Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Menu głosowe IVR

Często klienci chcą uzyskać podstawowe informacje, które nie wymagają udziału konsultanta. Mogą to być na przykład godziny pracy firmy, ogłoszenia, ceny za usługi itp. Możesz nagrać niezbędne informacje jako automatyczną wiadomość głosową dla klientów i w razie potrzeby przekierować połączenie do konsultanta.


Czym jest menu głosowe?

Menu głosowe (IVR) to wstępnie nagrany system wiadomości głosowych, który służy do przekierowywania połączeń telefonicznych za pomocą poleceń wybierania tonowego z klawiatury telefonu klienta.

Możliwości menu głosowego

Twój klient dzwoni do Ciebie i otrzymuje podstawowe informacje z nagranej wiadomości głosowej. Jeśli wymagany jest udział konsultanta lub inne czynności, klient może skorzystać z następujących opcji za pomocą menu głosowego i poleceń tonowych:

  • Przekierować połączenie do konkretnego konsultanta lub do kolejki konsultantów;
  • Przekierować połączenie na numer zewnętrzny (poza systemem Telefonii Bitrix24);
  • Wprowadzić numer wewnętrzny, aby dotrzeć do konkretnego konsultanta;
  • Zostawić wiadomość głosową;
  • Odtworzyć nagranie menu głosowego ponownie;
  • Wyjść z menu głosowego (połączenie zostanie przetworzone zgodnie z ustawieniami numeru telefonu);
  • Przełączyć się na inny poziom menu głosowego.

Najpierw przetwarzany jest numer wewnętrzny z melodią powitalną, a następnie menu głosowe (IVR).

Bezpośrednie połączenie przychodzące z numerem wewnętrznym na pracownika nie jest obsługiwane w Bitrix24 - numer wewnętrzny można wprowadzić tylko po melodii powitania lub w samym menu IVR.

1. Skonfiguruj IVR

Uwaga! Aby menu głosowe działało, musisz najpierw skonfigurować działanie Telefonii Bitrix24.

Ustawienia menu głosowego znajdują się w sekcji Telefonia> Konfiguruj Telefonię> Menu głosowe.

Na liście dostępnych ustawień menu głosowego możesz edytować lub utworzyć nowe menu głosowe:

Tutaj dostępne są dwa źródła menu IVR: plik audio lub tekst.

  • Tekst. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz wpisać tekst, który robot będzie wypowiadał podczas połączeń z klientami. Możesz skonfigurować język, głos i wymowę.
  • Opcja zamiany tekstu na głos jest płatna. Więcej o cenach dowiesz się na stronie operatora w sekcji Text to Speech. Opłata jest pobierana z konta Telefonii w Twoim Bitrix24.

    Tekst wypowiadany przez robota może zostać automatycznie przetłumaczony na wybrany język. Jednak dla dokładniejszego zrozumienia tekstu przez klienta zalecamy, aby tekst mówiony był napisany w języku, w którym ma być wypowiadany.

  • Plik audio. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz przesłać wstępnie nagrany plik z wiadomością powitalną menu głosowego.
  • Wymagania techniczne: plik audio powinien być w formacie mp3, mono, a jego rozmiar nie powinien przekraczać 2 Mb.


Przyciski funkcyjne

W tej sekcji możesz skonfigurować działania przycisków. Klient naciska przyciski na swoim telefonie, a system wykonuje czynności określone w menu.

2. Kolejki konsultantów

Jeśli w menu głosowym ustawiłeś przekierowanie połączeń do kolejki konsultantów, możesz skonfigurować kolejkę, klikając Ustawienia kolejkowania grupy.

Lub przejdź do Telefonii> Konfiguruj Telefonię> Grupy kolejki:

Następnie wybierz potrzebną grupę konsultantów i kliknij Edytuj w menu kontekstowym lub dodaj nową.

Tutaj możesz wybrać użytkowników Bitrix24, którzy będą odbierać połączenia przychodzące na ten numer. Możesz ustawić sposób dystrybucji połączeń oraz liczbę sygnałów, po których połączenie zostanie automatycznie przekierowane do następnego w kolejce.

3. Skonfiguruj numer

Po skonfigurowaniu menu głosowego musisz podłączyć do niego numer przychodzący.

Kliknij Telefonia> Połączenie> Konfiguruj numery> wybierz numer/PBX.

W sekcji Przekierowanie połączeń przychodzących włącz opcję Użyj menu głosowego i wybierz potrzebne menu IVR.


Korzystając z menu głosowego, Twoi klienci będą mogli otrzymywać ważne informacje i samodzielnie wybierać niezbędne działania, co ułatwi pracę konsultantom.


To narzędzie nie jest dostępne we wszystkich planach taryfowych Bitrix24. Dowiedz się więcej na stronie planów taryfowych.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo