Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Jak działają warunki w regułach automatyzacji

Reguły automatyzacji mają trzy podstawowe ustawienia:

  1. Wykonaj
  2. Warunek
  3. Po poprzedniej regule automatyzacji

Ustawienia te pomagają skonfigurować czas i warunki wyzwalania reguły automatyzacji. Na przykład możesz uruchamiać reguły automatyzacji w określonej kolejności lub tylko w dni powszednie.

Ustaw regułę automatyzacji na potrzebnym etapie elementu CRM. Dodaj warunek wyzwalający dla reguły automatyzacji. Jeśli warunek zostanie spełniony, reguła automatyzacji zadziała.

Czytaj więcej: Reguły automatyzacji.

1. Wykonaj

Domyślną wartością jest Natychmiast. Oznacza to, że reguła zostanie uruchomiona natychmiast, gdy element CRM przejdzie do etapu z ustawioną regułą.

Istnieje dwie opcje uruchomienia reguły automatyzacji:

  • Czas rozpoczęcia - jest taki sam dla wszystkich reguł. Reguła zostanie uruchomiona, gdy element CRM przejdzie do etapu z ustawioną regułą.
  • Czas wyzwalania - to czas, po którym reguła zostanie uruchomiona.

Czasu rozpoczęcia, w przeciwieństwie do Czasu wyzwalania, nie można zmienić.

Opcje Za, Wykonaj przed i Dokładna godzina mają pola typu Data i Data/Godzina.

Warunek Wykonaj za X minut od Aktualna godzina działa jako pauza. Minimalny czas pauzy to 10 minut.

Na przykład możesz utworzyć w formularzu deala pole Zaplanuj spotkania z klientem i ustawić powiadomienie dla pracownika lub klienta na 2 godziny przed spotkaniem.


2. Warunek

Możesz ustawić warunki uruchomienia reguły automatyzacji. Na przykład, jeśli kwota deala przekracza 5000 lub za deal odpowiada określony pracownik. Jeśli deal na etapie z regułą automatyzacji nie spełnia warunków, regułą nie zadziała.

Warunki można podzielić na proste i złożone:

  • Warunki proste: jest to porównanie z wartością pola. Jeśli wartość pola w elemencie CRM jest równa wartości w ustawieniach reguły automatyzacji, to reguła zadziała.
  • W tym przykładzie reguła zadziała, jeśli kwota deala przekroczy 5000.

    ❗ Reguła automatyzacji nie zadziała, jeśli kwota będzie równa 5000. Aby reguła została uruchomiona, wybierz warunek Kwota jest większa niż 4999 lub Kwota jest nie mniejsza niż 5000.

  • Warunki złożone: zawierają jeden lub więcej bloków oddzielonych komendami I i Lub. Komenda Lub dzieli warunek na bloki. Komenda I dzieli bloki na części.
  • Na przykład Twoja firma współpracuje z klientami i partnerami. W pierwszym bloku znajdują się trzy części oddzielone komendą I: kwota deala nie mniejsza niż 2500, waluta równa się Polish Zloty i Typ firmy: Klient. To jest pierwszy warunek. Jeśli którakolwiek z tych trzech części nie zostanie spełniona, pierwszy warunek nie zostanie spełniony. W tym przypadku sprawdzany jest drugi warunek, w którym typ firmy to Partner. Jeśli drugi warunek zostanie spełniony, reguła się uruchomi.


3. Po poprzedniej regule automatyzacji

Jeśli to pole wyboru jest aktywne, reguła automatyzacji zadziała po poprzedniej. Bierz pod uwagę etap, gdzie znajduje się reguła.

Zawsze możesz przenieść regułę zarówno w jednym etapie, jak i między nimi. Aby to zrobić, po prostu przeciągnij regułę myszą w potrzebne miejsce.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo