W Bitrix24 można komunikować się z klientami za pomocą e-maili z formularza elementu CRM. Historia korespondencji jest zapisywana w formularzu i można szybko znaleźć potrzebny e-mail. W artykule zebrano odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące e-maili w CRM.
Ten artykuł pomoże się dowiedzieć:
- dlaczego e-maile nie są automatycznie zapisywane w CRM,
- kto może tworzyć leady i deale na podstawie wiadomości e-mail,
- czy można dodać e-mail do innego deala,
- kto może być odpowiedzialny za e-mail w formularzu elementu CRM,
- dlaczego czas wysłania tego samego e-maila jest różny w poczcie i CRM,
- dlaczego pracownik nie widzi e-maila w formularzu elementu CRM.
Dlaczego e-maile nie są automatycznie zapisywane w CRM
Jeśli wiadomości e-mail nie są automatycznie zapisywane w systemie CRM, ale pracownik może to zrobić ręcznie, należy sprawdzić ustawienia skrzynki pocztowej.
- Przejdź do sekcji Poczta > Ustawienia (⚙️) > Ustawienia skrzynki.
- Wybierz Skonfiguruj foldery do synchronizacji.
- Sprawdź, co jest wskazane w punkcie Przenieś spam do folderu. Jeśli wybrano folder Odebrane, to wszystkie przychodzące e-maile nie będą automatycznie zapisywane w CRM.
- Wybierz dla spamu inny folder, na przykład Spam. Następnie przychodzące e-maile będą zapisywane w CRM.
Kto może tworzyć leady i deale na podstawie wiadomości e-mail
Jeśli w ustawieniach skrzynki pocztowej włączona jest integracja z CRM, leady lub deale są tworzone automatycznie.
Jeśli integracja jest wyłączona, to pracownik z dostępem do skrzynki pocztowej może ręcznie zapisać e-mail w CRM. W tym celu na liście przychodzących e-maili kliknij Zapisz do CRM obok potrzebnego e-maila.
Czy można dodać e-mail do innego deala
Aby dodać e-mail do innego deala, pracownik musi mieć uprawnienia do zmiany tych deali. Ustawić uprawnienia dostępu do CRM mogą administrator Bitrix24 i pracownik z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Uprawnienia dostępu do CRM
- Otwórz deal, do którego przypisany jest e-mail. Na osi czasu obok e-maila kliknij Otwórz.
- Kliknij Więcej > Zmień deal.
Jeśli nie widzisz przycisku Zmień deal, oznacza to, że e-mail został dodany do deala utworzonego na podstawie leadu. W tym przypadku zmiana deala nie będzie możliwa, ponieważ e-mail jest przypisany zarówno do deala, jak i do leadu.
Kto może być odpowiedzialny za e-mail w formularzu elementu CRM
Odpowiedzialny za e-mail w formularzu elementu CRM to pracownik, który jest odpowiedzialny za sam formularz (1).
Kiedy e-mail jest zapisywany w formularzu elementu CRM, oprócz zaplanowanej aktywności na osi czasu pojawi się systemowy wpis o nowym e-mailu. Obok tego wpisu zostanie wyświetlony awatar pracownika, który podłączył skrzynkę pocztową (2). Ten pracownik może zmienić ustawienia integracji poczty z CRM.
Dlaczego czas wysłania tego samego e-maila jest różny w poczcie i CRM
E-mail może mieć wskazane trzy różne godziny:
- kiedy e-mail został faktycznie odebrany,
- kiedy e-mail trafił do CRM,
- kiedy w formularzu elementu CRM utworzono aktywność z e-maila.
Kiedy odebrano e-mail. Przejdź do sekcji Poczta i otwórz potrzebny e-mail. Faktyczny czas odebrania e-maila jest wskazany w prawym górnym rogu.
Kiedy e-mail trafił do CRM. Ten czas można zobaczyć na osi czasu formularza.
Kiedy utworzono aktywność z e-maila. Przy zaplanowanej aktywności będzie wskazany czas, kiedy e-mail trafił do CRM. Jeśli aktywność jest zakończona, będzie wskazany czas jej zakończenia.
Dlaczego pracownik nie widzi e-maila w formularzu elementu CRM
Aby pracownik widział e-mail w formularzu elementu CRM, musi mieć uprawnienia do przeglądania elementów, do których ten e-mail jest przypisany. Na przykład, jeśli e-mail jest powiązany z dealem i kontaktem, ale pracownik nie ma uprawnień dostępu do kontaktów, nie zobaczy tego e-maila również w formularzu deala.
Ustawić uprawnienia dostępu mogą administrator Bitrix24 i pracownik z uprawnieniem Użytkownik może edytować ustawienia.
Uprawnienia dostępu do CRM