Bitrix24.Docs to wbudowany edytor online do pracy z dokumentami. Możesz tworzyć dokumenty i edytować je ze współpracownikami bezpośrednio w Bitrix24.
Plany taryfowe
Ograniczenie na jednoczesne edytowanie dokumentów
Aby kilku pracowników mogło pracować z dokumentem, należy skonfigurować uprawnienia dostępu. Można je przyznać do pojedynczego dokumentu, folderu lub całego dysku.
Uprawnienia dostępu do dysku osobistego Bitrix24
W artykule omówimy:
- jak wybrać tryb pracy z dokumentem,
- pracować z komentarzami i poprawkami,
- śledzić zmiany w dokumencie,
- łączyć i porównywać dokumenty.
Wybierz tryb pracy z dokumentem
W Bitrix24.Docs pracownicy mogą pracować z dokumentem w kilku trybach: edytowanie, recenzowanie, przeglądanie i komentowanie.
Pracownicy mogą jednocześnie pracować w różnych trybach. Na przykład, jeden pracownik edytuje dokument, a drugi zostawia komentarze.
Aby wybrać odpowiedni tryb, kliknij przycisk w prawym górnym rogu.
Edytowanie: tryb, w którym zmiany są od razu widoczne w tekście dla wszystkich uczestników. Ten sposób jest odpowiedni, gdy chcesz szybko wprowadzić poprawki bez dodatkowych potwierdzeń.
Recenzowanie: pozwala proponować zmiany bez ich automatycznego zastosowania. Zacznij poprawiać słowo lub zdanie, a Twoja poprawka pojawi się w tekście w innym kolorze. Autor dokumentu może ją zaakceptować lub odrzucić.
Komentowanie: można zostawiać notatki i sugestie do tekstu, nie zmieniając go.
Aby zostawić komentarz:
- Zaznacz potrzebne słowo lub zdanie w tekście.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Dodaj komentarz.
- Napisz komentarz i kliknij Dodaj.
Praca z komentarzami i poprawkami
Możesz przeglądać zmiany, sortować komentarze lub dodawać nowe. Kliknij Komentarze > Trzy kropki (...) i wybierz odpowiednią opcję.
Aby szybko przełączać się między komentarzami i poprawkami, odrzucać lub akceptować je, użyj zakładki Współpraca.
Śledź poprawki w dokumencie
Za pomocą trybów można wybrać sposób przeglądania poprawek i ich wyświetlania w tekście.
Śledzenie zmian. Wybierz, kto będzie widział zmiany w dokumencie: tylko ty lub wszyscy pracownicy. Jeśli poprawek jest zbyt wiele, można je tymczasowo ukryć.
Aby włączyć tryb śledzenia, przejdź do sekcji Współpraca > Śledzenie zmian i wybierz odpowiedni tryb.
Włącz śledzenie:
- Włącz dla mnie: zmiany będą widoczne tylko dla Ciebie, dopóki dokument jest otwarty.
- Włącz wszystkich: zmiany zobaczą wszyscy pracownicy. Jeśli jeden z pracowników włączy śledzenie, ten tryb zostanie automatycznie zastosowany dla wszystkich pracowników.
Wyłącz śledzenie:
- Wyłącz dla mnie: ukrywa zmiany tylko dla Ciebie.
- Wyłącz dla wszystkich: ukrywa zmiany dla wszystkich pracowników. Jeśli jeden z pracowników wyłączy śledzenie, zostanie ono wyłączone u wszystkich.
Przeglądanie poprawek. W sekcji Współpraca > Tryb wyświetlania można wybrać, jak poprawki będą wyświetlane w tekście.
- Poprawki i objaśnienia: odpowiednie do analizy i omawiania poprawek ze współpracownikami. Pokazuje wszystkie zmiany: dodany, poprawiony i usunięty tekst.
- Tylko poprawki: pokazuje poprawki w tekście bez pól z komentarzami.
- Ostateczny: pokazuje, jak będzie wyglądał dokument po zaakceptowaniu wszystkich poprawek.
- Oryginal: pokazuje pierwszą wersję dokumentu, aby porównać z obecną i ocenić zakres zmian.
Połącz i porównaj wersje dokumentu
Aby pracować z różnymi wersjami dokumentów, użyj opcji:
- Porównaj: pokazuje różnice między dwiema wersjami dokumentu.
- Połącz: pozwala połączyć zmiany z kilku wersji dokumentu w jeden plik. Można wybrać, które poprawki zachować.
- Scalanie: pomaga połączyć zmiany, jeśli kilku pracowników edytowało dokument jednocześnie. Można zaakceptować lub odrzucić każdą poprawkę.
Rozważmy przykład, jak połączyć dwie wersje dokumentu.
1-3. Kliknij Współpraca > Połącz > Dokument z URL. To dokument, który jest przechowywany na dysku w Bitrix24 i dostępny pod linkiem.
4. Wklej link do dokumentu. Należy go wcześniej uzyskać od współpracownika. Kliknij Gotowe, a dokumenty zostaną połączone.
Jak udostępnić pliki za pomocą linków wewnętrznych i publicznych
W skrócie
- Bitrix24.Docs to wbudowany edytor online do pracy z dokumentami. Możesz tworzyć dokumenty i edytować je ze współpracownikami bezpośrednio w Bitrix24.
- Aby kilku pracowników mogło pracować z dokumentem, należy skonfigurować uprawnienia dostępu. Można je przyznać do pojedynczego dokumentu, folderu lub całego dysku.
- W Bitrix24.Docs pracownicy mogą pracować z dokumentem w kilku trybach: edytowanie, recenzowanie, przeglądanie i komentowanie.
- Możesz przeglądać zmiany, sortować komentarze lub dodawać nowe.
- Za pomocą trybów Śledzenie i Wyświetlanie zmian można wybrać sposób przeglądania poprawek i ich wyświetlania w tekście.
- Aby pracować z różnymi wersjami dokumentów, użyj opcji Porównaj, Połącz i Scalanie.