Kiedy przygotujesz bazę klientów, możesz rozpocząć pracę z kampaniami e-mailowymi. Pierwszym krokiem jest segmentacja klientów.
Przykładowe segmenty dla kampanii e-mailowych
- Dlaczego klient nie kupił produktu?
- Kiedy klient się z nami skontaktował?
Wiemy, że duża grupa klientów nie kupiła naszego produktu, ponieważ uznali, że cena jest zbyt wysoka. Dla nich możesz utworzyć newsletter ze specjalną zniżką.
Możesz znaleźć klientów, którzy kupili coś u nas rok temu i zaoferować specjalną zniżkę.
Możesz tworzyć segmenty przez prawie dowolne parametry. Jeśli sprzedajesz wycieczki, możesz utworzyć pole Ulubione miejsce docelowe w formularzu deala. W standardowym formularzu nie ma takiego pola, ale możesz utworzyć pole niestandardowe i zaproponować miłośnikom gorących krajów wycieczkę do Egiptu.
Jak utworzyć segment
Przejdź do strony Marketing CRM> Segmenty i kliknij przycisk Utwórz segment.
W wyświetlonym formularzu użyj filtru, aby wybrać grupę klientów. Po zastosowaniu warunków filtrowania zobaczysz, ilu klientów znalazło się w wybranym filtrze.
Zapisz segment. Następnie możesz rozpocząć tworzenie kampanii e-mailowej.