Workflow to zestaw działań, które pomagają zautomatyzować powtarzalne zadania. Na przykład utwórz ofertę handlową i wyślij ją do zatwierdzenia przez kierownika. Workflow można uruchamiać z formularza elementów CRM i procesów inteligentnych.
Plany taryfowe
Zaktualizowaliśmy interfejs uruchamiania workflows w CRM: utworzyliśmy osobną sekcję, dodaliśmy rekomendacje dotyczące wypełniania pól i wskazaliśmy średni czas zatwierdzania procesów w firmie.
Otwórz formularz elementu CRM i kliknij przycisk Workflowy.
Otwarta zostanie lista procesów, które są dostępne dla tego elementu CRM. Lista zawiera podstawowe informacje o procesach pracy: nazwę i opis, liczbę uruchomionych procesów oraz datę ostatniego.
Nazwa. Na liście możesz znaleźć potrzebny proces według nazwy. Aby zobaczyć opis procesu, kliknij znak zapytania. Średni czas oczekiwania pokaże, jak szybko workflow jest przetwarzany w firmie.
Uruchomienie procesu. Można uruchomić potrzebny proces z listy.
Procesy w toku. Możesz ocenić obciążenie pracowników i czas wykonania workflow. Aby to zrobić, kliknij liczbę obok potrzebnego szablonu. Zobaczysz, kto uruchomił i wykonuje proces oraz ile czasu zajęło wykonanie. Lista pokazuje 20 ostatnich procesów.
Data ostatniej aktywności. Wyświetla czas ostatnio uruchomionego workflow według tego szablonu.
Aby często używane procesy były na początku listy, przypnij je.
Uruchom workflow
Kliknij Start obok potrzebnego szablonu. Otwarta zostanie strona z rekomendacjami, które pomogą prawidłowo wypełnić pola i pokażą średni czas wykonania procesu. Możesz oszacować, ile czasu zajmie zatwierdzenie workflow. Wypełnij pola procesu i kliknij Uruchom.
Jeśli workflow zawiera stałe, podaj ich wartości w ustawieniach szablonu. Na przykład, w procesie zatwierdzania oferty handlowej stałą może być kierownik, który zatwierdza dokument.
Znajdź szablon workflow
Na liście szablonów workflow znajdują się filtry, które pomagają szybko znaleźć potrzebne procesy.
Wyszukiwanie. W polu wyszukiwania można znaleźć szablon, wpisując jego nazwę.
Filtr. Domyślnie w dealach i procesach inteligentnych pracownicy widzą procesy tylko dla lejka, w którym znajduje się element. W polu Pokaż procesy można wybrać parametr Wszystkie, aby zobaczyć wszystkie dostępne procesy.
Lejki sprzedażowe w Bitrix24 CRM
W skrócie
- Workflow to zestaw działań, które pomagają zautomatyzować powtarzalne zadania. Na przykład utwórz ofertę handlową i wyślij ją do zatwierdzenia przez kierownika.
- Workflow można uruchamiać z formularza elementów CRM i procesów inteligentnych. Aby to zrobić, kliknij przycisk Workflowy.
- Na stronie uruchamiania procesu pojawiły się rekomendacje dotyczące wypełniania pól i średni czas zatwierdzania procesu w firmie.
- Jeśli w workflow są stałe, administrator Bitrix24 musi podać ich wartości w ustawieniach szablonu.