Połączenia przychodzące do Bitrix24 można skierować do konkretnego pracownika lub grupy użytkowników Telefonii. Jeśli żaden z pracowników nie widzi połączeń przychodzących, sprawdź status połączenia w sekcji Telefonia > Szczegóły połączenia.
Szczegóły połączenia
- Jeśli nie widzisz połączeń przychodzących w szczegółach, skontaktuj się z operatorem w celu uzyskania pomocy.
-
Jeśli połączenia przychodzące są wyświetlane w szczegółach i mają status Błąd wewnętrzny serwera, sprawdź ustawienia trasowania połączeńTrasowanie (routing) połączeń przychodzących to funkcja, która automatycznie kolejkuje i rozdziela połączenia przychodzące. Można je kierować do pracowników za pomocą numeru wewnętrznego, menu głosowego, osoby odpowiedzialnej w CRM lub grupy kolejek.
Jak skonfigurować trasowanie (routing) połączeń
Ten status błędu wskazuje, że połączenie nie zostało wysłane do żadnego z pracowników. W dzienniku połączeń znajduje się kod błędu 500 - No action found.
Wyślij dziennik połączeń do Wsparcia Birtix24
Poniżej dowiesz się, dlaczego pojawia się błąd i jak go naprawić.
Wewnętrzny błąd serwera dla połączeń przychodzących jest spowodowany nieprawidłowymi ustawieniami routingu połączeń. Aby je dostosować,
- Przejdź do CRM > Dodatki > Telefonia.
- Na stronie Połączenie kliknij opcję Konfiguruj numery i wybierz wynajmowany numer lub centralę PBX.
-
Otwórz sekcję Przekierowanie połączeń przychodzących i sprawdź grupę kolejek pod kątem przekierowywania połączeń przychodzących.
Skonfiguruj grupy kolejek i przechwytywanie połączeń
W zależności od ustawień istnieją trzy przyczyny błędu.
1. Nieodebrane połączenia są kierowane do tej samej grupy
Zgodnie z ustawieniami połączenie przychodzące kierowane jest do grupy Dział sprzedaży. Jeśli użytkownicy z kolejki nie odbiorą połączenia, połączenie zostanie przekierowane do tej samej grupy.
Aby rozwiązać ten problem, zmień parametry przetwarzania nieodebranych połączeń w ustawieniach grupy kolejek. Określ inną grupę kolejek, aby przekierować połączenie lub wybierz inny scenariusz: włącz pocztę głosową, poczekaj na dostępnego operatora i tak dalej.
2. Połączenia nieodebrane z pierwszej grupy są kierowane do drugiej grupy i odwrotnie
Grupa Dział sprzedaży kieruje nieodebrane połączenia do grupy Obsługa klienta. Z kolei grupa Obsługa klienta kieruje nieodebrane połączenia odwrotnie do grupy Dział sprzedaży. Z powodu tych ustawień połączenia przychodzące nie docierają do pracownków.
Możesz rozwiązać ten problem na dwa sposoby:
- Jeśli w którejkolwiek z tych grup są dostępni pracownicy, trasowanie połączeń działa prawidłowo.
- Jeśli pracownicy obu grup są niedostępni, połączenie zostanie zapętlone i zakończy się błędem.
Aby tego uniknąć, zmień w ustawieniach drugiej grupy parametry obsługi połączeń nieodebranych. Określ inną grupę lub włącz pocztę głosową itd.
3. Grupa nie jest określona w ustawieniach numeru
Pracownicy nie będą mogli odbierać połączeń przychodzących, jeśli w sekcji Przekierowanie połączeń przychodzących nie wybrano grupy użytkowników.
- Błąd wewnętrzny serwera to błąd podczas połączeń przychodzących, związany z nieprawidłowymi ustawieniami trasowania.
- Te połączenia przychodzące nie są wysyłane do żadnego z pracowników. W dzienniku połączeń znajduje się kod błędu 500 - No action found.
- Aby rozwiązać ten problem, upewnij się, że w sekcji Przekierowanie połączeń przychodzących ustawiłeś grupę kolejek i dodano do niej kilku pracowników. Dostosuj także parametry przetwarzania nieodebranych połączeń w ustawieniach grupy kolejek.