Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Bezpieczeństwo w Bitrix24
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Widżet pracownika
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Collaby
Rezerwacja online
Logowanie
Twój Bitrix24
Autoryzuj się aby wejść
do swojego Bitrix24.
Wejdź

Bitrix24 Helpdesk

Jak skonfigurować dostęp do tablic i dokumentów

Dokumenty tekstowe, tablice, arkusze kalkulacyjne i prezentacje w Bitrix24 wspierają zespoły w pracy zespołowej: planowaniu projektów, wizualizacji pomysłów i opracowywaniu rezultatów. Aby zapewnić kontrolę nad informacjami, można elastycznie konfigurować dostęp dla różnych użytkowników. Na przykład pracownikom można zezwolić na edycję dokumentów, a klientom i zewnętrznym ekspertom — tylko na ich przeglądanie. Dzięki temu można zaangażować zewnętrznych uczestników bez ryzyka utraty lub zmiany danych.

Domyślnie dostępem do dokumentów zarządza ich właściciel, ale może on przekazać to prawo innym pracownikom.

W artykule omówimy:


Gdzie znajdują się uprawnienia dostępu

Dostęp do dokumentów i tablic można skonfigurować z listy elementów lub podczas pracy z nimi.

Z listy.

1. Przejdź do sekcji Dysk, Dokumenty lub Tablice i znajdź odpowiedni dokument lub tablicę.
2. Obok nazwy kliknij Menu (≡).
3. Wybierz Udostępnij.
4. Wybierz opcję konfiguracji:

  • Uzyskaj publiczny link — dla zewnętrznych użytkowników: klientów, kontrahentów i innych,
  • Udostępnij innym użytkownikom — dla pracowników.

W edytorze dokumentów lub tablic. Jeśli już pracujesz z dokumentem, tablicą, arkuszem kalkulacyjnym lub prezentacją, kliknij Dostęp przez link i wybierz opcję:

  • dla zewnętrznych użytkowników,
  • tylko dla pracowników.

Jak przyznać dostęp zewnętrznemu użytkownikowi

Jeśli chcesz pokazać dokument klientowi lub zaprosić specjalistę, który nie ma dostępu do Twojego Bitrix24, włącz publiczny link. Można go skopiować i wysłać SMS-em, w czacie lub e-mailem.

Domyślnie link otwiera dokument w trybie przeglądania, bez hasła i ograniczeń czasowych. Mogą z niego korzystać zarówno zewnętrzni użytkownicy, jak i pracownicy — dokument otwiera się w przeglądarce.

Aby zmienić ustawienia, w oknie linku kliknij Ustawienia (⚙️):

  • Ustaw datę i godzinę wygaśnięcia — określ czas ważności linku, po którym automatycznie przestanie działać. Użytkownik będzie miał tymczasowy dostęp do dokumentu lub tablicy, a Ty nie będziesz musiał ręcznie go zamykać.
  • Ustaw hasło — dodaj kod, bez którego dokument lub tablica nie zostanie otwarta. Zmień go, gdy kontrahent zakończy pracę, aby chronić gotowy wynik przed przypadkowymi zmianami.
  • Zezwól na dostęp do edycji — pozwól użytkownikom wprowadzać zmiany. Po zakończeniu pracy wyłącz edycję, aby utrwalić wynik.

Kliknij Zapisz.


Jak przyznać dostęp pracownikowi

Skonfiguruj wspólny dostęp. Domyślnie wszyscy pracownicy, którzy mają wewnętrzny link do dokumentu, mogą go edytować. Aby to zmienić, kliknij bieżący poziom dostępu i wybierz odpowiedni:

  • Odmowa dostępu — dokument dostępny tylko dla właściciela.
  • Odczyt — można przeglądać dokument i korzystać z narzędzi, które nie wpływają na jego treść. Na przykład podczas pracy z tablicą włączać lub wyłączać kursory innych uczestników na swoim ekranie.
  • Edycja — można przeglądać i wprowadzać zmiany w dokumencie.
  • Jak skopiować wewnętrzny link

Skonfiguruj dostęp indywidualny. Możesz zwiększyć poziom dostępu do dokumentu dla konkretnych pracowników, działów lub grup.

1. Kliknij Dodaj więcej.
2. Wpisz w polu wyszukiwania imię pracownika, nazwę działu lub grupy.
3. Możesz przejść do odpowiedniej zakładki i dodać użytkowników stamtąd.
4. Wybrani uczestnicy od razu pojawią się na liście.
5. Aby usunąć pracownika, grupę lub dział z listy, kliknij krzyżyk.
6. Określ poziom dostępu — domyślnie dokument jest otwarty do edycji.
7. Aby to zmienić, kliknij bieżący poziom dostępu i wybierz odpowiedni:

  • Do odczytu — pracownik może przeglądać dokument i korzystać z narzędzi, które nie wpływają na jego treść. Na przykład podczas pracy z tablicą zmieniać motyw lub skalę na swoim ekranie.
  • Do edycji — można przeglądać i edytować dokument: zmieniać nazwę, dodawać lub usuwać elementy itp.
  • Pełny dostęp — można wykonywać wszystkie powyższe czynności i konfigurować dostęp do dokumentu dla innych uczestników.

8. Kliknij Zapisz.

Jeśli pracownik ma przyznane różne poziomy dostępu, obowiązuje ten, który daje większe możliwości. Na przykład, jeśli wszyscy, którzy mają link, mogą edytować dokument, a konkretny pracownik ma tylko odczyt, będzie mógł edytować dokument.

Po skonfigurowaniu indywidualnego dostępu do dokumentu pracownik otrzyma powiadomienie. W zależności od typu dokumentu zostanie poproszony o dodanie tablicy do listy tablic lub podłączenie pliku do Dysku. Jeśli pracownik:

  • Potwierdzi działanie — dokument pojawi się na liście, a pracownik uzyska rozszerzony dostęp do niego.
  • Odmówi — pracownik zachowa ogólny poziom dostępu do dokumentu. Przywrócić rozszerzony dostęp może tylko właściciel dokumentu lub użytkownik z pełnym dostępem.
Pracownik, który ma jakikolwiek poziom dostępu do dokumentu, może go pobrać na swój komputer.

Jak działa dostęp do załączonych dokumentów

Możesz wysłać dokument współpracownikom, dołączając go do wiadomości, zadania, publikacji w Aktualnościach itp. Wszyscy, którzy mają dostęp do tych elementów, będą mogli edytować plik.

Na przykład, jeśli dodasz do czatu grupowego arkusz kalkulacyjny z zamkniętym dostępem, wszyscy uczestnicy czatu będą mogli wprowadzać w nim zmiany. To wygodne, jeśli chcesz szybko otworzyć dokument do wspólnej edycji bez konieczności ręcznego konfigurowania dostępu.

Jeśli chcesz pozostawić dostęp do dokumentu bez zmian, udostępnij link, zamiast załączać go jako załącznik.


W skrócie

  • W Bitrix24 można wspólnie pracować z dokumentami tekstowymi, tablicami, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami. Dostęp do nich można elastycznie konfigurować dla różnych użytkowników.
  • Domyślnie wszyscy pracownicy, którzy mają wewnętrzny link do dokumentu, mogą go edytować. Publiczny link otwiera dokument do przeglądania bez hasła i ograniczeń czasowych, ale można to zmienić.
  • Aby skonfigurować dostęp z listy, przejdź do sekcji Dysk lub Dokumenty Online, znajdź dokument i kliknij Menu (≡) > Udostępnij. Wybierz Udostępnij — dla pracowników, Uzyskaj publiczny link — dla zewnętrznych użytkowników.
  • Aby skonfigurować dostęp podczas pracy z dokumentem, kliknij Dostęp przez link. Wybierz opcję: Tylko dla pracowników lub Dla zewnętrznych użytkowników.
  • Możesz skonfigurować dostęp przez wewnętrzny link i rozszerzyć go dla wybranych użytkowników — pracownik będzie musiał dodać dokument do swojego Dysku.
  • Jeśli pracownik ma przyznane różne poziomy dostępu, obowiązuje ten, który daje większe możliwości.
  • Jeśli dołączysz dokument do zadania, wiadomości w czacie lub kanale aktualności, będą mogli go edytować wszyscy, którzy mają dostęp do tego elementu.

Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Otrzymaj pomoc przy konfiguracji Bitrix24 od lokalnych specjalistów
ZNAJDŹ PARTNERA BITRIX24 W POBLIŻU
implementation_helper_man
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo
Powiązane artykuły
Interfejs Tablic w Bitrix24 Uprawnienia dostępu do Tablic