Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Jak zacząć?
Wsparcie Bitrix24
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Zadania i projekty
Komunikator Bitrix24
Grupy robocze
Kalendarze
Zarządzanie asortymentem produktów
Dysk
Baza Wiedzy
Poczta internetowa
Automatyzacja
CRM
Analityka CRM
Kreator BI
Marketing
Centrum Sprzedaży
Firma
Strony internetowe
Sklep online
Bitrix24.Market
Centrum Kontaktowe
Telefonia
Workflow
Ustawienia
Bitrix24 On-premise
Subskrypcja
AI CoPilot
Aplikacja desktopowa
CRM + Sklep internetowy
e-Podpis
e-Podpis w HR
Enterprise
Mój profil
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Workflow: nowy interfejs i możliwości

Procesy workflow to ciągi działań, które pomagają systematyzować rutynowe zadania w firmie: zatwierdzać faktury, zapoznawać wszystkich pracowników z nowym zarządzeniem lub załatwiać formalności związane z urlopem.

W wiosennej aktualizacji zaktualizowaliśmy stronę główną procesów workflow.

Przejdź do sekcji Automatyzacja > Procesy biznesowe.


Pola do kontroli procesów workflow

Lista zawiera kluczowe informacje o procesach workflow: datę ostatniej aktywności, pracowników zatwierdzających proces, status i czas zatwierdzania.

Aktywność. Data i godzina ostatnich zmian w procesie workflow. W polu Aktywność występują dwa typy liczników:

  • czerwony - wykonaj zadanie
  • zielony - przeczytaj komentarz w formularzu workflow

Na przykład pracownik uruchomił proces workflow i zostawił komentarz. Osoba zatwierdzająca zobaczy dwa liczniki: czerwony i zielony.

Licznik sekcji Workflow pokazuje całkowitą liczbę czerwonych i zielonych liczników.

Uczestnicy. Kolumna pokazuje uczestników procesu i całkowity czas, jaki spędzili na przetwarzaniu workflow.

Czas wykonania każdego etapu workflow jest zaokrąglany zgodnie z zasadami matematycznymi i może być wyrażony tylko jako jedna jednostka czasu: sekunda, minuta, godzina, dzień lub miesiąc. Spójrzmy na przykłady:

  • Proces trwał 11 minut 15 sekund - kolumna wyświetli 11 minut.
  • Proces trwał 57 sekund - jest to jedna jednostka czasu i zaokrąglanie nie jest wymagane, więc w kolumnie pozostanie 57 sekund.

Status. Kolumna zawiera przyciski umożliwiające zatwierdzanie procesu. Jeśli proces został już odrzucony, przełożony lub zatwierdzony, zostanie wyświetlony jego status.

Czas. Całkowity czas zatwierdzenia workflow i dziennik.

Kolumna może zawierać tylko jedną jednostkę czasu: sekundę, minutę, godzinę, dzień lub miesiąc. Czas jest zaokrąglany wyłącznie w górę. Na przykład, jeśli proces trwał godzinę i jedną minutę, kolumna pokaże dwie godziny.

Dziennik rejestruje wszystkie działania, uczestników procesu i skuteczność procesu. Istnieje kilka ocen skuteczności:

  • Brak statystyk: średni czas zatwierdzania workflow nie jest znany, ponieważ nie został zakończony żaden podobny proces workflow.
  • Efektywność jest dobra: zajęło mniej niż przeciętny czas, jaki zwykle zajmują tego typu procesy.
  • Wymaga uwagi: czas realizacji taki sam jak przeciętny lub o trzy dni dłuższy.
  • Zbyt wolno: czas realizacji jest o cztery dni dłuższy niż przeciętnie.

Dokładność średniego czasu zatwierdzania wzrasta wraz z liczbą zakończonych procesów. Czas zatwierdzania każdego procesu workflow jest obliczany automatycznie i wyświetlany jako średnia dla całej firmy.
Śledzenie czasu zatwierdzenia workflow

Czas zatwierdzania w dzienniku liczony jest od momentu uruchomienia procesu workflow do jego zakończenia i jest zaokrąglany w dół.

Czas zatwierdzania procesu w dzienniku może różnić się od całkowitego czasu na liście procesów workflow.

Jak wybrać zadanie w procesie workflow

Zadania to działania wykonywane w procesie workflow. Mogą być sekwencyjne lub równoległe. Na przykład w procesie workflow związanym z organizacją wydarzenia najpierw zatwierdzana jest koncepcja, a następnie uzgadniany jest program. Rezerwacja sali i zapraszanie gości mogą odbywać się równolegle.

Zadania sekwencyjne. Można je zatwierdzać bezpośrednio w formularzu procesu. Po ukończeniu zadania otworzy się kolejne zadanie.

Zadania równoległe. Można je wykonać z formularza procesu lub protokołu. Jeśli chcesz zacząć od konkretnego zadania, otwórz Protokół, wybierz zadanie i kliknij Start. Jeśli kolejność nie jest ważna, użyj formularza procesów workflow tak samo, jak w przypadku zadań sekwencyjnych.


W skrócie

  • Procesy workflow to ciągi działań, które pomagają systematyzować rutynowe zadania w firmie.
  • Lista workflow zawiera kluczowe informacje o procesach: datę ostatniej aktywności, pracowników zatwierdzających proces, status i czas zatwierdzania.
  • Średni czas zatwierdzania procesu workflow jest obliczany automatycznie i wyświetlany jako średnia wartość dla całej firmy.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak utworzyć nowy workflow w Aktualnościach Workflow w Aktualnościach Jak uruchomić workflow Jak tworzyć pola w procesach workflow Edycja skonfigurowanego przepływu pracy Śledzenie czasu zatwierdzenia workflow Jak utworzyć szablon sekwencyjnego procesu workflow Automatyczne uruchomienie workflow Workflow: działania grupowe w aplikacji mobilnej