Raport zysku brutto pokazuje różnicę pomiędzy przychodami ze sprzedaży a kosztem sprzedanych produktów. Różnica ta nazywana jest zyskiem brutto i odzwierciedla dochód firmy ze sprzedaży produktów. Drugim ważnym wskaźnikiem w raporcie jest rentowność. Pokazuje procent zysku z całkowitej sprzedaży.
Wykresy w raporcie pokazują liczbę sprzedanych produktów w wybranym okresie, a także zysk brutto i rentowność. Będziesz mógł ocenić, jaki zysk przynosi dany produkt.
Jakie wskaźniki zawiera raport
Aby wyświetlić raport, przejdź do sekcji Zarządzanie asortymentem > Analityka > Zysk brutto.
Wykres w raporcie przedstawia łączną sprzedaż, zysk brutto i rentowność (marżę brutto) za wybrany okres.
W dolnej części raportu znajduje się tabela ze wskaźnikami dla każdego magazynu. Pomoże Ci to ocenić, w których magazynach najlepiej sprzedają się produkty.
- Początkowy stan magazynowy - ilość towaru na początek wybranego okresu.
- Dostarczona ilość - ile towarów przyjęto do magazynu w danym okresie po przetworzeniu dokumentów korekty zapasów, kwitu składowego i transferu.
- Przychody ze sprzedaży - łączna kwota sprzedanych produktów za wybrany okres po przetworzeniu dokumentów sprzedaży.
- Koszt (łącznie) - całkowity koszt sprzedanych towarów za dany okres zgodnie z przetworzonymi dokumentami sprzedaży. Pokaże, ile pieniędzy wydano na zakup sprzedanych towarów.
- Zysk brutto - jest to różnica między kwotą sprzedaży a kwotą zakupu produktów.
- Marża brutto (rentowność) - to obliczony zysk brutto podzielony przez koszt całkowity i pomnożony przez 100. Wysoka marża zysku oznacza, że koszt zakupu produktu był niski w porównaniu z ceną sprzedaży.
Zysk brutto można zobaczyć dla każdego produktu w konkretnym magazynie lub dla wszystkich produktów za wybrany okres. Kliknij nazwę magazynu lub wybierz Wyświetl wszystkie produkty.
W tabeli zobaczysz dane dla poszczególnych produktów.
- Raport zysku brutto pokazuje różnicę pomiędzy przychodami ze sprzedaży a kosztem sprzedanych produktów. Różnica ta nazywana jest zyskiem brutto i odzwierciedla dochód firmy ze sprzedaży produktów. Drugim ważnym wskaźnikiem w raporcie jest rentowność. Pokazuje procent zysku z całkowitej sprzedaży.
- W raporcie możesz zobaczyć zysk brutto dla każdego produktu w konkretnym magazynie lub dla wszystkich produktów za wybrany okres.
- Wskaźniki zysku brutto i rentowności mogą być ujemne, jeśli koszt produktu przekracza cenę sprzedaży.
Polecane artykuły: