Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Bitrix24 ma nowy interfejs. Obrazy w artykułach mogą różnić się od obecnego projektu konta. Wkrótce je zaktualizujemy.

Powtórne sprzedaże

Powtórne sprzedaże to sprzedaże klientom, którzy już wcześniej korzystali z Twoich usług. Ta funkcja, wykorzystująca sztuczną inteligencję (AI), znajduje w CRM klientów gotowych na nowe zakupy i automatycznie tworzy dla nich deale. Do każdego deala CoPilot, asystent AI w Bitrix24, dodaje aktywność ze spersonalizowanymi rekomendacjami dla menedżera — co zaproponować klientowi i jak najlepiej poprowadzić rozmowę.

Powtórne sprzedaże z AI są dostępne nie we wszystkich planach.
Plany taryfowe

Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaże > Powtórne sprzedaże.

W artykule wyjaśniamy, jak:


Jak działają Powtórne sprzedaże z AI

Analizują klientów. Codziennie ta funkcja analizuje historię sprzedaży w CRM, aby znaleźć klientów gotowych na nowe zakupy. Istnieją trzy scenariusze:

  • Zakupy miesięczne — klienci, którzy kupują raz w miesiącu. AI analizuje historię udanych zakupów z ostatnich trzech miesięcy, z wyłączeniem bieżącego. Na przykład klient co miesiąc zamawia kawę do biura. Na początku miesiąca AI przypomni, aby zaproponować mu nowy rodzaj kawy lub promocję na większą ilość.
  • Zakupy półroczne — klienci, którzy dokonują zakupów co pół roku. Na przykład firma aktualizuje oprogramowanie w czerwcu i grudniu. W maju i listopadzie AI przypomni, aby zaproponować nową wersję lub zniżkę.
  • Zakupy roczne — klienci, którzy kupują mniej więcej w tym samym czasie każdego roku. AI analizuje historię zakupów z ostatnich dwóch lat, z wyłączeniem bieżącego. Na przykład klient zamawia sprzęt na święta Bożego Narodzenia każdego grudnia. AI przypomni, aby wcześniej skontaktować się z nim i zaproponować aktualne produkty lub usługi.
  • Uśpiony klient – Klienci, którzy zrealizowali co najmniej dwa udane lub nieudane deali od momentu rozpoczęcia zakupów u Ciebie. Nie masz żadnych aktywnych deali od tych klientów.
  • Utracony klient – Klienci, którzy przeglądali produkty lub usługi w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale nie dokonali zakupu.

Tworzą deale. Jeśli AI znajdzie odpowiedniego klienta, tworzy deal. W formularzu deala znajduje się aktywność ze spersonalizowanymi rekomendacjami od CoPilot: co zaproponować i jak poprowadzić rozmowę.

Deal utworzony za pomocą Powtórnych sprzedaży z AI

Jeśli w CRM nie pojawiły się deale dla powtórnych sprzedaży:

Analizują sprzedaże. To pomaga zrozumieć, które scenariusze powtórnych sprzedaży działają najlepiej, i w razie potrzeby zmienić ustawienia.
Jak śledzić statystyki powtórnych sprzedaży


Jak skonfigurować CRM dla Powtórnych sprzedaży

Dokładne i pełne dane w CRM pozwalają tej funkcji identyfikować klientów gotowych na nowe zakupy i tworzyć spersonalizowane rekomendacje.

Szczegółowo wypełniaj formularze klientów i dealów. W polach standardowych podawaj imię, numer telefonu, e-mail. Twórz pola niestandardowe z jasnymi nazwami, aby wprowadzać w nie preferencje klientów. To pomoże AI analizować dane i znajdować klientów gotowych na powtórny zakup.
Pola standardowe w CRM
Pola niestandardowe w CRM

Na przykład, jeśli sprzedajesz meble biurowe, utwórz pola niestandardowe w formularzu deala: Typ pomieszczenia, Styl mebli i Budżet na odświeżenie wnętrza. To pozwoli tej funkcji precyzyjniej określać, komu i kiedy zaproponować nowe kolekcje lub zniżki.

Skonfiguruj lejki sprzedażowe. Twórz osobne lejki dla różnych kierunków sprzedaży. Lejki powinny odzwierciedlać rzeczywisty proces pracy z klientami. Na przykład możesz mieć jeden lejek dla sprzedaży klimatyzatorów. Jeśli zaczynasz oferować montaż i serwis, stwórz dla tego osobne lejki.
Lejki sprzedażowe

Transkrybuj rozmowy z AI. AI będzie mógł przeanalizować treść rozmów z klientami, zidentyfikować ich potrzeby i zainteresowania. Na przykład, jeśli klient wspomniał, że planuje rozbudowę biura, AI zapamięta to i podpowie, kiedy zaproponować nowe usługi.
Jak zacząć dzwonić z Bitrix24: wybierz sposób podłączenia Telefonii
Analiza mowy AI i Skrypty sprzedażowe w CRM

Utrzymuj aktualny katalog produktów i usług. Dodawaj do katalogu szczegółowe opisy, ceny i cechy sezonowe. To pomoże tej funkcji proponować klientom odpowiednie produkty. W dealach wybieraj produkty bezpośrednio z katalogu, aby szybciej tworzyć faktury i oferty.
Jak utworzyć i skonfigurować katalog produktów
Usługi w CRM

Na przykład, jeśli w katalogu są świąteczne zestawy prezentowe, AI zaproponuje je klientom, którzy kupowali takie zestawy w poprzednim grudniu.

Rejestruj ustalenia z klientem. Zapisuj szczegóły i ustalenia w komentarzach i uniwersalnych aktywnościach w formularzu deala. To pomaga AI precyzyjniej określać potrzeby klientów i tworzyć spersonalizowane oferty.
Uniwersalna aktywność w CRM

Na przykład, jeśli w komentarzu zapisano, że klient planuje odświeżyć sprzęt biurowy za pół roku, AI przypomni, aby wcześniej skontaktować się z nim i zaproponować aktualne modele lub korzystne warunki.


Jak włączyć i skonfigurować Powtórne sprzedaże z AI

Włącz Powtórne sprzedaże z AI. Domyślnie ta funkcja jest wyłączona w CRM. Włączyć ją może administrator Bitrix24 w wyskakującym banerze lub w ustawieniach Bitrix24.

Aby włączyć Powtórne sprzedaże z AI w ustawieniach Bitrix24:
1. Przejdź do Ustawień Bitrix24.
2-3. Wybierz Narzędzia > CRM.
4. Włącz Powtórne sprzedaże.

Skonfiguruj Powtórne sprzedaże z AI. Możesz skonfigurować standardowe scenariusze tej funkcji, tworzenie własnych nie jest jeszcze możliwe. Konfigurować scenariusze może administrator Bitrix24 i użytkownicy, którzy mają do tego uprawnienia.
Jak ustawić uprawnienia dostępu do Powtórnych sprzedaży z AI

1-3. Przejdź do CRM > Sprzedaże > Powtórne sprzedaże.
4. Wybierz, które ze scenariuszy mają być aktywne. Na ich podstawie AI będzie automatycznie tworzyć deale. Na przykład, jeśli włączony jest tylko scenariusz Zakupy półroczne, AI będzie szukać takich klientów i tworzyć dla nich powtórne deale. Pozostałe scenariusze nie będą działać.
5. Kliknij Edytuj, aby skonfigurować scenariusz.
6. Wybierz, czy CoPilot ma tworzyć spersonalizowane rekomendacje:

  • Włącz — AI będzie dodawać spersonalizowane rekomendacje w nowej aktywności: co zaproponować klientowi i jak z nim rozmawiać.
  • Wyłącz — w aktywności pojawi się standardowy tekst, który można edytować ręcznie.
7. Wypełnij pola:
  • Lejek dla nowych dealów — AI utworzy powtórny deal w tym lejku.
  • Etap — AI utworzy powtórny deal na tym etapie wybranego lejka.
  • Odpowiedzialny — wybierz pracowników, którzy będą odpowiedzialni za nowe deale. Jeśli wybierzesz kilku pracowników, deale będą rozdzielane między nimi po kolei.
  • Nazwa dla nowych dealów — to nazwa, którą zobaczy menedżer w CRM.
8. Kliknij Zapisz.

Jak ustawić uprawnienia dostępu do Powtórnych sprzedaży z AI

Administrator Bitrix24 może przyznać uprawnienia do konfiguracji scenariuszy powtórnych sprzedaży i przeglądania statystyk.

1-4. Przejdź do CRM > Więcej > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do CRM.
5. Wybierz Powtórne sprzedaże.
6. Skonfiguruj uprawnienia do tych działań:
Zezwól na przeglądanie ustawień — użytkownicy będą mogli przeglądać statystyki powtórnych sprzedaży.
Zezwól na edytowanie ustawień — będą mogli edytować ustawienia scenariuszy.
7. Kliknij Zapisz.
Uprawnienia dostępu do CRM


Jak śledzić Statystyki powtórnych sprzedaży

Statystyki pomagają zrozumieć, jak skutecznie działają powtórne sprzedaże. Statystyki mogą przeglądać administrator Bitrix24 i użytkownicy, którzy mają do tego uprawnienia.

1-3. Przejdź do CRM > Deale > Powtórne sprzedaże.
4. Wybierz okres: ostatnie 30 dni, kwartał, półrocze, rok.

W statystykach znajdziesz kilka wskaźników powtórnych sprzedaży:

  • Liczba i suma dealów w pracy.
  • Liczba i suma wygranych dealów.
  • Konwersja według liczby — stosunek liczby wygranych dealów do liczby wszystkich dealów utworzonych według scenariusza powtórnych sprzedaży w wybranym okresie.
  • Konwersja według sumy — stosunek sumy wygranych dealów do sumy wszystkich dealów utworzonych według scenariusza powtórnych sprzedaży w wybranym okresie.

W skrócie

  • Powtórne sprzedaże z AI znajdują w CRM klientów gotowych na nowe zakupy i automatycznie tworzą dla nich deale.
  • CoPilot, asystent AI w Bitrix24, dodaje aktywność ze spersonalizowanymi rekomendacjami dla menedżera — co zaproponować klientowi i jak najlepiej poprowadzić rozmowę.
  • Powtórne sprzedaże z AI są dostępne nie we wszystkich planach.
  • Przejdź do CRM > Sprzedaże > Powtórne sprzedaże i wybierz, według jakich scenariuszy będą automatycznie tworzone powtórne deale: zakupy miesięczne, półroczne lub roczne.
  • Im dokładniejsze dane w CRM, tym lepiej działa ta funkcja: szczegółowo wypełniaj formularze klientów i dealów, konfiguruj lejki sprzedażowe, transkrybuj rozmowy z AI, utrzymuj aktualny katalog produktów i rejestruj ustalenia w formularzu CRM.
  • Administrator Bitrix24 może włączyć Powtórne sprzedaże z AI w wyskakującym banerze w CRM lub w ustawieniach Bitrix24.
  • Wbudowane statystyki pomagają zrozumieć, jak skutecznie działają powtórne sprzedaże.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Powtarzalne leady i deale