Segment to grupa klientów, których łączy wspólna cecha: wiek, miejsce zamieszkania, kupowane towary. Segmenty służą do kampanii marketingowych.
Istnieją dwa typy segmentów:
- Dynamiczny to lista odbiorców generowana automatycznie przed uruchomieniem kampanii. Liczba odbiorców na tej liście stale się zmienia, podobnie jak zmienia się baza klientów: dziś masz 50 klientów poniżej 25 roku życia, a za tydzień będzie ich 100.
- Statyczny to lista odbiorców tworzona ręcznie. Możesz przesłać gotową listę adresów lub numerów telefonów klientów do Bitrix24. Segment możesz edytować, usuwając lub dodając odbiorcę do listy.
Aby utworzyć segment, przejdź do Marketing > Segmenty > Utwórz segment.
Utwórz segment dynamiczny
Segment dynamiczny może składać się z leadów, kontaktów lub firm.
Aby utworzyć segment, wypełnij pola:
- Klienci: ta opcja jest odpowiednia do tworzenia segmentu z wykorzystaniem kontaktów i firm. Możesz wybierać klientów z dealami lub bez.
- Leady: w segmencie zostaną uwzględnione tylko leady. W formularzu leadu należy wypełnić przynajmniej jedno z pól: e-mail, telefon lub komunikator. Jeśli wszystkie pola będą puste, lead nie zostanie uwzględniony w segmencie.
Powtarzalne leady i deale
Możesz utworzyć segment dynamiczny za pomocą filtra. Skorzystaj z gotowych filtrów lub utwórz własne.
Skorzystaj z gotowych filtrów. Kliknij pole Klienci lub Leady i wybierz filtr. Możesz na przykład użyć filtra Z wygranymi dealami, aby utworzyć segment zawierający wygrane deale we wszystkich lejkach.
Dostosuj filtry. Możesz filtrować elementy, używając pól standardowych lub niestandardowych.
Pola standardowe w CRM
Pola niestandardowe w elementach CRM
Standardowe pola, które można wykorzystać do utworzenia segmentu:
- Jednostka CRM: pozostaw wartość pustą. Pole nie jest obecnie zaangażowane w tworzenie segmentu.
- Rodzaj klienta: kontakt lub firma. Jeśli chcesz dodać do segmentu zarówno kontakty, jak i firmy, wybierz opcję Nie podano (Kontakt, Firma).
- Status leadu/etap deala: określ etapy/statusy, z których elementy CRM zostaną dodane do segmentu.
- Skonwertowane: możesz filtrować leady, które już zostały skonwertowane lub są w trakcie konwersji.
- Lejki deali: możesz filtrować deale znajdujące się w określonym lejku. Jeśli wybierzesz opcję Klienci bez deali, segment będzie obejmował klientów, którzy nigdy nie mieli deali.
Tunele sprzedażowe - Status deala: w toku, wygrane, przegrane.
- Źródło kontaktu: podaj źródło, z którego klient dowiedział się o Twojej firmie: strona internetowa, sieci społecznościowe, formularz CRM.
- Kontakty klienta: możesz wybrać jeden sposób komunikacji lub wszystkie na raz: telefon, e-mail, komunikator. Jeśli wybierzesz wszystkie sposoby, segment będzie obejmował klientów, którzy mają wypełnione wszystkie trzy pola.
- Produkt: filtruj klientów, którzy kupili określony produkt.
- Znajdź produkt: wszędzie, zamówienia zapłacone, zamówienia niezapłacone, deale w toku, wygrane i przegrane deale.
- Suma deala: określ dokładną wartość lub zakres.
- Osoba odpowiedzialna: jeśli wybierzesz więcej niż jedną osobę odpowiedzialną, w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie elementy tych pracowników.
- Osoba odpowiedzialna (Kontakt): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie kontakty, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.
- Osoba odpowiedzialna (Firma): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie firmy, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.
- Osoba odpowiedzialna (Deal): w segmencie zostaną uwzględnione wszystkie deale, za które odpowiada wybrany pracownik. Możesz określić kilku pracowników.
Rodzaje kampanii marketingowych
Utwórz segment statyczny
Kliknij opcję Dodaj w polu Niestandardowa lista odbiorców. Wprowadź listę adresów lub numerów telefonów. Możesz wyeksportować dane z CRM lub innego źródła i przesłać je do segmentu.
Wprowadź adresy e-mail i/lub numery telefonów, każdy wpis w nowym wierszu. Dodatkowo możesz podać imię i nazwisko: dodaj średnik po e-mailu lub numerze i wprowadź nazwę. Następnie kliknij Import.
Podaj nazwę segmentu i kliknij Zapisz.
W skrócie
- Segment to grupa klientów, których łączy wspólna cecha: wiek, miejsce zamieszkania, kupowane towary.
- W Bitrix24 segmenty służą do kampanii marketingowych.
- Istnieją dwa rodzaje segmentów: dynamiczny i statyczny.
- Dynamiczny rodzaj segmentów to lista odbiorców generowana automatycznie przed uruchomieniem kampanii. Liczba odbiorców na tej liście stale się zmienia, podobnie jak zmienia się baza klientów.
- Statyczny rodzaj segmentów to lista odbiorców tworzona ręcznie. Możesz przesłać gotową listę adresów lub numerów telefonów klientów do Bitrix24. Segment możesz edytować, usuwając lub dodając odbiorcę do listy.