Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Reguły automatyzacji i wyzwalacze

Reguły automatyzacji i wyzwalacze pomagają zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami i pracownikami.

Reguły automatyzacji wykonują rutynowe działania: tworzą zadania, wysyłają e-maile, powiadomienia i tak dalej. Reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, gdy element osiągnie etap z tą regułą.

Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w elementach: przeglądanie e-maila, opłacenie faktury, zmianę statusu zadania i inne. Gdy nastąpi wskazane działanie, wyzwalacz przeniesie element na etap, gdzie został skonfigurowany.

W Bitrix24 reguły automatyzacji i wyzwalacze są dostępne w kilku narzędziach:

  • CRM,
  • Zadania,
  • e-Podpis,
  • Zautomatyzowane rozwiązania.
Reguły automatyzacji i wyzwalacze nie są dostępne we wszystkich planach.
Plany taryfowe

Reguły automatyzacji i wyzwalacze w CRM

1-2. Przejdź do sekcji CRM i wybierz potrzebny element. Na przykład leady lub deale.
3. Otwórz Reguły automatyzacji.

Reguły automatyzacji w CRM wykonują działania, gdy element trafia na określony etap: wysyłają e-maile i SMS-y do klienta, tworzą dokumenty i tak dalej.

Wyzwalacze w CRM śledzą działania klientów i zmiany w formularzu elementu CRM: kliknięcie linku z e-maila, połączenie przychodzące, opłacenie faktury i tak dalej. Gdy nastąpi wskazane działanie, wyzwalacz przeniesie element CRM na inny etap. Na przykład, gdy reguła automatyzacji wyśle ofertę handlową, a klient przeczyta e-mail, wyzwalacz przeniesie deal na etap „Negocjacje”.

Reguły automatyzacji i wyzwalacze można skonfigurować:

  • w leadach,
  • dealach,
  • ofertach,
  • fakturach,
  • procesach inteligentnych.
Reguły automatyzacji w CRM
Wyzwalacze w CRM

Reguły automatyzacji i wyzwalacze w zadaniach

Przejdź do sekcji Zadania i projekty i kliknij przycisk Reguły automatyzacji.

Reguły automatyzacji w zadaniach wysyłają powiadomienia do pracowników, tworzą zadania, dodają uczestników i tak dalej. Reguła zostanie uruchomiona, gdy zadanie przejdzie do etapu, na którym ta reguła się znajduje.

Wyzwalacze śledzą zmiany w zadaniach: zbliżanie się terminów, zmianę etapu. Po wykryciu zmiany wyzwalacz automatycznie zmieni etap zadania.
Reguły automatyzacji i wyzwalacze: jak zautomatyzować pracę z zadaniami


Reguły automatyzacji i wyzwalacze w sekcji e-Podpis

Za pomocą reguł automatyzacji i wyzwalaczy można zautomatyzować proces podpisywania dokumentów z klientami. Przejdź do sekcji e-Podpis i kliknij Reguły automatyzacji.

Reguły automatyzacji wysyłają e-maile do klientów, tworzą zadania do przygotowania dokumentów i tak dalej. Wyzwalacze śledzą podpisywanie dokumentów przez Twoją firmę i klienta, zmianę pól i inne działania.
e-Podpis: automatyzacja


Reguły automatyzacji i wyzwalacze w Zautomatyzowanych rozwiązaniach

Za pomocą reguł automatyzacji i wyzwalaczy można zautomatyzować pracę w procesach inteligentnych, które nie są powiązane z CRM. Można to zrobić w sekcji Zautomatyzowane rozwiązania.

1-2. Przejdź do sekcji Automatyzacja > Zautomatyzowane rozwiązania.
3-4. Wybierz zautomatyzowane rozwiązanie i otwórz proces inteligentny.
5. Otwórz Reguły automatyzacji.

Na przykład, za pomocą reguł automatyzacji można połączyć różne zautomatyzowane rozwiązania: dział HR może automatycznie tworzyć wnioski o zakup sprzętu w rozwiązaniu IT.
Reguły w CRM: automatyzacja workflow


W skrócie

  • Reguły automatyzacji i wyzwalacze pomagają zautomatyzować różne scenariusze pracy z klientami i pracownikami.
  • Reguły automatyzacji wykonują rutynowe działania: tworzą zadania, wysyłają e-maile, powiadomienia, dokumenty i tak dalej. Reguła automatyzacji zostanie uruchomiona, gdy element osiągnie etap z tą regułą.
  • Wyzwalacze śledzą działania klientów i zmiany w elementach: kliknięcie linku z e-maila, opłacenie faktury, zmianę statusu zadania. Gdy nastąpi wskazane działanie, wyzwalacz przeniesie element na etap, gdzie został skonfigurowany.
  • W Bitrix24 reguły automatyzacji i wyzwalacze są dostępne w kilku narzędziach: CRM, zadania, e-Podpis i Zautomatyzowane rozwiązania.
  • W każdym narzędziu dostępny jest własny zestaw reguł automatyzacji i wyzwalaczy.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Wyzwalacze w CRM Jak kopiować i przenosić reguły automatyzacji Ustawienia czasu w regułach automatyzacji Jak działają warunki w regułach automatyzacji Reguły: Uwzględnij godziny pracy pracownika Dezaktywuj reguły automatyzacji i działania workflow Stałe i zmienne w regułach automatyzacji Wyzwalacze w CRM: Zarządzaj pozycjami workflow Interfejs dodawania reguł i wyzwalaczy