Kosz w CRM to tymczasowe miejsce przechowywania usuniętych deali, kontaktów, firm i innych elementów. Pomaga:
- przywrócić przypadkowo usunięte informacje,
- zwolnić miejsce, ostatecznie usuwając niepotrzebne elementy. Może to zrobić tylko administrator Bitrix24.
Przywracanie z kosza w CRM nie jest dostępne we wszystkich planach.
Plany taryfowe
Administrator Bitrix24 widzi wszystkie usunięte elementy w koszu CRM. Pracownicy widzą tylko te elementy, które usunęli sami.
Elementy są przechowywane w koszu przez 30 dni, po czym są automatycznie usuwane w ilości 100 sztuk dziennie. Jeśli w danym dniu zostanie usuniętych więcej niż 100 elementów, czas przechowywania pozostałych zostanie odpowiednio wydłużony.
W artykule opowiemy:
- jakie elementy trafiają do kosza,
- jak znaleźć element w koszu,
- jak przywrócić lub ostatecznie usunąć element.
Przejdź do sekcji CRM > Więcej > Kosz.
Jakie elementy trafiają do kosza CRM
Do kosza trafiają informacje o usunięciu następujących elementów:
- lead,
- deal,
- kontakt,
- firma,
- aktywność,
- faktura,
- element procesu inteligentnego.
W razie potrzeby można wyłączyć kosz dla niektórych elementów CRM:
- Przejdź do sekcji Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
- Wybierz Inne > Inne ustawienia.
- Otwórz sekcję Kosz.
- Wybierz, jakie elementy będą trafiać do kosza, i kliknij Zastosuj.
Jak znaleźć elementy w koszu CRM
Aby szybko znaleźć potrzebne elementy w koszu, wybierz, jakie pola wyświetlać na liście, i skonfiguruj filtry.
Skonfiguruj listę pól
- Przejdź do Ustawień (⚙️) w lewym górnym rogu tabeli.
- Zaznacz pola, które chcesz wyświetlić na liście.
- Jeśli jesteś administratorem Bitrix24, wybierz Dla wszystkich, a pola będą widoczne dla wszystkich pracowników.
- Kliknij Zastosuj.
Przycisk Domyślnie zresetuje wszystkie ustawienia wyświetlania pól do standardowych: będą widoczne wszystkie pola.
Skonfiguruj filtry
Za pomocą filtrów można szybko znaleźć potrzebne dane. Na przykład elementy usunięte w tym miesiącu.
Identyfikator. To unikalny identyfikator elementu CRM. Podaj konkretny ID lub ich zakres, aby sprawdzić, czy elementy znajdują się w koszu.
Jak znaleźć ID elementu
Przejdź do CRM i wybierz potrzebny element, na przykład deal lub kontakt. W adresie URL strony zobaczysz jego ID. Na przykład https://b24-abc.bitrix24.pl/crm/deal/details/123/, gdzie 123 to ID deala.
Usunięto. Wybierz opcję z listy: wczoraj, ostatnie 7 dni, dokładna data, zakres i tak dalej.
Użytkownik. Podaj pracownika, który usunął element.
Typ. Wybierz typ elementu: lead, kontakt, firma, deal, aktywność, faktura lub proces inteligentny.
Jak przywrócić lub ostatecznie usunąć element z kosza CRM
Przywróć element
Kliknij Menu (≡) > Przywróć obok potrzebnego elementu.
Kiedy element CRM zostanie przywrócony, zobaczysz o tym powiadomienie.
Przywrócony element zmieni ID, więc nie będzie można go otworzyć pod poprzednim linkiem.
Jeśli aktywność jest powiązana z usuniętym elementem CRM, najpierw trzeba przywrócić sam element. Na przykład najpierw przywróć deal, a potem aktywność powiązaną z tym dealem.
Usuń element
Usunąć element z kosza może tylko administrator Bitrix24.
- Kliknij Menu (≡) > Usuń.
- Wybierz Kontynuuj.
W skrócie
- Kosz w CRM to tymczasowe miejsce przechowywania usuniętych deali, kontaktów, firm i innych elementów.
- Elementy, które znajdują się w koszu, można przywrócić lub ostatecznie usunąć. Usunąć je może tylko administrator Bitrix24.
- Elementy są przechowywane w koszu przez 30 dni, po czym są automatycznie usuwane w ilości 100 sztuk dziennie.
- Administrator Bitrix24 widzi w koszu wszystkie usunięte elementy. Pracownicy widzą tylko te elementy, które usunęli sami.
- Domyślnie do kosza trafiają informacje o usunięciu elementów CRM i procesów inteligentnych. W ustawieniach CRM można wyłączyć kosz dla niektórych elementów.
- Aby szybko znaleźć potrzebne elementy w koszu, wybierz, jakie pola wyświetlać na liście, i skonfiguruj filtry.