Często klienci chcą uzyskać podstawowe informacje, które nie wymagają udziału konsultanta. Mogą to być na przykład godziny pracy firmy, ogłoszenia, ceny za usługi itp. Możesz nagrać niezbędne informacje jako automatyczną wiadomość głosową dla klientów i w razie potrzeby przekierować połączenie do konsultanta.
Czym jest menu głosowe?
Możliwości menu głosowego
Twój klient dzwoni do Ciebie i otrzymuje podstawowe informacje z nagranej wiadomości głosowej. Jeśli wymagany jest udział konsultanta lub inne czynności, klient może skorzystać z następujących opcji za pomocą menu głosowego i poleceń tonowych:
- Przekierować połączenie do konkretnego konsultanta lub do kolejki konsultantów;
- Przekierować połączenie na numer zewnętrzny (poza systemem Telefonii Bitrix24);
- Wprowadzić numer wewnętrzny, aby dotrzeć do konkretnego konsultanta;
- Zostawić wiadomość głosową;
- Odtworzyć nagranie menu głosowego ponownie;
- Wyjść z menu głosowego (połączenie zostanie przetworzone zgodnie z ustawieniami numeru telefonu);
- Przełączyć się na inny poziom menu głosowego.
Najpierw przetwarzany jest numer wewnętrzny z melodią powitalną, a następnie menu głosowe (IVR).
Bezpośrednie połączenie przychodzące z numerem wewnętrznym na pracownika nie jest obsługiwane w Bitrix24 - numer wewnętrzny można wprowadzić tylko po melodii powitania lub w samym menu IVR.
1. Skonfiguruj IVR
Ustawienia menu głosowego znajdują się w sekcji Telefonia> Konfiguruj Telefonię> Menu głosowe.
Na liście dostępnych ustawień menu głosowego możesz edytować lub utworzyć nowe menu głosowe:
Tutaj dostępne są dwa źródła menu IVR: plik audio lub tekst.
- Tekst. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz wpisać tekst, który robot będzie wypowiadał podczas połączeń z klientami. Możesz skonfigurować język, głos i wymowę.
- Plik audio. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz przesłać wstępnie nagrany plik z wiadomością powitalną menu głosowego.
Przyciski funkcyjne
W tej sekcji możesz skonfigurować działania przycisków. Klient naciska przyciski na swoim telefonie, a system wykonuje czynności określone w menu.
2. Kolejki konsultantów
Jeśli w menu głosowym ustawiłeś przekierowanie połączeń do kolejki konsultantów, możesz skonfigurować kolejkę, klikając Ustawienia kolejkowania grupy.
Lub przejdź do Telefonii> Konfiguruj Telefonię> Grupy kolejki:
Następnie wybierz potrzebną grupę konsultantów i kliknij Edytuj w menu kontekstowym lub dodaj nową.
Tutaj możesz wybrać użytkowników Bitrix24, którzy będą odbierać połączenia przychodzące na ten numer. Możesz ustawić sposób dystrybucji połączeń oraz liczbę sygnałów, po których połączenie zostanie automatycznie przekierowane do następnego w kolejce.
3. Skonfiguruj numer
Korzystając z menu głosowego, Twoi klienci będą mogli otrzymywać ważne informacje i samodzielnie wybierać niezbędne działania, co ułatwi pracę konsultantom.