Firmy w Bitrix24 to element CRM, który zawiera informacje o podmiotach prawnych: klientach, partnerach, dostawcach i innych kontrahentach. W formularzu firmy można przechowywać jej dane, historię interakcji i inne informacje.
Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się:
Jakie są typy firm
Aby szybciej znajdować potrzebne firmy i pracować tylko z określoną grupą, możesz podzielić je na kilka typów. Domyślnie dostępne są cztery typy: klienci, dostawcy, partnerzy i konkurenci. Możesz je zmienić lub dodać nowe.
Jak segmentować bazę klientów w CRM
1–4. Przejdź do sekcji CRM > Więcej > Ustawienia > Ustawienia CRM.
5. Wybierz Statusy i pola rozwijane.
6. Przejdź do sekcji Typ firmy.
7. Kliknij ikonę ołówka, aby edytować nazwy standardowych typów.
8. Wybierz Dodaj pole, aby wprowadzić nowe typy firm.
9. Kliknij Zapisz.
Jak utworzyć firmę
Firmy w CRM można tworzyć ręcznie lub automatycznie.
Ręczne tworzenie. Ten sposób sprawdzi się, jeśli masz informacje o firmie. Na przykład, przedstawiciel firmy odwiedził Twoje biuro lub otrzymałeś kontakty po wydarzeniu.
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4. Kliknij Utwórz.
5. Wypełnij pola: nazwa firmy, telefon, e-mail. Możesz również podać dodatkowe informacje, na przykład typ firmy, branżę lub adres.
6. Kliknij Zapisz.
Informacje o firmie można zmienić w dowolnym momencie w formularzu CRM.
Importowanie. Jeśli masz plik z bazą firm, możesz go załadować do Bitrix24.
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4–5. Kliknij Ustawienia (⚙️)> Importuj firmy.
Importuj szczegóły kontaktu i firmy
Migracja danych z innego CRM. Jeśli pracujesz w innym CRM, dane można przenieść za pomocą specjalnych aplikacji.
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4–5. Kliknij Ustawienia (⚙️)> Migruj z innego CRM.
6. Wybierz aplikację do przenoszenia danych i postępuj zgodnie z instrukcją.
Migruj do Bitrix24
Tworzenie przez formularz CRM. Firmy mogą być tworzone automatycznie przez formularz CRM. Gdy klient wypełni formularz, podając dane firmy, informacje zostaną zapisane w formularzu CRM.
Czym są formularze CRM
1–4. Przejdź do sekcji CRM > Sprzedaż > Kanały sprzedaży > Formularze CRM.
5–6. W sekcji Obiekty CRM wybierz opcję umożliwiającą utworzenie firmy: Klient, Deal + klient, Oferta + klient. Do formularza dodaj pola z formularza firmy, na przykład Nazwa firmy.
Jak skonfigurować sekcję Firmy
Przed rozpoczęciem pracy należy skonfigurować uprawnienia dostępu i formularz firmy. Mogą to zrobić administrator Bitrix24 i pracownik z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Skonfiguruj uprawnienia dostępu. Aby pracownicy mieli dostęp tylko do potrzebnych firm, skonfiguruj uprawnienia dostępu. Na przykład, pracownicy będą pracować tylko ze swoimi firmami, natomiast kierownik ze wszystkimi.
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4–5. Wybierz Ustawienia (⚙️)> Uprawnienia dostępu.
Uprawnienia dostępu do CRM
Skonfiguruj formularz firmy. Aby dostosować formularz firmy do specyfiki Twojego biznesu, możesz dodać, ukryć lub pogrupować pola w sekcjach. Na przykład, w sekcji O firmie zostaw tylko podstawowe informacje: typ firmy, branżę, liczbę pracowników, dane kontaktowe. W sekcji Dodatkowe informacje umieść pola z warunkami współpracy, płatności i inne.
Formularz elementu CRM: możliwości i ustawienia
Jak pracować z firmami
Podczas pracy z firmami możesz:
- filtrować firmy,
- przeglądać historię interakcji,
- eksportować dane,
- powiązać firmy z dealami i kontaktami.
Filtrowanie firm. Użyj filtrów, aby znaleźć firmy według określonego kryterium. Na przykład, znajdź wszystkich dostawców, z którymi pracuje określony menedżer.
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4. Kliknij pasek wyszukiwania.
5–6. Skonfiguruj parametry wyszukiwania i kliknij Wyszukaj.
Przeglądanie historii interakcji. Zmiany związane z formularzem firmy są rejestrowane w sekcji Historia. Możesz sprawdzić datę, autora, typ i opis zdarzenia.
Eksportowanie danych. Możesz wyeksportować listę firm z Bitrix24. Na przykład, aby utworzyć kopię zapasową. Przed eksportem upewnij się, że masz uprawnienie do eksportu firm.
Aby wyeksportować firmy:
1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Firmy.
4. Wybierz firmy do eksportu: wszystkie lub przefiltrowane według określonego kryterium.
5–6. Kliknij Ustawienia (⚙️) i wybierz format eksportu.
Jak eksportować dane z CRM
Powiązanie firm z dealami i kontaktami. Powiązanie firmy z dealami i kontaktami pomaga śledzić interakcje z kontrahentem i analizować historię współpracy.
Aby powiązać firmę z kontaktem, otwórz formularz firmy i wybierz kontakt z listy w polu Kontakt.
Aby powiązać firmę z dealem:
1–2. Przejdź do sekcji CRM > Deale.
3. Otwórz deal.
4–5. W formularzu deala wybierz firmę w polu Klient i kliknij Zapisz.
Pole Klient w formularzu CRM
Aby zobaczyć wszystkie elementy CRM powiązane z firmą, przejdź do sekcji Zależności.
W skrócie
- Firmy w Bitrix24 to element CRM, który zawiera informacje o podmiotach prawnych: klientach, partnerach, dostawcach i innych kontrahentach. W formularzu firmy można przechowywać jej dane, historię interakcji i inne informacje.
- Firmy można tworzyć ręcznie lub automatycznie: importować, przenosić z innego CRM, dodawać przez wypełnienie formularza CRM.
- Aby pracownicy mieli dostęp tylko do potrzebnych firm, skonfiguruj uprawnienia dostępu.
- Aby dostosować formularz firmy do specyfiki Twojego biznesu, możesz dodać, ukryć lub pogrupować pola w sekcjach.
- Podczas pracy z firmami możesz je filtrować, przeglądać historię interakcji, eksportować dane, wiązać z dealami i kontaktami.