Dokumenty sprzedaży w Zarządzaniu asortymentem zawierają informacje o produkcie, cenie, dacie sprzedaży i kliencie.
W Bitrix24 możesz zorganizować różne scenariusze pracy z dokumentami sprzedaży. Oto dwa najczęściej spotykane.
- Menedżer Sprzedaży. Pracownik samodzielnie przetwarza deale, komunikuje się z klientami i wysyła produkt z magazynu do klienta. Łączy w sobie rolę sprzedawcy i magazyniera. W tym przypadku menedżer tworzy dokumenty sprzedaży w dealach lub w sekcji Zarządzania asortymentem.
- Menedżer i magazynier. Menedżer sprzedaje produkt, a magazynier zajmuje się wysyłką. Przepływ pracy można zorganizować w taki sposób, aby menedżer tworzył wersję roboczą dokumentu sprzedaży, a sprzedawca przetwarzał ten dokument w momencie wysyłania produktu do dostawy.
W tym artykule się dowiesz, jak utworzyć dokument sprzedaży w wersji przeglądarkowej i aplikacji mobilnej Bitrix24.
Przejdź do CRM > Asortyment > Zarządzanie asortymentem > Zamówienia sprzedaży i kliknij przycisk Utwórz.
Dodaj produkt, wybierz magazyn, ilość i cenę sprzedaży.
Otwórz zakładkę Ogólne, wprowadź informacje o kliencie i wybierz menedżera odpowiedzialnego za sprzedaż.
Kliknij Zapisz, aby zapisać dokument jako wersję roboczą, lub kliknij Zapisz i przetwórz, aby natychmiast opublikować informacje o sprzedaży.
Po przetworzeniu dokumentu ilość dostępnych produktów się zmniejszy. Aby sprawdzić asortyment, otwórz dokument sprzedaży i przejdź do sekcji Produkty i kliknij nazwę produktu.
W formularzu produktu otwórz sekcję Asortyment, a zobaczysz dostępny asortyment w magazynie.
Aby utworzyć dokument sprzedaży, otwórz sekcję Zarządzanie asortymentem > Zamówienia sprzedaży > kliknij przycisk + i wybierz Zamówienia sprzedaży.
Jeśli nie widzisz sekcji Zamówienia sprzedaży, sprawdź ustawienia uprawnień dostępu.
Uprawnienia dostępu do dokumentu sprzedaży
Dodaj informacje o kliencie, wybierz produkty i kliknij Utwórz. Następnie dokument przejdzie do statusu wersji roboczej, a produkty nie zostaną odpisane.
Gdy klient otrzyma produkt, pretwórz dokument, aby uwzględnić sprzedaż produktu w Zarządzaniu asortymentem.
Polecane artykuły: