W Bitrix24 można skonfigurować automatyczne usuwanie wiadomości w czatach. Określ czas przechowywania rozmów, po którym wiadomości będą usuwane. Funkcja ta pozwala:
- Chronić poufne informacje: hasła czy dane osobowe.
- Usuwać nieaktualne dyskusje: harmonogramy urlopów lub tymczasowe ustalenia.
- Zwalniać miejsce w czatach, unikając gromadzenia niepotrzebnych wiadomości i ułatwiając wyszukiwanie istotnych informacji.
Jak włączyć automatyczne usuwanie
Automatyczne usuwanie można włączyć w następujących typach rozmów:
- W rozmowach prywatnych ze współpracownikami,
- W czatach grupowych,
- W Collabach.
Funkcję można aktywować zarówno w nowych, jak i istniejących czatach.
W nowym czacie. Podczas tworzenia czatu włącz opcję Automatyczne usuwanie wiadomości.
Wybierz okres, po którym wiadomości będą usuwane.
W istniejącym czacie.
Otwórz czat i dotknij go nazwy.
Wybierz opcję Automatyczne usuwanie wiadomości. Określ czas, po którym wiadomości mają być usuwane.
Wszyscy uczestnicy czatu otrzymają powiadomienie o włączeniu automatycznego usuwania. Czaty z aktywną funkcją są oznaczone ikoną zegara .
Jak zmienić lub wyłączyć automatyczne usuwanie
Ustawienia automatycznego usuwania mogą zmieniać:
- W rozmowach prywatnych — każdy uczestnik,
- W czatach grupowych i collabach — twórcy, administratorzy czatu lub collabu oraz administratorzy Bitrix24.
Otwórz odpowiedni czat.
Ustawienia automatycznego usuwania można zmienić w panelu bocznym lub w oknie wiadomości. Kliknij ikonę zegara (timera).
Wyłącz opcję Automatyczne usuwanie wiadomości lub zmień okres usuwania.
Przy zmianie ustawień automatycznego usuwania:
- Nowe wiadomości: będą usuwane zgodnie z nowymi zasadami,
- Starsze wiadomości: zachowują poprzedni okres usuwania.
Przy wyłączaniu automatycznego usuwania:
- Nowe wiadomości: nie będą usuwane,
- Starsze wiadomości: nadal będą usuwane zgodnie z wcześniej ustalonymi zasadami.
Po zmianie ustawień wszyscy uczestnicy czatu otrzymają powiadomienie.