Wyzwalacze to narzędzie, które upraszcza pracę z klientami i automatyzuje codzienne zadania. Śledzą działania klientów i zmiany w CRM: kliknięcia linków w e-mailach, połączenie przychodzące, opłacenie faktury i tak dalej. Gdy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap.
Plany taryfowe
Można skonfigurować wyzwalacze:
- W leadach,
- dealach,
- ofertach,
- fakturach,
- procesach inteligentnych.
Jak dodać wyzwalacz
1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz potrzebny element. Na przykład leady lub deale.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wybierz etap, na którym chcesz skonfigurować wyzwalacz.
6-7. Otwórz Filtr i wybierz Wyzwalacze Bitrix24, aby wyświetlić na liście tylko wyzwalacze. Wszystkie wyzwalacze są pogrupowane według typów zadań, które rozwiązują: komunikacja z klientem, przygotowanie dokumentów i tak dalej.
8. Kliknij Dodaj obok potrzebnego wyzwalacza. Aby dodać kilka wyzwalaczy jednocześnie, przytrzymaj klawisz Ctrl (Cmd na Mac) i wybierz potrzebne.
Jak skonfigurować wyzwalacz
Po dodaniu wyzwalacza, należy go skonfigurować. Jeśli dodano kilka wyzwalaczy, będą one wyróżnione żółtym kolorem. Konfiguruj wyzwalacze po kolei.
Wszystkie wyzwalacze mają standardowe ustawienia:
- Warunek: wyzwalacz zadziała nie dla wszystkich elementów CRM, a tylko dla określonych.
- Nazwa wyzwalacza: zmień standardową nazwę, jeśli chcesz skonfigurować kilka wyzwalaczy. To pomoże szybko znaleźć potrzebny wyzwalacz na stronie ustawień.
- Zmień etap jako: domyślnie wyzwalacz zmienia etap w imieniu pracownika odpowiedzialnego za element CRM. Możesz wybrać innego użytkownika. Na osi czasu i w historii CRM znajdziesz zapis o zmianie etapu w imieniu tego użytkownika.
- Zezwól na przełączanie do poprzedniego etapu: wyzwalacz będzie mógł przenieść element na poprzedni etap. Na przykład, przeniesie deal z ostatniego etapu na pierwszy.
Pozostałe ustawienia zależą od konkretnego wyzwalacza. Na przykład, w wyzwalaczu Śledź zmianę wartości pola należy wybrać, w których polach formularza CRM śledzić zmiany.
Gdy skonfigurujesz wyzwalacze, kliknij Zapisz w oknie ustawień i na stronie automatyzacji.
Jak edytować lub usunąć wyzwalacz
1. Przejdź do potrzebnego elementu CRM. Na przykład, leady lub deale.
2. Otwórz Reguły automatyzacji.
3. Wybierz potrzebny wyzwalacz i wykonaj działanie:
Usuń (x): jeśli wyzwalacz nie jest już potrzebny.
Zmień: edytuj ustawienia wyzwalacza. Na przykład, dodaj nowe warunki lub zmień odpowiedzialnego.
Skopiuj: utwórz kopię wyzwalacza z jego ustawieniami. Na przykład, jeśli potrzebujesz takiego samego wyzwalacza na innym etapie.
Gdy wprowadzisz wszystkie zmiany w wyzwalaczach, kliknij Zapisz.
W skrócie
- Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w CRM: kliknięcia linków w e-mailach, połączenie przychodzące, opłacenie faktury i tak dalej. Kiedy nastąpi określone działanie, wyzwalacz przeniesie formularz elementu CRM na inny etap.
- W CRM wyzwalacze są dostępne w leadach, dealach, ofertach, fakturach i procesach inteligentnych.
- Wyzwalacze są pogrupowane według typów działań, które wykonują: komunikacja z klientem, przygotowanie dokumentów i tak dalej.
- Aby dodać wyzwalacz, przejdź do sekcji CRM, wybierz potrzebny element i otwórz Reguły automatyzacji.
- Wszystkie wyzwalacze mają standardowe ustawienia: warunki wykonania, nazwę, odpowiedzialnego za zmianę etapu. Pozostałe ustawienia zależą od konkretnego wyzwalacza.