Procesy workflow to ciągi działań, które pomagają systematyzować rutynowe zadania w firmie: zatwierdzać faktury, zapoznawać wszystkich pracowników z nowym zarządzeniem lub załatwiać formalności związane z urlopem.
W wiosennej aktualizacji zaktualizowaliśmy stronę główną procesów workflow.
Przejdź do sekcji Automatyzacja > Procesy biznesowe.
Pola do kontroli procesów workflow
Lista zawiera kluczowe informacje o procesach workflow: datę ostatniej aktywności, pracowników zatwierdzających proces, status i czas zatwierdzania.
Aktywność. Data i godzina ostatnich zmian w procesie workflow. W polu Aktywność występują dwa typy liczników:
- czerwony - wykonaj zadanie
- zielony - przeczytaj komentarz w formularzu workflow
Na przykład pracownik uruchomił proces workflow i zostawił komentarz. Osoba zatwierdzająca zobaczy dwa liczniki: czerwony i zielony.
Licznik sekcji Workflow pokazuje całkowitą liczbę czerwonych i zielonych liczników.
Uczestnicy. Kolumna pokazuje uczestników procesu i całkowity czas, jaki spędzili na przetwarzaniu workflow.
Czas wykonania każdego etapu workflow jest zaokrąglany zgodnie z zasadami matematycznymi i może być wyrażony tylko jako jedna jednostka czasu: sekunda, minuta, godzina, dzień lub miesiąc. Spójrzmy na przykłady:
- Proces trwał 11 minut 15 sekund - kolumna wyświetli 11 minut.
- Proces trwał 57 sekund - jest to jedna jednostka czasu i zaokrąglanie nie jest wymagane, więc w kolumnie pozostanie 57 sekund.
Status. Kolumna zawiera przyciski umożliwiające zatwierdzanie procesu. Jeśli proces został już odrzucony, przełożony lub zatwierdzony, zostanie wyświetlony jego status.
Czas. Całkowity czas zatwierdzenia workflow i dziennik.
Kolumna może zawierać tylko jedną jednostkę czasu: sekundę, minutę, godzinę, dzień lub miesiąc. Czas jest zaokrąglany wyłącznie w górę. Na przykład, jeśli proces trwał godzinę i jedną minutę, kolumna pokaże dwie godziny.
Dziennik rejestruje wszystkie działania, uczestników procesu i skuteczność procesu. Istnieje kilka ocen skuteczności:
- Brak statystyk: średni czas zatwierdzania workflow nie jest znany, ponieważ nie został zakończony żaden podobny proces workflow.
- Efektywność jest dobra: zajęło mniej niż przeciętny czas, jaki zwykle zajmują tego typu procesy.
- Wymaga uwagi: czas realizacji taki sam jak przeciętny lub o trzy dni dłuższy.
- Zbyt wolno: czas realizacji jest o cztery dni dłuższy niż przeciętnie.
Dokładność średniego czasu zatwierdzania wzrasta wraz z liczbą zakończonych procesów. Czas zatwierdzania każdego procesu workflow jest obliczany automatycznie i wyświetlany jako średnia dla całej firmy.
Śledzenie czasu zatwierdzenia workflow
Czas zatwierdzania w dzienniku liczony jest od momentu uruchomienia procesu workflow do jego zakończenia i jest zaokrąglany w dół.
Jak wybrać zadanie w procesie workflow
Zadania to działania wykonywane w procesie workflow. Mogą być sekwencyjne lub równoległe. Na przykład w procesie workflow związanym z organizacją wydarzenia najpierw zatwierdzana jest koncepcja, a następnie uzgadniany jest program. Rezerwacja sali i zapraszanie gości mogą odbywać się równolegle.
Zadania sekwencyjne. Można je zatwierdzać bezpośrednio w formularzu procesu. Po ukończeniu zadania otworzy się kolejne zadanie.
Zadania równoległe. Można je wykonać z formularza procesu lub protokołu. Jeśli chcesz zacząć od konkretnego zadania, otwórz Protokół, wybierz zadanie i kliknij Start. Jeśli kolejność nie jest ważna, użyj formularza procesów workflow tak samo, jak w przypadku zadań sekwencyjnych.
W skrócie
- Procesy workflow to ciągi działań, które pomagają systematyzować rutynowe zadania w firmie.
- Lista workflow zawiera kluczowe informacje o procesach: datę ostatniej aktywności, pracowników zatwierdzających proces, status i czas zatwierdzania.
- Średni czas zatwierdzania procesu workflow jest obliczany automatycznie i wyświetlany jako średnia wartość dla całej firmy.