Szablon workflow to wcześniej skonfigurowany zestaw działań do szybkiego uruchamiania procesów. Aby użyć szablonu w CRM, wypełnij jego parametry.
Uprawnienia dostępu w CRM
1. Przejdź do sekcji Automatyzacja.
2-3. Kliknij Workflowy > Workflowy w CRM.
4. Wybierz element, dla którego chcesz utworzyć szablon workflow. Na liście wyświetlane są wszystkie elementy CRM i procesy inteligentne, dla których można skonfigurować procesy.
5. Kliknij Dodaj szablon, aby utworzyć nowy szablon procesu. Wybierz Lista szablonów, aby edytować istniejący.
6. Otwórz Parametry szablonu.
Podaj podstawowe informacje
W sekcji Główne wypełnij pola.
Tytuł: wyświetlany jest na liście szablonów.
Opis: napisz, do czego służy proces. To pomoże pracownikom wybrać odpowiedni proces z listy.
Automatyczne uruchamianie: wybierz, jak uruchamiać workflow:
- Po dodawaniu: workflow zostanie uruchomiony automatycznie, gdy pracownik tworzy element.
- Po zmianie: workflow zostanie uruchomiony automatycznie, gdy pracownik edytuje element.
Aby uruchamiać proces ręcznie, usuń zaznaczenie opcji Automatyczne uruchamianie.
Nie pokazuj w menu startu ręcznego: szablon będą mogli widzieć i używać tylko jego twórca i użytkownicy z dostępem do uruchamiania.
Sortowanie: określa kolejność szablonów na liście. Im mniejsza liczba, tym wyżej szablon.
Włącz rejestrowanie zdarzeń na 7 dni: zaznacz, aby wydarzenia procesu pojawiały się w dzienniku debugowania. To pozwoli przetestować workflow i upewnić się, że nie ma w nim błędów.
Dziennik workflow: jak włączyć rejestrowania wydarzeń
Pokaż wydarzenia tego procesu na osi czasu: w formularzu elementu CRM zostaną wyświetlone wydarzenia workflow: nowe zadania, komentarze, wynik itp.
Wydarzenia procesów workflow w formularzu elementu CRM
Po wypełnieniu podstawowych ustawień kliknij Zapisz.
Dodaj parametry, zmienne i stałe
Parametry to dane, które pracownik podaje podczas uruchomienia procesu. Po uruchomieniu dane można zmienić. Na przykład, w procesie Zatwierdzanie umowy może to być imię klienta lub termin ważności oferty.
Zmienne to tymczasowe dane, które można zmieniać po uruchomieniu workflow. W procesie Zatwierdzania umowy może to być kwota lub menedżer sprzedaży.
Stałe: to stałe wartości, których nie można zmienić po uruchomieniu workflow. Może to być stopa procentowa, data, rola pracownika itp. Na przykład, można utworzyć stałą Główny księgowy i przypisać do niej konkretnego pracownika.
W sekcjach Parametry, Zmienne i Stałe kliknij Dodaj i wypełnij pola. W każdej sekcji są one takie same.
- ID. Unikalny kod lub numer przypisany do każdej wartości w workflow. Wymyśl własny lub pozostaw standardowy. Zapobiega to duplikowaniu wartości i ułatwia ich znajdowanie i zmianę.
- Nazwa i opis. Dodaj informacje dla parametru, zmiennej lub stałej. Na przykład, przy uruchamianiu procesu pracownik musi podać termin ważności umowy lub imię klienta.
- Typ. Wybierz z listy odpowiedni format: tekst, liczba, data itp. W zależności od wybranego typu można określić dodatkowe parametry. Na przykład, aby utworzyć stałą dla roli Główny księgowy, wybierz typ danych Powiąż z użytkownikiem i wybierz odpowiedniego pracownika.
- Wymagany: pracownicy nie będą mogli uruchomić procesu, jeśli nie podadzą wartości.
- Wielokrotny: pracownicy będą mogli podać kilka wartości.
- Wartość domyślna: wprowadź ręcznie lub wybierz przez formularz Wprowadź wartość. Pole zostanie wypełnione automatycznie, ale pracownik będzie mógł je zmienić. Na przykład, dla zmiennej typu Pieniądze podaj kwotę oferty handlowej. Formularz Wprowadź wartość
Kliknij Ok i Zapisz.
Skonfiguruj wyświetlanie w lejkach
Jeśli konfigurujesz workflow dla deali lub procesów inteligentnych, możesz określić, w których lejkach będą wyświetlane.
Zaznacz odpowiednie lejki na liście. W pozostałych lejkach pracownicy nie zobaczą tego szablonu.
Lejki sprzedażowe w Bitrix24 CRM
W skrócie
- Szablon workflow to wcześniej skonfigurowany zestaw działań do szybkiego uruchamiania procesów. Aby użyć szablonu w CRM, wypełnij jego parametry.
- Przejdź do sekcji Automatyzacja > Workflowy > Workflowy w CRM i wybierz element, dla którego chcesz utworzyć szablon.
- Kliknij Dodaj szablon, aby utworzyć nowy szablon procesu. Wybierz Lista szablonów, aby edytować istniejący.
- Przejdź do bloku Parametry szablonu i podaj podstawowe informacje: nazwę, opis, typ uruchamiania procesu itp.
- Wypełnij sekcje Parametry, Zmienne i Stałe.
- Jeśli konfigurujesz workflow dla deali lub procesów inteligentnych, możesz określić, w których lejkach będą wyświetlane.