Aby zapewnić stabilną jakość komunikacji, sprawdź ustawienia sieci i sprzętu.
Wymagania dotyczące sprzętu i jakości połączenia
Sprzęt. Możesz korzystać z połączeń wideo w przeglądarce, aplikacji desktopowej i mobilnej. Zalecamy korzystanie wyłącznie z najnowszych wersji przeglądarki i aplikacji. Nieaktualne wersje mogą działać niestabilnie.
Zalecane przeglądarki: Safari na macOS i Google Chrome na inne systemy.
Szybkość połączenia. Minimalna prędkość sieci wynosi około 10 megabitów na 20 osób. Wymagania w zależności od jakości wideo:
- dla 720p, 30 kl./s: 1-2 Mb/s
- dla 360p, 30 kl./s: 0,5-1 Mb/s
- dla 180p, 30 kl./s: 0,1-0,5 Mb/s
Jakość wideo będzie się zmieniać w zależności od szybkości połączenia internetowego. Skorzystaj z poniższego wzoru, aby obliczyć potrzebną prędkość:
0,1-2 Mbit/s * [liczba uczestników połączenia wideo] * 2
Mikrofon. Aby połączyć się z rozmową audio, wideo lub wideokonferencją, użytkownik musi mieć mikrofon. W tym celu należy włączyć wbudowany mikrofon komputera, urządzenia mobilnego lub zewnętrzny.
Ustawienia sieci lokalnej
Sprawdź ustawienia sieci, z której wykonywane są połączenia. Następujące porty muszą być otwarte:
- 443
- 7881
- UDP 1024-65000
Jak skontaktować się z pomocą techniczną
Wymagania techniczne dla wersji Bitrix24 On-Premise
Połączenia wideo są dostępne, jeśli masz aktywną licencję Bitrix24 On-Premise. Sprawdź ustawienia, aby upewnić się, że połączenia działają poprawnie.
- Zainstaluj następujące moduły: Wideokonferencje (call), Mobilne połączenia wideo (callmobile) i Telefonia (voximplant).
- Aktywuj opcję Use Voximplant SFU server for video calls w ustawieniach modułu Instant Messenger (im).
-
Upewnij się, że katalog
/bitrix/services/main/ajax.php
jest dostępny poza stroną instalacji. Jeśli chcesz zapewnić dostęp tylko do adresów z białej listy, skontaktuj się ze Wsparciem Bitrix24. -
Sprawdź, czy domena witryny jest ważna i skonfiguruj certyfikat SSL: własny lub bezpłatny od Let's Encrypt.
Konfiguracja certyfikatów
Polecane artykuły: