Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Typy procesów biznesowych

W Bitrix24 są dwa ogólne typy procesów biznesowych:

  • sekwencyjny proces biznesowy, służący do wykonywania serii kolejnych działań na dokumencie, od predefiniowanego punktu początkowego do predefiniowanego punktu końcowego;
  • proces biznesowy oparty na statusie, bez punktów początkowych i końcowych; zamiast tego przepływ pracy zmienia status procesu. Takie procesy biznesowe można kończyć na dowolnym etapie.

Sekwencyjny proces biznesowy

Tryb sekwencyjny jest na ogół stosowany w procesach mających z góry określony, ograniczony cykl życia. Typowym przykładem jest utworzenie i zatwierdzenie dokumentu tekstowego. Każdy proces sekwencyjny zwykle obejmuje kilka działań między punktem początkowym a końcowym.

Proces biznesowy oparty na statusie

Podejście oparte na statusie jest stosowane, gdy proces nie ma określonych ram czasowych i może powtarzać się lub być wykonywany cyklicznie przy tym samym statusie ze względu na charakter produkcji lub stylu biura. Typowy schemat takich procesów składa się z kilku statusów, które z kolei obejmują działania i warunki zmiany statusu.

Każde działanie przy danym statusie jest zwykle skończonym procesem sekwencyjnym, którego przebieg określa charakter działań wykonywanych na informacjach o danym statusie. W związku z tym proces biznesowy oparty na statusie scala wiele procesów sekwencyjnych, między którymi przekazywane są działania w zależności od ich wyniku.

Należy pamiętać, że przepływy pracy są dostępne tylko dla subskrybentów planów Bitrix24 Standard i Professional. Można mieć uruchomione nie więcej 2 przepływy pracy naraz dla tego samego elementu (np. nie więcej niż 2 przepływy pracy Tablicy naraz, nie więcej niż 2 uruchomione przepływy pracy leadów naraz itd.).

Dobór właściwego typu procesu biznesowego

W praktyce każde zadanie zarządzania można wymodelować przy użyciu sekwencyjnego jak i opartego na statusie procesu biznesowego. Niewłaściwie dobrany typ procesu biznesowego może jednak sprawić, że powstały model i szablon procesu biznesowego będą znacznie i bezzasadnie bardziej skomplikowane.

Aby wymodelować prostą sekwencję działań, należy użyć sekwencyjnego procesu biznesowego.

Proces biznesowy zależny od statusu należy wybrać, jeżeli model pokazuje, że proces biznesowy może następować w różnych statusach pośrednich, a także przechodzić od jednego statusu do drugiego zgodnie z określonymi przez model regułami. Ten rodzaj procesu biznesowego umożliwia pełną kontrolę uprawnień dostępu do dokumentów o różnych statusach. Dodatkowo można określić wydarzenia, które będą uruchamiać wykonanie procesów podrzędnych.

Należy pamiętać, że wszystkich konsultacji i pomocy w konfiguracji procesów biznesowych udzielają wyłącznie lokalni partnerzy Bitrix24.
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Szablon procesu biznesowego opartego na statusie Wniosek o urlop