Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak wybrać typ workflow

Workflow to narzędzie, za pomocą którego można zautomatyzować różne zadania w firmie: zatwierdzanie urlopów i dokumentów, przetwarzanie leadów itd. W Bitrix24 są dwa typy workflow: sekwencyjny i ze statusami.

Proces sekwencyjny nadaje się do prostych zadań, gdzie uczestnicy muszą wykonywać działania w ustalonej wcześniej kolejności. Na przykład, do zatwierdzania urlopu lub podróży służbowej. Proces ze statusami jest potrzebny do skomplikowanych projektów, które składają się z kilku etapów. Na przykład przetwarzanie, montaż i dostawa zamówień.


Sekwencyjny workflow

Proces sekwencyjny składa się z zestawu działań, które są wykonywane po kolei: każdy etap procesu zostanie uruchomiony dopiero po zakończeniu poprzedniego. Na przykład, jeśli chcesz zatwierdzić umowę, najpierw sprawdzi ją kierownik działu, potem prawnik, a na końcu podpisze ją dyrektor.
Jak utworzyć szablon sekwencyjnego workflow


Workflow ze statusami

Workflow ze statusami składa się z kilku sekwencyjnych procesów, które są ze sobą powiązane. W takim procesie mogą być różne etapy i warunki, które zależą od zmiany statusów. W zależności od wyniku każdego etapu proces może przebiegać według różnych scenariuszy.

Na przykład, ten typ procesu będzie odpowiedni, jeśli do zawarcia deala z klientem trzeba przejść przez kilka etapów. Dla każdego etapu będzie osobny status:

  • Prezentacja usług dla klientów: menedżer ds. sprzedaży przygotowuje materiały, uzgadnia je z kierownikiem i przeprowadza prezentację dla klienta. Po prezentacji proces przechodzi na etap przygotowania oferty handlowej.
  • Przygotowanie i uzgadnianie oferty handlowej: menedżer przygotowuje ofertę handlową, uzgadnia ją z kierownikiem i wysyła do klienta. Jeśli klient zaakceptował ofertę, proces przechodzi na etap przygotowania dokumentów. Jeśli klient nie zgadza się z warunkami, proces przechodzi na etap korekty.
  • Korekty w ofercie handlowej: proces przechodzi w ten status, jeśli trzeba wprowadzić zmiany w ofercie. Kiedy menedżer wprowadzi poprawki, proces wraca do statusu uzgadniania.
  • Przygotowanie i podpisanie dokumentów: prawnicy przygotowują dokumenty, wysyłają je do podpisania przez dyrektora, a następnie wysyłają do podpisania przez klienta. Po wykonaniu wszystkich działań workflow zostanie zakończony.

Na każdym etapie workflow uczestniczą konkretni pracownicy ze swoimi rolami.
Jak utworzyć workflow ze statusami


W skrócie

  • Workflow to narzędzie, za pomocą którego można zautomatyzować różne zadania w firmie: zatwierdzanie urlopów, uzgadnianie dokumentów, przetwarzanie leadów i tak dalej.
  • W Bitrix24 są dwa typy workflow: sekwencyjny i ze statusami.
  • Proces sekwencyjny nadaje się do prostych zadań, gdzie uczestnicy muszą wykonywać działania w ustalonej wcześniej kolejności. Na przykład, do uzgadniania umowy lub urlopu.
  • Proces ze statusami składa się z kilku sekwencyjnych procesów. Jest potrzebny do skomplikowanych projektów, które składają się z kilku etapów. Na przykład przetwarzanie, montaż i dostawa zamówień.


Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak utworzyć ofertę Często zadawane pytania dotyczące poczty Bitrix24 Kreator BI: jak naprawić błędy podczas importu danych z pliku CSV Zestawy danych Kreatora BI: zadania i projekty CoPilot w Przepływach Zestawy danych Kreatora BI: workflow Logowanie do Bitrix24 przy użyciu kodu QR