W Bitrix24 można podłączyć skrzynkę pocztową Gmail.
Podłącz skrzynkę pocztową
Aby podłączyć skrzynkę pocztową Gmail do Bitrix24,
- Przejdź do ustawień poczty Gmail, klikając przycisk koła zębatego (⚙️), Wybierz opcję Zobacz wszystkie ustawienia,
- Otwórz sekcję Przekazywanie i POP/IMAP i włącz opcję IMAP. Nie zapomnij zapisać zmian na dole strony,
- Następnie przejdź do sekcji Poczta w swoim Bitrix24 i wybierz Gmail,
- Kliknij przycisk Uwierzytelnienie, zaloguj się na swoje konto Google i przyznaj dostęp Bitrix24 Connector do skrzynki Gmail,
- Kliknij Połącz.
Skonfiguruj wysyłanie wiadomości wychodzących
Aby wysyłać wiadomości z poczty Gmail z Bitrix24, utwórz hasło aplikacji Bitrix24. Jest to konieczne, aby serwis otrzymywał z Twojego konta Google tylko te informacje, do których udzieliłeś dostępu. Hasło, które utworzysz dla swojego klienta poczty e-mail, umożliwi dostęp tylko do wiadomości e-mail, ale nie pozwoli aplikacji na uzyskanie innych informacji z Twojego konta Google.
Włącz dwuetapową weryfikację. Hasło aplikacji będzie działać tylko przy włączonej dwuetapowej weryfikacji w Google. Aby ją włączyć,
- Przejdź do ustawień konta Google,
- Otwórz sekcję Bezpieczeństwo,
- Przewiń w dół do bloku Sposób logowania się w Google,
- Włącz Weryfikację dwuetapową, postępując zgodnie z instrukcjami.
Utwórz hasło aplikacji. Po włączeniu dwuetapowej weryfikacji pojawi się możliwość dodania hasła aplikacji. Aby utworzyć hasło aplikacji,
- Przewiń w dół do sekcji Hasła do aplikacji,
- Podaj nazwę aplikacji w odpowiednim polu i kliknij Utwórz,
- Otrzymasz unikalne hasło do aplikacji. Pamiętaj, że hasło wyświetlane jest tylko raz i nie otrzymasz go ponownie. Dlatego nie zamykaj okna, dopóki nie połączysz Gmaila z Bitrix24.
Skonfiguruj ustawienia serwera SMTP dla poczty wychodzącej w Bitrix24. Wróć do Bitrix24 i otwórz ustawienia skrzynki pocztowej. Wklej utworzone hasło do aplikacji w polu Hasło w sekcji Wysłane za pomocą zewnętrznego SMTP. Kliknij Połącz na dole strony, aby zakończyć proces.
Teraz w Bitrix24 możesz pracować z wiadomościami przychodzącymi i wychodzącymi.
Jeśli wystąpił błąd autoryzacji
Podczas konfigurowania wysyłania wiadomości wychodzących może wystąpić błąd.
Rozwiązanie.- Sprawdź, czy poprawnie wprowadziłeś login i hasło.
- Spróbuj wprowadzić hasło aplikacji ręcznie, a nie kopiować go z konta Google.
- Jeśli błąd nadal występuje, skontaktuj się z pomocą techniczną Bitrix24 lub Google.
Jak skontaktować się ze Wsparciem Bitrix24
Jak napisać do pomocy Google