Przeczytaj FAQ
Nowości Bitrix24
Aktualizacje artykułów
Aktualności
Rejestracja i autoryzacja
Poczta
Zadania i projekty
Dysk
Kalendarz
Komunikator Bitrix24
Jak zacząć
Grupy robocze
CRM
Bitrix24 Market
Strony internetowe
Firma
Automatyzacja
Marketing
Zarządzanie asortymentem produktów
Ustawienia
Subskrypcja
Aplikacja desktopowa
Mój profil
Centrum Kontaktowe
Analityka CRM
Baza Wiedzy
CRM + Sklep internetowy
Wsparcie Bitrix24
Enterprise
AI CoPilot
Bitrix24 On-premise
e-Podpis
e-Podpis w HR
Telefonia
Kreator BI
Strona startowa: Vibe
Sklep online
Workflow
Centrum Sprzedaży
Kwestie ogólne
Sales Intelligence
Logowanie

Bitrix24Care

Zarezerwuj zasób w CRM: Jak świadczyć usługi klientom

Bitrix24 CRM ma opcję rezerwacji zasobów. Dzięki tej opcji klienci mogą wybierać Twoje usługi, datę, godzinę oraz pracownika, który będzie świadczył usługę.

Sprawdź, czy ta opcja jest dostępna w Twoim planie taryfowym. Wszystkie informacje na temat planów Bitrix24 znajdziesz na stronie z cennikiem.

Aby skorzystać z tej opcji, przejdź do CRM i utwórz specjalne pole niestandardowe Zarezerwuj zasób. Można go utworzyć w leadach i dealach.

Pola niestandardowe w elementach CRM

Utwórzmy nowe pole Zarezerwuj zasób w formularzu deala w CRM.

  1. Otwórz formularz deala i kliknij opcję Utwórz pole w dowolnym bloku.
  2. Pojawi się menu rozwijane. Wybierz z listy pole Zarezerwuj zasób.
  3. Następnie przejdź do ustawień pola.

Ten typ pola ma kilka różnych ustawień:

  • Nazwa pola. Zostanie wyświetlona w formularzu elementu CRM. Podaj krótką i jasną nazwę, aby pracownicy mogli ją szybko znaleźć i wypełnić.
  • Zasoby i użytkownicy. Określ, co klienci mogą rezerwować:
    • zasoby
    • użytkowników
    • zasoby i użytkowników
    Jaka jest różnica między zasobami a użytkownikami
    • Zasoby
    • Zasoby nie są usługami, ale narzędziami do świadczenia usług: miejsca pracy, samochody, biura, obiekty nieruchomości itp. Na przykład, jeśli usługa polega na wyświetlaniu filmów w kinie, to zasobem jest miejsce w kinie.

    • Użytkownicy
    • Użytkownicy to pracownicy Twojej firmy, którzy będą świadczyć usługi.

    Wybór zasobów i użytkowników zależy od rodzaju świadczonej usługi.

    Oto kilka przykładów:

    • Usługi wynajmu samochodów
    • Klient wybiera samochód. Samochody reprezentują Twoje zasoby. Nie ma znaczenia, którzy pracownicy przygotują umowę najmu. W ustawieniach pola określ, że zasobami są samochody, nie musisz określać użytkowników.

    • Usługi salonu piękności
    • Klient wybiera usługę i specjalistę. Nie ma znaczenia, w którym miejscu pracuje stylista. W ustawieniach pola określ użytkowników, którzy będą świadczyć usługi, ale zasoby nie są tutaj ważne.

    • Usługi klubu tenisowego
    • Klient wybiera trenera i kort, na którym przywykł grać. W tym przypadku ważne jest określenie zarówno zasobów, jak i użytkowników. Korty tenisowe to zasoby, trenerzy to użytkownicy.

    Na podstawie wyboru dokonanego w poprzednim kroku skonfiguruj następujące parametry:

    Zasoby: Określ zasoby, które mają zostać zarezerwowane. To pole pojawi się, jeśli w poprzednim kroku wybrano opcję Zasoby lub Zasoby i użytkownicy.

    Pracownicy: Określ pracowników, którzy będą świadczyć usługi. To pole pojawi się, jeśli w poprzednim kroku wybierano opcję Użytkownicy lub Zasoby i Użytkownicy.

    . Włącz tę opcję, jeśli świadczysz usługi na co dzień, np. wynajem mieszkań lub samochodów.

    Usługi dłuższe niż 1 dzień można rezerwować w formularzu internetowym CRM wyłącznie po włączeniu opcji Tylko data.

    . Ta opcja umożliwia dodanie usług o określonym czasie trwania. Na przykład lekcje muzyki mają różną długość w zależności od instrumentu muzycznego.

  • Strefa czasowa. Jeśli bierzesz pod uwagę godzinę wykonania usługi, wybierz, w jakiej strefie czasowej będzie wyświetlana rezerwacja.
  • . Włącz tę opcję, aby wyświetlać przedziały czasowe na podstawie strefy czasowej klienta.

    Pole Strefa czasowa zostanie wyświetlone, jeśli odznaczysz pole Tylko data.

    . Jeśli ta opcja jest włączona, możesz określić ten sam czas dla wielu klientów. Na przykład zarejestruj klientów na konferencję.

    Dodatkowo możesz skonfigurować dwa domyślne ustawienia pól niestandardowych:

    . Włącz tę opcję, aby pole było wymagane.

    Wymagane pola w CRM

    . Aktywuj tę opcję, aby wyświetlić pole w formularzu elementu CRM, nawet jeśli nie jest wypełnione.


W skrócie
  • W formularzu leadu i deala możesz utworzyć niestandardowe pole typu Zarezerwuj zasób i wprowadzić do niego informacje o rezerwacji usług.
  • Tworząc pole, wskaż usługi, które świadczysz i czas ich trwania, a także wybierz pracowników i zasoby potrzebne do świadczenia usługi.
  • Klient może wybierać usługi, datę, godzinę oraz pracownika, który będzie ją świadczył.
  • W kalendarzu CRM możesz śledzić dostępność zasobów firmy i pracowników.

Polecane artykuły:
Czy te informacje były pomocne?
Pomoc specjalisty ds. integracji
To nie jest to, czego szukam
Skomplikowany i niezrozumiały tekst
Informacje są nieaktualne
Artykuł jest za krótki. Potrzebuję więcej informacji
Nie podoba mi się sposób działania tego narzędzia
Przejdź do Bitrix24
Nie masz konta? Utwórz za darmo