top_pl
Logowanie

Bitrix24Care

Zarezerwuj zasób

CRM Bitrix24 ma funkcję Zarezerwuj zasób. Jest to scenariusz dotyczący obsługi klienta, który różni się nieco od sprzedaży produktów. W tym scenariuszu klient wybiera usługę, którą chce otrzymać, godzinę oraz specjalistę, który zrealizuje tę usługę.

Jak to działa?

Zarezerwuj zasób to rodzaj pola niestandardowego. Możesz dodawać to pole do leadów i deali w ustawieniach CRM lub w formularzu elementu CRM.

Rozważmy utworzenie pola Zarezerwuj zasób na przykładzie deala. Otwórz formularz elementu CRM> kliknij Utwórz pole> Zarezerwuj zasób.

Pole ma dużą liczbę ustawień.

  • Nazwa pola - wprowadź nazwę pola.
  • Zasoby i użytkownicy - wskaż, co dokładnie klienci będą mogli zarezerwować.
  • Jaka jest różnica między zasobami a użytkownikami?

    Zasoby to nie usługi, ale narzędzia do świadczenia usług.

    Na przykład, jeśli usługą jest oglądanie filmów w kinie, zasobem są miejsca w sali kinowej.

    Użytkownicy to pracownicy Twojej firmy, którzy będą świadczyć usługi.

    Przykłady:

    • Usługi wypożyczania samochodów. Samochód jest zasobem. Nie ma znaczenia, który pracownik zorganizuje przekazanie samochodu klientowi.
    • Centrum Medyczne. Tutaj kluczową rolę odgrywa pracownik. Nie jest ważne, w którym gabinecie dentysta będzie Cię leczył.

    Przykłady korzystania z rezerwacji zasobów zależą od specyfiki Twojej firmy.

  • Zasoby - określ zasoby do rezerwacji. To pole pojawia się, jeśli w poprzednim kroku wybrano opcję Zasoby lub Zasoby i użytkownicy.
  • Liczba zasobów, które można utworzyć, zależy od planu taryfowego:

    • Free i Projekt+ - 6
    • Start+, CRM+, Standard - 24
    • Professional - nieograniczone

  • Użytkownicy - wskaż pracowników, którzy będą świadczyć usługi. To pole pojawi się, jeśli w poprzednim kroku wybrano opcję Użytkownicy lub Zasoby i Użytkownicy.
  • Tylko data - ta opcja jest przydatna, gdy nie trzeba określać godziny. Na przykład, jeśli chcesz wypożyczyć samochód na cały dzień.
  • Dodaj usługi i czas trwania - ta opcja pozwoli na dodanie usług o określonym czasie trwania.
  • Możesz nie korzystać z usług. W tym przypadku musisz wybrać czas trwania rezerwacji ręcznie.

  • Strefa czasowa i Przestrzegaj strefy czasowej użytkownika - wybierz, w której strefie czasowej będzie wyświetlana rezerwacja zasobów.
  • Wymagane i Pokazuj zawsze to domyślne ustawienia pól niestandardowych.
  • Zezwalaj na rezerwację zajętych zasobów - jeśli ta opcja jest aktywna, możesz określić ten sam czas dla kilku klientów. Na przykład, zapisz klientów na konferencję.

Przykład użycia pola Zarezerwuj zasób

Na przykład, masz prywatną szkołę muzyczną. Utwórz lead i dodaj pole Zarezerwuj zasób.

Podaj nazwę pola: Lekcje muzyki.

Następnie zdecyduj, co zarezerwują Twoi klienci: zasoby, użytkowników czy oba warianty. W naszym przypadku rezerwują salę lekcyjną i nauczycieli, więc wybierzemy opcję Zasoby i użytkownicy.

Dodaj trzy sale lekcyjne jako zasoby.

Wybierz pracowników, którzy będą świadczyć usługi.

Obciążenie wybranych pracowników zostanie wyświetlone w terminarzu.

Jeśli podczas dodawania pola Zarezerwuj zasób nie dodałeś żadnych pracowników, możesz określić pracownika podczas tworzenia nowego leadu. Obciążenie wybranego pracownika zobaczysz w terminarzu.

Następnie Dodaj usługi i czas trwania. Dodamy następujące lekcje: gra na gitarze, perkusji i pianinie. Wskaż czas trwania każdej usługi, a zostanie ona automatycznie wyświetlona w terminarzu.

Teraz dla każdego nowego leadu możesz wybrać datę, godzinę, usługę, nauczyciela i salę lekcyjną.

Możesz także użyć terminarza, aby wybrać czas i zasoby.

Wszystkie rezerwacje można śledzić w trybie Kalendarz dla leadów i deali.

Czytaj więcej: Kalendarz dla leadów i deali.

Polecane artykuły:
To pomogło
Dzięki :)
To nie pomogło
Przykro nam :(
Czy możesz nam powiedzieć, dlaczego:
Nie tego szukam
To zbyt skomplikowane
Komentarz