Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Marketing CRM
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Aplikacja mobilna
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Wsparcie aplikacji mobilnej Bitrix24
Logowanie

Bitrix24Care

Metody kalkulacji kosztów i raport zysku brutto

Koszt produktów jest obliczany w celu ustalenia zysku i rentowności przedsiębiorstwa. W Bitrix24 dane dotyczące kosztu produktu są natychmiast uwzględniane w raporcie zysku brutto. Możesz za jego pomocą przeanalizować, ile zarabia firma i dostosować ceny.

W tym artykule opowiemy o metodach kalkulacji kosztów i raporcie zysku brutto w Bitrix24.


Wybierz metodę kalkulacji kosztów

Wybór metody kalkulacji kosztów produktów zależy od specyfiki działalności, produktów, polityki podatkowej i księgowej firmy.

W Bitrix24 istnieją dwie metody kalkulacji kosztów:

  1. FIFO

  2. średni koszt

Metodę kalkulacji możesz wybrać w ustawieniach Zarządzania asortymentem. Przejdź do sekcji Zarządzanie asortymentem > Ustawienia > Ogólne paramenty.

FIFO (First-In, First-Out) - metoda kalkulacji, zgodnie z którą pierwszy produkt, który dotrze do magazynu, musi zostać sprzedany jako pierwszy.

Metoda ta odzwierciedla przepływ produktów i ogranicza wpływ inflacji na koszty. Jak działa kalkulacja kosztów na podstawie kolejności przybycia towaru do magazynu (FIFO)

średni koszt - metoda kalkulacji, w której uśrednia się koszt wszystkich produktów znajdujących się w magazynie. Wszystkie produkty są uważane za takie same, niezależnie od tego, kiedy zostały zakupione i za jaką cenę.

Metoda ta sprawia, że koszt produktów jest bardziej przewidywalny. Nadaje się dla biznesów o stabilnych cenach, takich jak budownictwo i produkcja towarów o długim okresie przydatności do spożycia.
Jak działa obliczanie kosztów na podstawie średniego kosztu towarów

Aby zmienić metodę kalkulacji, wyłącz i włącz ponownie Zarządzanie asortymentem.

Monitoruj wskaźniki zysku i rentowności w raporcie

Po wyborze metody kalkulacji będziesz mógł monitorować zysk brutto w raporcie. Aby wyświetlić raport, przejdź do sekcji Zarządzanie asortymentem > Analityka > Zysk brutto.

Raport zysku brutto odzwierciedla różnicę pomiędzy przychodami ze sprzedaży a kosztem zakupu sprzedanych towarów. Im wyższy zysk brutto, tym lepiej dla firmy.

Rentowność to procent zysku brutto od całkowitego przychodu. Wysoki odsetek wskazuje, że firma efektywnie zarządza kosztami i osiąga dobre zyski. Analizując rentowność, możesz określić, czy warto dostosowywać ceny, czy wybierać innych dostawców.
Jak pracować z raportem zysku brutto


Wpływ anulowania dokumentów magazynowych na wskaźniki raportowe

Pracownicy przetwarzają dokumentu magazynowe i czasami popełniają błędy, na przykład mogą omyłkowo przenieść produkt do innego magazynu lub wskazać niewłaściwą ilość towaru. W Bitrix24 poprawiona niedokładność nie będzie miała wpływu na wskaźniki raportu.

Na przykład w magazynie znajduje się 80 monitorów. Pracownik omyłkowo uwzględnił przybycie 20 dodatkowych monitorów i zwiększył asortyment do 100 sztuk. Po anulowaniu dokumentu korekty zapasów liczba monitorów wyniesie 80. Poprzednie dokumenty pozostaną niezmienione, skorygowany zostanie jedynie asortyment.

Jeśli anulujesz dokument po otrzymaniu towaru, upewnij się, że w magazynie jest wystarczająca ilość towaru. W przeciwnym razie anulowanie dokumentów nie będzie możliwe.

W skrócie
  • Wybierz metodę kalkulacji w Zarządzaniu asortymentem, aby monitorować zysk brutto.

  • W Bitrix24 istnieją dwie metody kalkulacji kosztów: FIFO i średni koszt.

  • Raport zysku brutto odzwierciedla różnicę pomiędzy przychodami ze sprzedaży a kosztem zakupu sprzedanych towarów. Pomoże Ci to śledzić swoje zyski, dzięki czemu będziesz mógł podejmować decyzje o podniesieniu cen lub zmianie dostawców.

  • Jeśli anulujesz dokument po otrzymaniu towaru, upewnij się, że w magazynie jest wystarczająca ilość towaru. W przeciwnym razie anulowanie dokumentów nie będzie możliwe.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo