegować zadanie mogą odpowiedzialny, jego przełożony i administrator Bitrix24, jeśli w ustawieniach zadania włączono tę możliwość.

Aby delegować zadanie:

  1. Otwórz formularz procesu.
  2. Naciśnij przycisk Przekaż.
  3. Wybierz pracownika, który będzie wykonywał zadanie.

Wyświetl komentarze do procesu workflow

Jeśli współpracownik zostawi nowy komentarz do zadania procesu workflow, w formularzu CRM zostanie utworzona aktywność. To pomaga odpowiedzialnemu nie przegapić ważnych dyskusji.

Na osi czasu można otworzyć formularz zadania, przeczytać komentarz i odpowiedzieć na niego.

Nie zamykaj aktywności, jeśli czekasz na odpowiedź od współpracowników, aby na osi czasu nie były tworzone nowe aktywności dla każdego komentarza. Kiedy zakończysz dyskusję, zamknij aktywność.

Aby aktywności były automatycznie zamykane po przeczytaniu komentarzy, wyłącz opcję Pracownik samodzielnie zamyka aktywności z komentarzami w ustawieniach Bitrix24.


Zobacz wynik procesu

Jeśli odpowiedzialny pracownik uruchamia workflow lub uczestniczy w nim, to po zakończeniu procesu na osi czasu zostanie utworzona aktywność z wynikiem.

Zaplanowana aktywność pomaga pracownikowi nie przegapić wyniku i wykorzystać go w pracy z klientem. Kiedy zapoznasz się z wynikiem, zamknij aktywność.

Jeśli odpowiedzialny pracownik nie uruchamiał workflow lub nie uczestniczył w nim, w formularzu CRM będzie tylko systemowy zapis o zakończeniu procesu.


Statusy i liczniki workflow w kanbanie

Za pomocą statusów w kanbanie możesz zobaczyć, na jakim etapie znajdują się procesy workflow:

  • Czeka na wykonanie: odpowiedzialny za zadanie jeszcze go nie wykonał.
  • Dodano komentarz: w formularzu workflow pojawiły się nowe komentarze.
  • Zakończony: workflow został wykonany.
Jeśli w formularzu uruchomiono kilka workflow, w kanbanie zostanie wyświetlony status ostatniego aktywnego procesu.

Liczniki CRM pomagają odpowiedzialnemu menedżerowi nie przegapić zadań i nowych komentarzy:

  • Czerwony licznik: do terminu zadania pozostało mniej niż godzina.
  • Zielony licznik: w formularzu workflow pojawił się nowy komentarz.

W skrócie

  • Teraz wydarzenia workflow będą wyświetlane na osi czasu w formularzu elementu CRM. Możesz wykonywać zadania i czytać komentarze bezpośrednio w formularzu CRM, a statusy pokażą, na jakim etapie znajduje się workflow.
  • Wydarzenia workflow będą wyświetlane na osi czasu, jeśli w szablonie włączona jest opcja Pokaż wydarzenia workflow na osi czasu.
  • Kiedy odpowiedzialny pracownik musi wykonać zadanie workflow, na osi czasu formularza CRM automatycznie tworzona jest aktywność. Zawiera ona nazwę procesu i zadania, status, termin itd.
  • Domyślnie po wykonaniu zadania aktywność trzeba zamknąć ręcznie w formularzu elementu CRM. Aby aktywności były zamykane automatycznie, wyłącz opcję Pracownik samodzielnie zamyka aktywności z zadaniami w ustawieniach Bitrix24.
  • Na osi czasu można delegować zadanie innemu pracownikowi.
  • Jeśli współpracownik zostawi nowy komentarz do zadania procesu workflow, w formularzu CRM zostanie utworzona aktywność.
  • Za pomocą statusów w kanbanie możesz zobaczyć, na jakim etapie znajdują się procesy workflow: Czeka na wykonanie, Dodano komentarz, Zakończony.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Ustaw wynik workflow Jak zatrzymać reguły automatyzacji na etapie