Uprawnienia dostępu do katalogu określają, kto w firmie może zmieniać ceny produktów i usług. Jeśli pracownik ma takie uprawnienie, będzie mógł zmienić cenę bezpośrednio w formularzu produktu — i ta cena będzie używana:
- na stronie sklepu internetowego,
- w dealach, fakturach i innych elementach CRM.
Na przykład w firmie może obowiązywać jednolity cennik, za którego zmiany odpowiadają wyłącznie kierownicy lub wyznaczeni pracownicy. Uprawnienie do edycji cen pozwala zachować porządek oraz ograniczyć dostęp nieupoważnionym osobom.
W artykule opowiemy:
Dzięki uprawnieniom określasz, kto w firmie może:
- zmieniać cenę produktu,
- pracować tylko z ustaloną ceną,
- stosować rabaty.
Omówimy dwa scenariusze konfiguracji — dla menedżerów i dla kierowników. Aby skonfigurować uprawnienia dostępu, przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do asortymentu.
Scenariusz: menedżerowie nie mogą zmieniać cen i parametrów produktów. Na przykład w firmie menedżerowie pracują tylko z aktualnymi cenami i nie mogą ich zmieniać ani w katalogu, ani w dealu. Mogą stosować rabaty, ale tylko za zgodą kierownika.
Aby skonfigurować taki scenariusz pracy menedżerów, wykonaj dwa kroki:
- Utwórz osobną rolę, na przykład Menedżer CRM, i przypisz do niej pracowników.
- Włącz uprawnienia: Wyświetl katalog produktów i Zastosuj rabat produktu. Z tymi uprawnieniami pracownik będzie mógł dodawać produkty do deali i stosować rabaty dla klientów — bez dostępu do edytowania cen.
Scenariusz: tylko kierownicy zmieniają ceny i parametry produktów. Na przykład w firmie ceny produktów i usług są ustalane centralnie. Tylko kierownicy lub specjalnie wyznaczeni pracownicy mogą edytować formularze produktów — zmieniać ceny, dodawać rabaty, przesyłać obrazy i konfigurować warianty. Menedżerowie pracują z gotowym katalogiem i nie mogą wprowadzać zmian.
Aby skonfigurować taki scenariusz pracy, wykonaj dwa kroki:
- Utwórz rolę, na przykład „Kierownik działu sprzedaży”, i przypisz do niej pracowników, którym chcesz przyznać dostęp do zarządzania produktami.
- Włącz uprawnienia: Wyświetl katalog produktów, Edytuj produkt, Zmień cenę sprzedaży i Stosowanie rabatów na produkty. Z tymi uprawnieniami kierownik będzie mógł zarządzać katalogiem — ustalać aktualne ceny, stosować rabaty i aktualizować parametry produktów. To wygodne, jeśli chcesz scentralizować zarządzanie katalogiem i wyeliminować błędy ze strony szeregowych menedżerów.
W skrócie
- W uprawnieniach dostępu do katalogu możesz skonfigurować, kto w firmie będzie zmieniać cenę produktu, pracować tylko z ustaloną ceną, stosować rabaty.
- Aby skonfigurować uprawnienia dostępu, przejdź do sekcji CRM > Ustawienia > Uprawnienia dostępu do produktów i magazynów.
- Przypisz role pracownikom i przyznaj odpowiednie uprawnienia. Na przykład menedżerowie będą mogli stosować rabaty w dealach, ale zmieniać ceny produktów w katalogu będą mogli tylko kierownicy.