Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Centrum kontaktowe: Edna.io WhatsApp

Zgodnie z zasadami WhatsApp firma nie może napisać pierwszej wiadomości w komunikatorze. Tylko klient może rozpocząć rozmowę. Wyjątkiem są szablonowe wiadomości HSM (ang. Highly Structured Message), które firma może jako pierwsza wysyłać do klientów. Usługa edna Pulse umożliwia pracę z takimi szablonami. Aby wysyłać wiadomości do klientów, podłącz kanał WhatsApp Edna.io w Bitrix24.
Warunki korzystania z WhatsApp

Zgodnie z ograniczeniami nałożonymi przez WhatsApp, wysyłanie i odbieranie wiadomości jest ograniczone w następujących krajach i regionach: Iran, Korea Północna, Kuba, Syria, Krym (+7978), DRL, ŁRL.

Kanału Edna.io można używać do:

  • mailingów usługowych i promocji,
  • zbierania informacji zwrotnych,
  • komunikacji z klientami przez widżet na stronie internetowej.

Edna.io: rejestracja i ceny

Edna Pulse to platforma umożliwiająca komunikację z klientami za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Aby wysyłać wiadomości do WhatsApp, zarejestruj się w edna Pulse. Podłączenie, licencjonowanie i wysyłanie wiadomości to usługi płatne.

Zarejestruj się w edna Pulse. Aby podłączyć WhatsApp Business API, wypełnij wniosek na stronie. Menedżer skontaktuje się z Tobą i prześle Ci link rejestracyjny e-mailem.
Podłącz WhatsApp Business API

Kliknij link w wiadomości e-mail i utwórz hasło, aby zalogować się na swoje konto edna Pulse. Aby dokończyć rejestrację, podaj dane dotyczące płatności w sekcji Profile > Company profile > Company details.
Rozpocznij pracę z edna Pulse
Zaloguj się do edna Pulse

Rejestracja w Facebook Business Manager. Aby zalogować się do WhatsApp, utwórz konto w Facebook Business Manager i podaj dane firmy. Do podłączenia kanału wymagany jest identyfikator konta Facebook Business Manager.
Jak założyć konto firmowe w Meta Business Manager

Płatność. Cena obejmuje:

  • Podłączenie. Pieniądze są pobierane jednorazowo.
  • Licencja. Pieniądze pobierane są co miesiąc za plan aktywnych użytkowników (monthly active user, MAU). MAU to unikalny numer telefonu klienta, który wysłał lub otrzymał wiadomość od firmy w ciągu jednego miesiąca kalendarzowego.
  • Rozmowy. Pieniądze są pobierane w momencie pomyślnego dostarczenia wiadomości firmy. Czat WhatsApp to 24-godzinna sesja wiadomości, która rozpoczyna się w momencie dostarczenia wiadomości od firmy do klienta. Płatne są tylko rozmowy na WhatsApp. Wiadomości na czacie otwartych kanałów Bitrix24 są bezpłatne.
    Cennik rozmów
Pierwsze 1000 rozmów przychodzących miesięcznie jest bezpłatnych. Rozmowa przychodząca to czat, w którym klient napisał pierwszą wiadomość. Wiadomość HSM wysłana w ramach rozmowy przychodzącej zostanie obciążona opłatą.

Zwykłe wiadomości w ramach jednej rozmowy są bezpłatne przez 24 godziny. Wiadomość od klienta lub wiadomość HSM z Bitrix24 wysłana później tworzy nową rozmowę. Spójrzmy na przykład:

  • Klient wysłał wiadomość przychodzącą o godzinie 19:00.
  • Firma odpowiedziała o 19:04 i wysłała zwykłą wiadomość.
  • Następnie firma wysłała wiadomość HSM.

Firma zapłaci za przychodzącą wiadomość i wiadomość HSM.

Inne przykłady cen można znaleźć w dokumentacji edna Pulse.


Jak podłączyć WhatsApp w edna Pulse

Aby wysyłać wiadomości do klientów, utwórz:

  1. Kanał WhatsApp.
  2. Szablony wiadomości.

Utwórz kanał WhatsApp

Przejdź do sekcji Settings > Channels > Add Channel > WhatsApp. Wpisz swój identyfikator biznesowy w Facebook Business Manager i kliknij Check. Wypełnij pola formularza i wyślij formularz rejestracyjny.

Po pomyślnej weryfikacji kanał będzie miał Subject ID, a jego status zmieni się na Correct. Oznacza to, że kanał WhatsApp jest gotowy do wysyłania newsletterów.
Jak podłączyć kanał WhatsApp Business API


Dodaj szablony

Istnieją dwa typy szablonów HSM: Operator i Custom. Do wysyłania wiadomości z Bitrix24 potrzebne są szablony typu Operator. Niestandardowe szablony Custom są potrzebne do wysyłania mailingów z Twojego konta osobistego edna Pulse.

Jak utworzyć szablon typu Operator. Przejdź do sekcji Settings > Templates > Add template > WhatsApp.

  • Wybierz Operator.
  • Wypełnij dane i prześlij szablon do rejestracji. Po weryfikacji status szablonu zmieni się na Active.
    Jak dodać szablon typu Operator do WhatsApp
  • Jak utworzyć szablon niestandardowy typu Custom. Przejdź do sekcji Settings > Templates > Add template > WhatsApp.


    Jak podłączyć WhatsApp w Bitrix24

    W Bitrix24 można podłączyć kilka kanałów Edna.io WhatsApp. Każdy kanał musi być podłączony do osobnego kanału otwartego.

    Liczba kanałów zależy od planu.
    Plany taryfowe

    Podłącz jeden kanał

    1–3. Przejdź do sekcji CRM > Klienci > Centrum Kontaktowe.
    4. Kliknij Edna.io WhatsApp.
    5. Wybierz kanał otwarty.
    6. Kliknij Połącz.
    7. Wypełnij pole API key. Skopiuj klucz w panelu edna Pulse na stronie Integration > Settings.
    8. Podaj Subject ID. Skopiuj go z listy kanałów w panelu edna Pulse na stronie Settings > Channels. Do jednego kanału otwartego można dodać tylko jeden Subject ID.
    9. Kliknij Połącz.

    Podłącz kilka kanałów. Dla każdego kanału edna.io WhatsApp trzeba podłączyć osobny kanał otwarty. Przejdź do Centrum Kontaktowego i otwórz Edna.io WhatsApp.

    1. Wybierz kanał otwarty, który nie jest podłączony do kanału edna.
    2. Podaj Subject ID nowego kanału edna.
    3. Kliknij Połącz.
    6 Do Bitrix24 zostaną podłączone dwa kanały Edna.io WhatsApp

    Aby zmienić ustawienia kanału otwartego:

    1. Kliknij Edna.io WhatsApp.
    2. Wybierz kanał otwarty, który chcesz skonfigurować.
    3. Kliknij Konfiguruj, aby zmienić godziny pracy kanału, skonfigurować kolejkę pracowników itd.
    4. Odłącz kanał, jeśli nie chcesz go już używać.
      Ustawienia otwartych kanałów

    Jak wysłać wiadomość z CRM

    Dowiedz się więcej w tym artykule: Jak napisać do klienta na WhatsApp z CRM

    Otwórz formularz CRM:

    • Kliknij SMS/WhatsApp > Więcej.
    • Wybierz usługę Edna.io WhatsApp i wybierz numer telefonu klienta, do którego chcesz wysłać wiadomość.
    • Wybierz szablon. Lista zawiera niestandardowe szablony z Twojego konta edna Pulse.
    • Kliknij Wyślij.
    Wiadomość nie zostanie dostarczona, jeśli klient nie ma zainstalowanej aplikacji WhatsApp. Usługa nie jest dostępna dla numerów z Iranu, Korei Północnej, Kuby, Syrii i Krymu.

    Klient otrzyma wiadomość WhatsApp. Jeśli klient odpowie, w Bitrix24 zostanie utworzony czat z otwartym kanałem. Korespondencja z klientem zostanie zapisana w formularzu elementu CRM.


    Jak klient może wysłać wiadomość z widżetu na stronie internetowej

    Kanał Edna.io WhatsApp można dodać do widżetuWidżet to narzędzie na stronie internetowej, za pomocą którego klienci mogą pisać na czacie i wypełniać formularz kontaktowy CRM. . Klient wchodzi na stronę, otwiera WhatsApp z widżetu i wysyła wiadomość. Bitrix24 tworzy czat na otwartym kanale.
    Jak dodać widżet z czatem do swojej witryny

    Istnieją dwa sposoby otwarcia aplikacji WhatsApp:

    Na komputerze. Klient przechodzi do aplikacji komputerowej WhatsApp i wysyła wiadomość na czat. Widżet działa tylko z wersją komputerową. Komunikator się nie otworzy, jeśli klient korzysta z aplikacji internetowej WhatsApp w przeglądarce.
    Pobierz WhatsApp

    Na telefonie. Klient skanuje kod QR aparatem telefonu i otwiera aplikację WhatsApp.

    Wiadomość zostanie wysłana na czat kanału otwartego, a pracownik będzie kontynuował komunikację z klientem w Bitrix24. Rozmowa z klientem zostanie zapisana w formularzu elementu CRM.


    W skrócie

    • Zgodnie z zasadami WhatsApp firma nie może napisać pierwszej wiadomości w komunikatorze. Tylko klient może rozpocząć rozmowę. Wyjątkiem są szablonowe wiadomości HSM (ang. Highly Structured Message), które firma może jako pierwsza wysyłać do klientów. Usługa edna Pulse umożliwia pracę z takimi szablonami. Aby wysyłać wiadomości do klientów, podłącz kanał WhatsApp Edna.io w Bitrix24.
    • Aby podłączyć WhatsApp, zarejestruj się w usłudze edna Pulse i utwórz konto w Facebook Business Manager.
    • Wysyłanie wiadomości przez edna Pulse jest usługą płatną. Pieniądze są pobierane za podłączenie, licencje i wiadomości.
    • Aby wysyłać wiadomości do klientów w WhatsApp, utwórz kanał i szablony wiadomości na swoim osobistym koncie edna Pulse.
    • Podłącz WhatsApp Edna.io do Bitrix24 i wysyłaj wiadomości do klientów z CRM. Klienci również mogą rozpocząć rozmowę w WhatsApp z poziomu widżetu na stronie internetowej.
    Czy te informacje były pomocne?
    Pomoc specjalisty ds. integracji
    To nie jest to, czego szukam
    Skomplikowany i niezrozumiały tekst
    Informacje są nieaktualne
    Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
    Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
    Przejdź do Bitrix24
    Nie masz konta? Utwórz za darmo
    Powiązane artykuły
    Jak napisać do klienta na WhatsApp z CRM Centrum Kontaktowe: Instant WhatsApp Centrum kontaktowe: WhatsApp