Bitrix24 oferuje dwa tryby CRM: Klasyczny CRM (z leadamiLeady to potencjalni klienci, które tworzone są na podstawie połączenia telefonicznego od klienta, formularza kontaktowego na stronie internetowej, wiadomości w mediach społecznościowych itp.) i Prosty CRM (bez leadów). Tryb Prosty CRM jest domyślnie włączony.
Plany Bitrix24 w Chmurze
Klasyczny CRM pozwala oddzielić potencjalnych i obecnych klientów, skonfigurować formularze leadów i utworzyć etapy. Ten tryb jest odpowiedni dla dużych firm, posiadających rozwinięte działy sprzedaży. Analiza leadów pomaga zidentyfikować źródła klientów.
Jak pracować z leadami
Tryb Prosty CRM działa bez leadów. Każde zapytanie klienta, połączenie lub e-mail od razu staje się dealem, kontaktem lub firmą. Ten tryb jest idealny dla małych działów sprzedażowych skupionych na przetwarzaniu zapytań i rejestrowaniu kontaktów z klientami.
Jak pracować z dealami
Wybierz tryb CRM
Aby wybrać odpowiedni tryb, możesz skorzystać z wersji przeglądarkowej lub aplikacji mobilnej Bitrix24. Tylko administratorzy Bitrix24 i pracownicy z uprawnieniem do zmiany ustawień CRM mogą to zrobić.
Uprawnienia dostępu w CRM
Zmień tryb CRM
Możesz zmienić tryb w dowolnym momencie. Na przykład, jeśli Twoja baza klientów rośnie i potrzebujesz ich kategoryzować, przełącz się z Prostego na Klasyczny CRM.
Przełączając się z Klasycznego na Prosty CRM, wszystkie aktywne leady zostaną automatycznie przekonwertowane na deale i kontakty.
- Przejdź do CRM.
- Otwórz Leady lub Deale.
- Kliknij Ustawienia (⚙️).
- Wybierz Tryb CRM.
- Wybierz odpowiedni tryb.
Podczas przełączania z Klasycznego na Prosty CRM, skonfiguruj tryb tworzenia deali, aby określić sposób konwersji leadów.
Utwórz Kontakt lub Firmę. Wybierz element, który zostanie utworzony po przekonwertowaniu leadu: Kontakt lub Firmę. Możesz wybrać oba elementy.
Wybierz lejek sprzedażowy. Jeśli masz kilka lejków, wybierz ten, w którym zostaną utworzone deale.
Lejki sprzedażowe
Nie zamykaj aktywności po konwersji. Jeśli ta opcja jest włączona, wszystkie aktywności zaplanowane w formularzu leadu pozostaną otwarte po przekonwertowaniu na deal, dzięki czemu możesz kontynuować pracę nad nimi w formularzu deala.
Jeśli ta opcja jest wyłączona, wszystkie aktywności zostaną automatycznie zakończone podczas konwersji.
Uniwersalna aktywność w CRM
- Przejdź do CRM.
- Otwórz Leady lub Deale.
- Stuknij w trzy kropki (...) w prawym górnym rogu.
- Wybierz Tryb CRM.
- Wybierz odpowiedni tryb.
Podczas przełączania z Klasycznego na Prosty CRM, skonfiguruj tryb tworzenia deali, aby określić sposób konwersji leadów.
Wybierz lejek sprzedażowy. Jeśli masz kilka lejków, wybierz ten, w którym zostaną utworzone deale.
Utwórz Kontakt lub Firmę. Wybierz element, który zostanie utworzony po przekonwertowaniu leadu: Kontakt lub Firmę. Możesz wybrać oba elementy.
Przenieś aktywności do deali. Jeśli ta opcja jest włączona, wszystkie aktywności zaplanowane w formularzu leadu pozostaną otwarte po przekonwertowaniu na deal, dzięki czemu możesz kontynuować pracę nad nimi w formularzu deala.
Jeśli ta opcja jest wyłączona, wszystkie aktywności zostaną automatycznie zakończone podczas konwersji.
W skrócie
- Bitrix24 oferuje dwa tryby CRM: Klasyczny CRM (z leadami) i Prosty CRM (bez leadów). Tryb Prosty CRM jest domyślnie włączony.
- Klasyczny CRM pozwala oddzielić potencjalnych i istniejących klientów, skonfigurować formularze leadów i utworzyć etapy. Ten tryb jest odpowiedni dla dużych firm, posiadających rozwinięte działy sprzedaży. Analiza leadów pomaga zidentyfikować źródła klientów.
- Tryb Prosty CRM działa bez leadów. Każde zapytanie klienta, połączenie lub e-mail od razu staje się dealem, kontaktem lub firmą. Ten tryb jest idealny dla małych działów sprzedażowych skupionych na przetwarzaniu zapytań i rejestrowaniu kontaktów z klientami.
- Możesz zmienić tryb w dowolnym momencie.
- Przełączając się z Klasycznego na Prosty CRM, wszystkie aktywne leady zostaną automatycznie przekonwertowane na deale i klientów.