Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Formularze kontaktowe CRM: jak naprawić błędy w ustawieniach reguł wyświetlania pól

W formularzach kontaktowych CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. W przypadku nieprawidłowej konfiguracji klient nie zobaczy w formularzu wymaganych pól lub wręcz przeciwnie, zobaczy pola niepotrzebne.

W artykule omówimy, jakie błędy mogą wystąpić w regułach wyświetlania pól i jak ich unikać.

Możliwe błędy:

Zbędny warunek

Jeśli w ustawieniach reguły wybierzesz wartość, dla której pole będzie wyświetlane, to dla wszystkich pozostałych wartości będzie ono ukryte w formularzu CRM. Aby ukryć pole, nie są wymagane żadne dodatkowe warunki.

Przykład ustawienia reguły:

  • jeśli pole „Sposób dostawy” równa się „Dostawa kurierska”, to pokaż pole „Adres dostawy”,
  • jeśli pole „Sposób dostawy” równa się „Odbiór”, to ukryj pole „Adres dostawy”.

W tym przykładzie druga część warunku jest zbędna. Pole „Adres dostawy” pojawi się w formularzu CRM tylko przy wyborze wartości „Dostawa kurierska” w polu „Sposób dostawy”. Przy każdej innej wartości pole „Adres dostawy” będzie ukryte.

1 Drugi warunek powtarza działanie pierwszego

Rozwiązanie. Pozostaw tylko pierwszy warunek. Jeśli „Sposób dostawy” równa się „Dostawa kurierska”, to pokaż pole „Adres dostawy”.


Niezgodność warunków

Jeśli w ustawieniach reguły „Różne wartości pól zarządzają różnymi polami” dla jednego pola wskażesz kilka warunków, zadziała tylko ostatni.

Przykład ustawienia reguły:

  • jeśli pole „Miasto” równa się „Warszawa”, to pokaż pola „Sposób dostawy” i „Adres dostawy”,
  • jeśli pole „Miasto” równa się „Kraków”, to pokaż pole „Adres dostawy”.

Po skonfigurowaniu tej reguły pole „Adres dostawy” pojawi się w formularzu CRM tylko wtedy, gdy w polu „Miasto” wybrano „Kraków”. Jeśli wybierzesz wartość „Warszawa”, pole „Adres dostawy” zostanie ukryte.

3 Dla pola „Miasto” ustawiono dwa warunki, ale zadziała tylko drugi
4 W polu „Miasto” wybrano wartość „Warszawa”, dlatego zostanie wyświetlone tylko pole „Sposób dostawy”

Rozwiązanie. Dodaj do formularza CRM dwie reguły:

  • „Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem”: wprowadź wszystkie warunki, które muszą zostać spełnione, aby pole „Adres dostawy” zostało wyświetlone. Jeśli pole „Miasto” jest równe „Warszawa” LUB „Kraków”, pokaż „Adres dostawy”.
  • „Różne wartości pól zarządzają różnymi polami”: jeśli pole „Miasto” równa się „Warszawa”, pokaż „Sposób dostawy”.


Przecięcie warunków

Jeśli do formularza CRM dodasz dwie reguły „Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem”, w których wartości jednego pola są takie same, a wartości drugiego pola są różne, zadziała tylko ostatnia reguła.

Przykład ustawienia reguły:

  • jeśli pole „Sposób dostawy” jest równe „Odbiór” I pole „Miasto” jest równe „Warszawa”, to pokaż pole „Usługa dostawy”,
  • jeśli pole „Sposób dostawy” jest równe „Odbiór” I pole „Miasto” równa się „Kraków”, to pokaż pole „Usługa dostawy”.

Po skonfigurowaniu tej reguły pole „Usługa dostawy” pojawi się w formularzu CRM tylko w tym przypadku, gdy w polu „Miasto” wybrano „Kraków”. Jeśli wybierzesz wartość „Warszawa”, pole „Usługa dostawy” zostanie ukryte.

Rozwiązanie. W regule „Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem” jest niemożliwe ustawienie wyboru różnych miast przy tej samej wartości pola „Sposób dostawy”. Skonfiguruj regułę tak, aby wyświetlanie pola „Usługa dostawy” zależało tylko od wyboru miasta lub sposobu dostawy. Na przykład użyj reguły „Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem”.

8 Przykład ustawienia reguły „Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem”

W skrócie

  • W formularzach CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. W przypadku nieprawidłowej konfiguracji klient nie zobaczy w formularzu wymaganych pól lub wręcz przeciwnie, zobaczy pola niepotrzebne.
  • Jeżeli w ustawieniach reguły wybierzesz wartość, dla której pole będzie wyświetlane, to dla wszystkich pozostałych wartości będzie ono ukryte w formularzu CRM. Aby ukryć pole, nie są wymagane żadne dodatkowe warunki.
  • Jeśli w ustawieniach reguły „Różne wartości pól zarządzają różnymi polami” dla jednego pola wskażesz kilka warunków, zadziała tylko ostatni.
  • Jeśli do formularza CRM dodasz dwie reguły „Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem”, w których wartości jednego pola są takie same, a wartości drugiego pola są różne, zadziała tylko ostatnia reguła.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Usuń Bitrix24 Często zadawane pytania dotyczące zadań Bitrix24 Jak dodać dane swojej firmy Jak pracować z wyrażeniami regularnymi w inteligentnych procesach Reguły automatyzacji: Produkty Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w Poczcie Bitrix24 Często zadawane pytania dotyczące poczty w CRM Zestawy danych Kreatora BI: pracownicy, struktura firmy i połączenia Zestawy danych Kreatora BI: faktury i oferty Uprawnienia dostępu do Kalendarza Bitrix24