Dokument sprzedaży zostanie automatycznie utworzony po zamknięciu deala. Odpisuje produkty z magazynu i rejestruje świadczone usługi. To ułatwia kontrolę stanów magazynowych i zapobiega błędom w księgowości.
Zarządzanie asortymentem: dokument sprzedaży
W artykule wyjaśnimy, jak przebiega realizacja produktów i usług przy zamknięciu deala oraz omówimy możliwe błędy.
Realizacja produktów i usług przy zamknięciu deala
Po zamknięciu deala Bitrix24 automatycznie sprawdza dostępność produktów w magazynie oraz dostępność usług. Jeśli wszystko jest w porządku, tworzony jest dokument sprzedaży. Produkty są odpisywane z magazynu, a deal zostanie zamknięty.
Jeśli produkty lub usługi są niedostępne w magazynie, zamknięcie deala nie będzie możliwe. Na osi czasu pojawi się ostrzeżenie:
Niewystarczające zapasy w wybranym magazynie. Ostrzeżenie pojawia się, gdy do dealu dodano więcej produktów, niż jest dostępne w magazynie. W takim przypadku możesz zmniejszyć ilość lub wybrać inny magazyn, w którym produkty są dostępne.
Usługi nie są dostępne. Ostrzeżenie pojawia się, jeśli usługa jest oznaczona jako niedostępna do sprzedaży. Aby zamknąć deal, przejdź do formularza usługi i włącz parametr Dostępność, a usługa może być uwzględniona w dokumencie sprzedaży.
W skrócie
- Dokument sprzedaży zostanie automatycznie utworzony po zamknięciu deala.
- Automatyczne odpisywanie produktów ułatwia kontrolę stanów magazynowych i zapobiega błędom w księgowości.
- Jeśli produkt lub usługi są niedostępne w magazynie, Bitrix24 powiadomi o błędzie i zasugeruje, jak go naprawić.