Formularze danych kontaktowych są potrzebne do identyfikacji klienta na czacie na żywo i pomagają szybko uzyskać dane kontaktowe klienta. Dane kontaktowe są dołączane do formularza elementu CRM.
Jak włączyć formularz danych kontaktowych?
Przejdź do ustawień kanału otwartego> otwórz sekcję Automatyczne działania> zaznacz opcję Use CRM form to ask for contact information in the live chat (Skorzystaj z formularza CRM, aby poprosić o dane kontaktowe na czacie na żywo).
Po zaznaczeniu tej opcji możesz wybrać konkretny formularz CRM z listy aktywnych formularzy i wybrać opcje wyświetlania dla tego formularza:
- Before conversation (Przed rozmową) - klient pisze pierwszą wiadomość na czacie, po czym wysyłany jest do niego formularz CRM. Ta opcja jest domyślnie włączona.
- Wait for customer's first message (Czekaj na pierwszą wiadomość klienta) - klient nie może pisać na czacie, dopóki nie wypełni formularza.
Predefiniowany formularz
Bitrix24 ma predefiniowany formularz powitalny CRM. Możesz go znaleźć w sekcji CRM> Formularze CRM> Predefiniowane formularze> Contact information form for use with Open Channels (Formularz kontaktowy do otwartych kanałów).
Predefiniowany formularz ma następujące pola:
- Imię;
- Nazwisko;
- Telefon;
- E-mail.
Nie możesz usunąć predefiniowanego formularza, jednak możesz go wyłączyć lub zmienić zestaw pól:
Jak to działa?
Klient kontaktuje się z Twoją firmą przez czat na żywo.
Jeśli włączona jest opcja Wait for customer's first message (Po pierwszej wiadomości), formularz pojawi się natychmiast po pierwszej wiadomości od klienta:
Jeśli włączona jest opcja Before conversation (Przed rozmową) formularz pojawi się, gdy tylko klient otworzy okno dialogowe:
Operator otrzyma wszystkie dane klienta na czacie:
Te same dane z formularza zostaną zapisane w formularzu elementu CRM:
W ustawieniach formularza CRM możesz określić, jakie elementy zostaną utworzone w CRM:
- lead;
- kontakt;
- deal i kontakt;
- oferta i kontakt.
Jeśli zmienisz tryb CRM z prostego na klasyczny lub odwrotnie, ustawienia formularza CRM nie ulegną zmianie, będziesz musiał zmienić te ustawienia ręcznie.
Przekazywanie dodatkowych danych do widżetu
Widżet Bitrix24 umożliwia otrzymywanie dodatkowych danych z systemów zewnętrznych. Na przykład możesz przekazać dane kontaktowe klienta z systemu rozliczeniowego do widżetu.
Jeśli przynajmniej część danych klienta została przeniesiona do widżetu, to automatyczne wyświetlanie formularza CRM zostanie wyłączone, nawet jeśli opcja wyświetlania formularza jest włączona.