Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Jak działają warunki w regułach automatyzacji

Warunki to zasady określające, kiedy i dla jakich elementów reguła musi zadziałać. Na przykład reguła wyśle wiadomość do klienta tylko w godzinach pracy, jeśli kwota deala przekracza 1000 zł.

W każdej regule możesz skonfigurować:


Kolejka uruchamiania

W sekcji Wykonanie w ustawieniach reguły możesz wybrać kolejność, w jakiej reguły będą działać na jednym etapie.

Po odczekaniu: reguła wykona działanie, gdy zostaną uruchomione inne reguły znajdujące się wyżej na tym etapie. Możesz zautomatyzować procesy, które należy wykonać w określonej kolejności. Na przykład pierwsza reguła utworzy fakturę dla klienta, a następnie druga reguła wyśle ​​tę fakturę e-mailem.

Równolegle: reguła wykona działanie nawet jeśli inne reguły na tym etapie nie działały. Można skonfigurować różne scenariusze – reguły będą działać jednocześnie lub niezależnie od siebie. Na przykład, pierwsza reguła wyśle ​​wiadomość do klienta, a druga utworzy czat z pracownikami w celu omówienia deala.


Czas uruchamiania

W sekcji Czas w ustawieniach reguły możesz skonfigurować, kiedy reguła wykona działanie: natychmiast lub o określonej godzinie.

Aktualna godzina: reguła zadziała natychmiast, gdy element osiągnie etap. Na przykład wyśle wiadomość SMS do klienta zaraz po utworzeniu deala.

Za (czas) od (czas lub wydarzenie) reguła zostanie uruchomiona po określonym czasie: kilku minutach, godzinach lub dniach. Wyśle e-mail do klienta godzinę po spotkaniu.

Minimalny czas uruchomienia reguły wynosi 10 minut.

(czas) przed (wydarzenie): reguła zostanie uruchomiona w określonym czasie przed wydarzeniem. Wyśle wiadomość do klienta dzień przed terminem płatności.

Aktualna godzina: reguła wykona działanie w określonym dniu i godzinie. Na przykład w dniu wydarzenia o godzinie 09:00.

Możesz skonfigurować regułę tak, aby działała tylko w godzinach pracy. Dzięki temu pracownicy nie przegapią ważnych wydarzeń i powiadomień.

Przestrzegaj godzin pracy określonych w ustawieniach Bitrix24. Reguła zadziała tylko w godzinach pracy. Pod uwagę brane są weekendy, święta i harmonogram pracy firmy.
Harmonogramy pracy

Przestrzegaj godzin pracy osoby odpowiedzialnej. Reguła nie zadziała, jeśli pracownik nie rozpoczął dnia pracy, jest na urlopie lub ma przerwę.
Reguły automatyzacji: Uwzględnij godziny pracy pracownika


Warunki uruchamiania

Aby reguła działała nie dla wszystkich elementów, a tylko dla niektórych, skonfiguruj warunek. Warunki mogą być proste lub złożone.

Prosty warunek. Zawiera tylko jeden warunek. Na przykład reguła zadziała tylko w przypadku powtarzalnych deali.

Warunek złożony. Składa się z kilku części. Części tego warunku są łączone operatorami logicznymi I i LUB.

Warunek z I: reguła zadziała, jeśli wszystkie części warunku zostaną spełnione. Na przykład reguła wyśle ​​SMS-a z kodem promocyjnym, jeśli klient dokonał już zakupu, a kwota przekracza 100 zł. Jeśli klient dokonał zakupu, ale kwota była mniejsza niż 100 zł, reguła nie zadziała.

Warunek z Lub: reguła zadziała, jeśli zostanie spełniona przynajmniej jedna część warunku. Na przykład reguła wyśle ​​SMS-a z kodem promocyjnym, jeśli klient mieszka w Warszawie lub Krakowie.

Warunek z I oraz LUB: możesz użyć obu operatorów logicznych w jednym warunku.

Skonfigurujmy regułę Wyślij SMS pod warunkiem, że klient dokonał już zakupu I mieszka w Warszawie LUB dokonał zakupu I mieszka w Krakowie. W takim przypadku reguła najpierw sprawdzi pierwszą część warunku: klient dokonał zakupu I mieszka w Warszawie. Jeśli ta część warunku zostanie spełniona, reguła zadziała. Jeśli warunek nie jest spełniony, reguła sprawdzi drugą część: klient dokonał zakupu I mieszka w Krakowie. Jeśli obie części warunku nie są spełnione, reguła nie zadziała.

Możesz konfigurować warunki na podstawie różnych pól i ich wartości. Przyjrzyjmy się jakie warunki możesz wybrać w regule.


Niepusty

Reguła zadziała, jeśli pole zostanie wypełnione.

Dodaj do warunku pole Kwota deala. Jeśli to pole zostanie wypełnione w elemencie CRM, reguła wyśle ​​wiadomość. Jeśli pole pozostanie puste, reguła nie zadziała.

Pusty

Reguła zadziała, jeśli pole nie jest wypełnione.

Dodaj do warunku pole Kwota deala. Jeśli to pole nie zostanie wypełnione w elemencie CRM, reguła wyśle ​​wiadomość do przełożonego.

Równe

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w formularzu elementu CRM będzie równa wartości pola określonego w warunku reguły.

Dodaj do warunku pole Miasto, wybierz wartość Warszawa. Jeśli w formularzu deala określone jest miasto Warszawa, reguła wyśle do ​​klienta wiadomość z promocjami w tym mieście.

Nierówne

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w elemencie CRM nie jest równa wartości pola w określonego w warunku reguły.

Dodaj do warunku pole Miasto, wybierz wartość Warszawa. Jeśli w formularzu deala zostanie wybrane inne miasto niż Warszawa, reguła wyśle ​​wiadomość e-mail do klienta.

Zawarte w

Reguła zadziała, jeśli wartość pola formularza CRM będzie zawarta w tekście warunku reguły, stałej, zmiennej lub innym polu formularza.

Dodaj pole Komentarz do warunku. W wartości pola wybierz zmienną Plany taryfowe. Jeśli menadżer w komentarzu do deala wskaże jeden z kluczowych planów ze zmiennej, reguła zmieni osobę odpowiedzialną.
Stałe i zmienne w regułach automatyzacji

Na przykład zmienna zawiera kilka kluczowych produktów: plan Professional, Enterprise i Standard. Jeśli pracownik w komentarzu do deala napisze, że klient jest zainteresowany planem Enterprise, deal zostanie automatycznie przypisany do wybranego odpowiedzialnego.

Nie jest częścią

Reguła zadziała, jeśli wartość pola formularza CRM nie jest zawarta w tekście warunku reguły, stałej, zmiennej lub innym polu formularza.

Dodaj pole Komentarz do warunku. W wartości pola wybierz zmienną Plany taryfowe. Jeśli menadżer w komentarzu do deala nie wskaże żadnego z kluczowych planów ze zmiennej, reguła zmieni osobę odpowiedzialną.

Na przykład zmienna zawiera kilka kluczowych produktów: plan Professional, Enterprise i Standard. Jeśli pracownik w komentarzu do deala napisze, że klient jest zainteresowany planem Basic, deal zostanie automatycznie przypisany do zwykłego pracownika.

Zawiera

Reguła zadziała, jeśli pole w elemencie CRM zawiera wartość znajdującą się w warunku.

Dodaj do warunku pole Komentarz, które zawiera wartość Rabat. Jeśli w formularzu CRM w polu Komentarz znajduje się słowo „rabat”, reguła wyśle ​​e-mail do klienta.

Nie zawiera

Reguła zadziała, jeśli pole w elemencie CRM nie zawiera wartość znajdującą się w warunku.

Dodaj pole Nazwa deala do warunku reguły i podaj wartość testowy. Jeśli w nazwie deala nie będzie słowa "testowy", reguła zadziała. Tak więc reguła będzie działała tylko w przypadku prawdziwych deali.

Więcej niż

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w elemencie CRM będzie większa od wartości określonej w warunku.

Dodaj do warunku reguły pole Kwota deala / więcej niż / 100. Jeśli kwota deala przekroczy 100, reguła zmieni osobę odpowiedzialną. Jeśli kwota deala wynosi dokładnie 100 lub mniej, reguła nie zadziała.

Mniejsze niż

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w elemencie CRM będzie mniejsza niż wartość określona w warunku.

Dodaj do warunku reguły pole Kwota deala / mniejsze niż / 100. Jeśli kwota deala będzie mniejsza niż 100, reguła wyśle ​​do klienta wiadomość o płatnej dostawie towaru.

Nie mniejsze niż

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w elemencie CRM będzie większa lub równa wartości określonej w warunku.

Dodaj do warunku reguły pole Kwota deala, wybierz wartość 100. Jeśli kwota deala przekroczy 100, reguła zmieni osobę odpowiedzialną. Jeśli kwota deala jest większa lub równa 100, reguła zmieni osobę odpowiedzialną.

Nie więcej niż

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w elemencie CRM będzie mniejsza lub równa wartości określonej w warunku.

Dodaj do warunku reguły pole Kwota deala wybierz wartość 100. Jeśli kwota deala będzie mniejsza lub równa 100, reguła wyśle ​​do klienta wiadomość o płatnej dostawie towaru.

W zakresie

Warunek W zakresie można wybrać w przypadku pól typu:

  • numer
  • liczba całkowita
  • data
  • data i godzina.

Reguła zadziała, jeśli wartość pola w formularzu elementu CRM mieści się w zakresie określonym w warunku.

Dodajmy pole Godzina utworzenia deala do warunku reguły, wartość wynosi od 12:00 do 15:00. Jeśli deal został utworzony o godzinie 12:30, reguła wyśle ​​wiadomość do klienta.


W skrócie

  • Warunki to zasady określające, kiedy i dla jakich elementów reguła musi zadziałać.
  • W każdej regule możesz skonfigurować: kolejkę uruchamiania, czas uruchamiania, warunki uruchamiania.
  • W sekcji Wykonanie w ustawieniach reguły możesz wybrać kolejność, w jakiej reguły będą działać na jednym etapie.
  • W sekcji Czas w ustawieniach reguły możesz skonfigurować, kiedy reguła wykona działanie: natychmiast lub o określonej godzinie.
  • Aby reguła działała nie dla wszystkich elementów, a tylko dla niektórych, skonfiguruj warunek. Warunki mogą być proste lub złożone.
  • Prosty warunek zawiera tylko jeden warunek. Na przykład reguła zadziała tylko w przypadku powtarzalnych deali.
  • Warunek złożony składa się z kilku części. Części tego warunku są łączone operatorami logicznymi I i LUB.

Polecane artykuły:

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo