W formularzach kontaktowych CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. Możesz ukrywać lub pokazywać pola w zależności od odpowiedzi. Na przykład, jeśli formularz wypełnia osoba fizyczna, wyświetlane są pola do wprowadzenia imienia i nazwiska, a jeśli osoba prawna, wyświetlane są pola do wprowadzenia nazwy firmy i NIP.
Wybierz regułę wyświetlania pól
1-3. Przejdź do sekcji CRM > Dodatki > Formularze CRM.
4. Otwórz potrzebny formularz kontaktowy CRM.
5. Przejdź do sekcji Reguły wyświetlania pól. Jeśli nie jest widoczna, włącz Tryb eksperta.
6. Wybierz regułę i kliknij Utwórz. Można wybrać kilka reguł.
Różne wartości pól zarządzają różnymi polami. Kiedy klient wskazuje określoną wartość w polu, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane są inne pola.
Na przykład, jeśli w polu Sposób dostawy wybierzesz wartość Dostawa kurierska, pojawi się pole Adres dostawy. Przy wyborze wartości Odbiór, pojawi się pole Punkt odbioru przesyłki.
Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem. Kiedy klient wskazuje w polu jedną z wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Ten scenariusz działa jak operator logiczny LUB. Klient może wybrać dowolną z wartości, które wskazałeś w warunku.
Na przykład, jeśli w polu „Miasto” klient wskaże wartość „Warszawa” LUB „Kraków”, w formularzu pojawi się pole „Adres dostawy”, a pole „Usługa dostawy” zostanie ukryte. Jeśli w polu „Miasto” wskażesz dowolną inną wartość, pojawi się pole „Usługa dostawy”, a pole „Adres dostawy” zostanie ukryte.
Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem. Kiedy klient wskazuje we wszystkich polach potrzebne wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Ten scenariusz działa jak operator logiczny I. Klient musi wybrać wszystkie wartości, które wskazano w warunku.
Na przykład, jeśli wartość pola „Miasto” równa się „Warszawa” I „Sposób dostawy” równa się „Dostawa kurierska”, pojawi się pole „Adres dostawy”. Jeśli w jednym z pól klient wskaże inną wartość, pole „Adres dostawy” zostanie ukryte.
Skonfiguruj regułę wyświetlania pól
Wybierz, dla których pól będzie działać reguła, i skonfiguruj warunki.
Wybierz pola. Dodaj do formularza pola, dla których będzie obowiązywać reguła. Kliknij Wybierz pole i zaznacz potrzebne. Możesz dodać kilka pól.
Jak dodać pola do formularza CRM
Wybierz warunek. Warunek określa, kiedy pokazywać lub ukrywać pola.
Kliknij Równa się pod nazwą pola i wybierz potrzebny warunek:
- Równa się: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, jest równa wartości pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Miasto” równa się „Warszawa”. Dla pola typu Lista wybierz wartość z listy, a dla pól typu Tekst i Liczba wprowadź wartość ręcznie.
- Nie równa się: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, nie jest równa wartości pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Sposób dostawy” nie równa się „Poczta”.
- Puste: klient nie wypełnił pola w formularzu CRM.
- Niepusty: klient wskazał w polu dowolną wartość.
- Zawiera: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, zawiera wartość pola w warunku. Na przykład, wartość pola „Komentarz” zawiera słowo „ważne”.
- Nie zawiera: wartość, którą klient wskazał w formularzu CRM, nie zawiera wartości pola w warunku. Na przykład, pole „Komentarz” nie zawiera słowa „anuluj”.
Wybierz działanie. Wybierz, co zrobić z polem po spełnieniu warunku: pokazać lub ukryć je w formularzu CRM.
W skrócie
- W formularzach CRM można skonfigurować reguły wyświetlania pól, aby dostosować formularz do różnych klientów. Możesz ukrywać lub pokazywać pola w zależności od odpowiedzi.
- Dostępne są trzy scenariusze konfiguracji reguł: Różne wartości pól zarządzają różnymi polami, Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem, Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem.
- Różne wartości pól zarządzają różnymi polami: kiedy klient wskazuje określoną wartość w polu, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole.
- Różne wartości pól zarządzają pojedynczym polem: kiedy klient wskazuje w polu jedną z wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Aby reguła zadziałała, klient może wybrać dowolną z wartości, które wskazałeś w warunku.
- Zbiór wartości pól zarządza pojedynczym polem: kiedy klient wskazuje we wszystkich polach potrzebne wartości, w formularzu CRM automatycznie ukrywane lub wyświetlane jest inne pole. Aby reguła zadziałała, klient musi wybrać wszystkie wartości, które wskazałeś w warunku.
- W ustawieniach reguły wybierz pola, dla których będzie ona stosowana, i skonfiguruj warunki.