Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Sales Intelligence
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24Care

Jak skonfigurować reguły wyświetlania pól w formularzach kontaktowych CRM

W formularzach kontaktowych CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. Możesz ukrywać lub pokazywać pola w zależności od odpowiedzi. Na przykład, jeśli formularz wypełnia osoba fizyczna, wyświetlane są pola do wprowadzenia imienia i nazwiska, a jeśli osoba prawna, wyświetlane są pola do wprowadzenia nazwy firmy i NIP.

W artykule opowiemy, jak:

Wybierz regułę wyświetlania pól

1-3. Przejdź do sekcji CRM > Dodatki > Formularze CRM.
4. Otwórz potrzebny formularz kontaktowy CRM.
5. Przejdź do sekcji Reguły wyświetlania pól. Jeśli nie jest widoczna, włącz Tryb eksperta.
6. Wybierz regułę i kliknij Utwórz. Można wybrać kilka reguł.

Różne wartości pól zarządzają różnymi polami. Kiedy klient wskazuje określoną wartość w polu, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane są inne pola.

Na przykład, jeśli w polu Sposób dostawy wybierzesz wartość Dostawa kurierska, pojawi się pole Adres dostawy. Przy wyborze wartości Odbiór, pojawi się pole Punkt odbioru przesyłki.

4 Jeśli klient w polu „Sposób dostawy” wybierze opcję „Dostawa kurierska”, pojawi się pole „Adres dostawy”

Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem. Kiedy klient wskazuje w polu jedną z wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Ten scenariusz działa jak operator logiczny LUB. Klient może wybrać dowolną z wartości, które wskazałeś w warunku.

Na przykład, jeśli w polu „Miasto” klient wskaże wartość „Warszawa” LUB „Kraków”, w formularzu pojawi się pole „Adres dostawy”, a pole „Usługa dostawy” zostanie ukryte. Jeśli w polu „Miasto” wskażesz dowolną inną wartość, pojawi się pole „Usługa dostawy”, a pole „Adres dostawy” zostanie ukryte.

6 W polu „Miasto” wybrano wartość „Warszawa”, dlatego wyświetlane jest pole „Adres dostawy”, a pole „Usługa dostawy” jest ukryte
7 W polu „Miasto” wybrano wartość „Gdańsk”, dlatego wyświetlane jest pole „Usługa dostawy”, a pole „Adres dostawy” jest ukryte

Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem. Kiedy klient wskazuje we wszystkich polach potrzebne wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Ten scenariusz działa jak operator logiczny I. Klient musi wybrać wszystkie wartości, które wskazano w warunku.

Na przykład, jeśli wartość pola „Miasto” równa się „Warszawa” I „Sposób dostawy” równa się „Dostawa kurierska”, pojawi się pole „Adres dostawy”. Jeśli w jednym z pól klient wskaże inną wartość, pole „Adres dostawy” zostanie ukryte.

9 W polu „Miasto” wskazano „Warszawa”, a w polu „Sposób dostawy” wybrano „Kurierska”, dlatego pojawi się pole „Adres dostawy”

Skonfiguruj regułę wyświetlania pól

Wybierz, dla których pól będzie działać reguła, i skonfiguruj warunki.

Wybierz pola. Dodaj do formularza pola, dla których będzie obowiązywać reguła. Kliknij Wybierz pole i zaznacz potrzebne. Możesz dodać kilka pól.

Do konfiguracji reguł można używać pól, które zostały dodane do formularza CRM.
Jak dodać pola do formularza CRM

Wybierz warunek. Warunek określa, kiedy pokazywać lub ukrywać pola.

Kliknij Równa się pod nazwą pola i wybierz potrzebny warunek:

  • Równa się: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, jest równa wartości pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Miasto” równa się „Warszawa”. Dla pola typu Lista wybierz wartość z listy, a dla pól typu Tekst i Liczba wprowadź wartość ręcznie.
  • Nie równa się: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, nie jest równa wartości pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Sposób dostawy” nie równa się „Poczta”.
  • Puste: klient nie wypełnił pola w formularzu CRM.
  • Niepusty: klient wskazał w polu dowolną wartość.
  • Zawiera: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, zawiera wartość pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Komentarz” zawiera słowo „ważne”.
  • Nie zawiera: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, nie zawiera wartości pola w warunku. Na przykład, pole „Komentarz” nie zawiera słowa „anuluj”.

12 Wartość pola „Komentarz” zawiera słowo „ważne”

Wybierz działanie. Wybierz, co zrobić z polem po spełnieniu warunku: pokazać lub ukryć je w formularzu CRM.


W skrócie

  • W formularzach CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. Możesz ukrywać lub pokazywać pola w zależności od odpowiedzi.
  • Dostępne są trzy scenariusze konfiguracji reguł: Różne wartości pól zarządzają różnymi polami, Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem, Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem.
  • Różne wartości pól zarządzają różnymi polami: kiedy klient wskazuje określoną wartość w polu, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole.
  • Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem: kiedy klient wskazuje w polu jedną z wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Aby reguła zadziałała, klient może wybrać dowolną z wartości, które wskazałeś w warunku.
  • Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem: kiedy klient wskazuje we wszystkich polach potrzebne wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Aby reguła zadziałała, klient musi wybrać wszystkie wartości, które wskazałeś w warunku.
  • W ustawieniach reguły wybierz pola, dla których będzie ona stosowana, i skonfiguruj warunki.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w Poczcie Bitrix24 Zestawy danych Kreatora BI: pracownicy, struktura firmy i połączenia Jak dodać dane swojej firmy Jak dodać odbiorcę do wiadomości e-mail w CRM Często zadawane pytania dotyczące poczty w CRM Zestawy danych Kreatora BI: e-Podpis i e-Podpis w HR Zestawy danych Kreatora BI: faktury i oferty Jak wyłączyć wyświetlanie połączeń z CRM w Kalendarzu Jak wybrać tryb działania CRM Zestawy danych Kreatora BI: workflow